قیمت ۴ تا از بهترین گل نرده های راه پله 🏅

هزینه ۴ تا از بهترین گل نرده های راه پله

استفاده از نرده برای راه پله های ساختمان یک امر ضروری است، زیرا امنیت پله ها را افزایش می دهد. گل نرده نیز نوعی حفاظ است که برای پله ها استفاده می شود و در مدل های زیبا مانند گل، درخت، صدف، پیچک، پروانه، لاله و… وجود دارند. شما در این مقاله می توانید با قیمت ۴ تا از بهترین گل نرده های راه پله آشنا می شوید.

لطفا برای مطالعه مطلب زیر ، با ما همراه باشید

گل نرده راه پله

مطمئناً در اماکن زیادی گل نرده های راه پله‌ها را مشاهده کرده‌اید. برخی راه پله ها برای حفظ امنیت نیاز به حفاظ دارند گل نرده ها یکی از بهترین حفاظ ها به شمار می روند که علاوه بر امنیت، نقش زیادی در زیبایی خانه ها دارند شما می توانید با مطالعه مقاله با قیمت ۴ تا از بهترین گل نرده های راه پله آشنا شوید.

برترین گل نرده ها با قیمت مناسب | ساختمانی نیوز
بهترین گل نرده با قیمت مناسب – ساختمانی نیوز

کاربرد گل نرده

از گل نرده در ساخت تراس، راه پله ها و پنجره ها استفاده می شود. همچنین گل نرده برای درب فرفورژه، درب راهرو و مبلمان کاربرد دارد. استفاده از گل نرده به زیبایی راه پله ها و درب ها می افزاید و حفاظ خوبی برای پنجره های خانه می باشد.

گل نرده ها از دو نوع آهن و چدن ساخته می شوند. آهن و چدن تفاوت هایی باهم دارند که برخی از این تفاوت ها در ادامه برای شما ذکر شده است.

گل نرده آهنی

آهن نسبت به سایر موارد در برابر خوردگی مقاوم تر است. آهن فرفورژه انعطاف پذیری بیشتری نسبت به آهن خالص دارد بنابراین گزینه مناسبی برای مجسمه ها و کارهای تزئینی می باشد.

گل نرده چدن

کاربرد چدن همانند کاربردی است که استفاده از آهن در راه پله ها و درب و پنجره ها دارد ولی چون از انعطاف کمتری برخوردار است، بیشتر برای گزینه هایی که تنش کمتری دارند مناسب است. همچنین چدن برای راه پله ها گزینه ی خوبی است.

تفاوت چدن با فلز آهن

  1. سطح آهن براق تر است اما چدن مات است.
  2. آهن در برابر خوردگی نسبت به چدن مقاوم است.
  3. چدن در برابر دما مقاومت بیشتری نسبت به آهن دارد.
  4. چدن از مقاومت فشرده سازی بسیاری نسبت به آهن برخوردار است.

انواع گل نرده

گل نرده‌ها با انواع مختلفی در تاج‌ها، درب‌ها و نرده های تراس استفاده می شود. همانطور که گفته شد استفاده از گل نرده ها زیبایی و حس خوب را به خانه های شما می بخشد. در ادامه قصد داریم شما را با ۴ تا از بهترین گل نرده های راه پله آشنا کنیم.

گل نرده سپری

ابن نوع از گل نرده ها به صورت یک تکه و دو تکه می باشند. گل نرده های چدنی بیشتر در درب های فلزی، درب های پارکینگ، درب های چند لنگه باغ و ویلاها و درب اماکن نظامی کاربرد دارند.

گل نرده برگی

از پرکاربردترین گل نرده، گل نرده های برگی هستند که هم از آهن و هم چدن ساخته می شوند. این گل نرده ها درب های دو لنگه بسیار استفاده می شوند و همچنین در کافه ها، رستوران ها، ساختمان های اداری و شرکت ها نیز کاربرد دارند.

گل نرده گلدانی

این مدل گل نرده ها نسبت به دیگر گل نرده ها جدیدتر و متفاوت تر هستند و هزینه بالایی هم نیز دارند. این مدل گل نرده به دلیل طرح کلاسیکی که دارد می تواند به صورت تکی و دوتایی استفاده شوند.

گل نرده مسجدی

گل نرده های مسجدی خاص تر از سایر مدل های گل نرده نیز می باشد و نکته قابل توجه این است که نمی‌توان برای مکان های اداری و تجاری از این گل نرده ها استفاده کرد، زیرا بیشتر برای مکان های مذهبی مناسب هستند.

قیمت گل نرده های راه پله

هزینه گل نرده ها بر حسب چند فاکتور تعیین می شود. قیمت گل نرده آهنی و چدن متفاوت است، در ادامه مواردی که در قیمت گل نرده ها تاثیر دارند را برای شما ذکر کرده ایم.

  1. ابعاد و ضخامت گل نرده
  2. متراژ نرده ها
  3. طرح انتخابی گل نرده
  4. نوسان قیمت بازار
  5. قیمت نفت و آهن
  6. هزینه های جا به جایی و نیروی انسانی

علت تفاوت قیمت این است که گل نرده های ارزان قیمت کیفیت پایین تری دارند. لازم به ذکر است که با توجه به کاربرد گل نرده ها قیمت تغییر می کند. برای مثال برای گل نرده هایی که در راه پله های داخل ساختمان نصب می شوند چون گرید های پایین تری در نظر گرفته می شود قیمت پایین تر است اما برای محوطه های بیرون ساختمان که در معرض آلودگی و شرایط جوی می باشند محصولات با کیفیت تری استفاده می شود، بنابراین هزینه نیز افزایش می یابد.

بهترین گل نرده های راه پله ا رنگ های مختلف | ساختمانی نیوز
گل نرده های راه پله با رنگ های مختلف – ساختمانی نیوز

رنگ مناسب گل نرده راه پله

یکی از مواردی که ممکن است خیلی از افراد به آن بی توجه باشند رنگ گل نرده ها است.
توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های روشن خانه را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهد. اما رنگ هایی از قبیل خاکستری یا مشکی جلوه خوبی برای راه پله ها ندارد مخصوصا اگر نور خوبی هم در آن مکان وجود نداشته باشد. توصیه می شود برای مکان هایی که رفت و آمد زیاد است از رنگ های تیره تر استفاده شود که دیرتر کثیف شوند و برای داخل خانه ها استفاده از رنگ های مکمل و متناسب با دکوراسیون بهترین انتخاب است.

پیشنهاد پایانی به شما عزیزان

گل نرده ها از جمله مواردی است که زیبایی ساختمان را افزایش می‌دهند. قبل از انتخاب گل نرده، سوالی که برای همه پیش می آید این است که چه گل نرده ای مناسب راه پله مورد نظر است؟ ما در این مقاله انواع گل نرده ها و تفاوت و قیمت آن را برای شما ذکر کردیم. شما می توانید با توجه به سلیقه و نوع راه پله خود گل نرده متناسب با آن را انتخاب و به یکی از بهترین تولید کننده گل نرده مراجعه کنید.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا