بهترین مجری شاتکریت 【سال ۱۴۰۳】🥈 + لیست ۱۰ تایی

آشنایی با بهترین مجری شاتکریت در وبسایت ساختمونی نیوز

ما قصد داریم درباره شاتکریت توضیح داده و شما را با آن آشنا کنیم و سپس به معرفی بهترین مجری شاتکریت آشنا کنیم.
در سال ۱۹۳۰ بود که واژه شاتکریت از طرف انجمن مهندسان راه آهن آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و اکنون نیز استفاده می گردد. بتن پاششی در تمام دنیا در دو نوع مخلوط خشک و تر فناوری شناخته شده برای استقرار بتن است.
کاربردهای آن در فضاهای زیرزمینی و حفاری های روباز برای پایدارسازی خاک، برای دیوارها، سقف ها وگاهی به عنوان پوشش سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شاتکریت چیست؟

شاتکریت (Shotcrete) بتن با عملکرد بالاست که از طریق یک شلنگ و به صورت پنوماتیک و با سرعت زیادی بر روی سطح اسپری (پاشش) می‌گردد. عمل پاشش منجر به تراکم بتن می‌گردد و سپس لایه‌هایی از بتن را با ضخامت مورد نیاز تشکیل می‌دهد. ثابت شده است که شاتکریت بهترین روش برای ساخت سطوح منحنی شکل می‌باشد.
کاربردهای بتن شاتکریت شامل حفاظت از سطوح شیبدار و نوسازی سازه‌های موجود است. شاتکریت معمولاً به دلایلی مانند محافظت از سطوح که دچار فرسایش یا ناپایداری شده‌اند، استفاده می‌گردد. در بخش معدن، تقاضا برای شاتکریت برای پشتیبانی زیرزمینی در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. شرایط پر کردن غیر معمول اعضای بتنی و مشکل در دسترسی راحت جهت بتن ریزی، برخی از مشکلاتی می‌باشند که برای معادن زیرزمینی متمایز وجود دارند که توسط شاتکریت به کلی حل و فصل می‌شوند.

مواد تشکیل دهنده بتن شاتکریت

سیمان، آب و سنگدانه مواد اولیه مورد استفاده در شاتکریت به همراه نرم کننده‌ها و افزودنی‌های مختلف برای افزایش عملکرد آن هستند. نسبت بالای آب به سیمان و میزان رطوبت در ماسه و شن، در کیفیت محصول نهایی مؤثر می‌باشد. نسبت مطلوب آب به سیمان حدود ۰.۴۵ است. ترکیب ماسه و سنگدانه بستگی به تقاضای آب، کارآیی، شتاب دهنده‌ها، شرینکیج و دوام دارد.

سیمان پرتلند

الزامات سیمان برای بتن شاتکریت، مشابه نیازهای بتن معمولی می‌باشد. سیمان کم قلیایی باید زمانی مشخص گردد که سنگدانه‌های مورد استفاده از نظر شیمیایی با قلیاهای موجود در سیمان واکنش پذیر باشند.

سیمان هوازا (Air Entraining Cement) در فرآیند تولید بتن استفاده می‌گردد و نتایج متفاوتی به دست آورده است، به طور کلی محتوای هوا بسیار کمتر از بتن معمولی می‌باشد و همچنین استفاده از سیمان هواگیر توصیه نمی‌گردد زیرا محتویات هوای تحت تأثیر عوامل خارجی مانند فشار هوا، طول شیلنگ و نوع تجهیزات قرار می‌گیرند. هنگامی که به ماتریس سیمان پرتلند اضافه می‌شود، پوزولان با هیدروکسید کلسیم و آب واکنش می‌دهد و ژل سیلیکات کلسیم بیشتری تولید می‌کند.

 آب

آب مورد نیاز بتن باید از آب آشامیدنی استفاده گردد. اگر آب آشامیدنی در دسترس نباشد، منبع آب پیشنهادی باید آزمایش گردد.
آب برای فرآیند عمل آوری: برای آب مورد استفاده در عمل آوری شاتکریت نیازی به الزامات خاصی نیست. آب برای عمل آوری شاتکریت باید عاری از عناصری باشد که باعث ایجاد لکه می‌شوند.

سنگدانه‌ها

در شاتکریت از سنگدانه‌های سبک برای فرآیند بتن ریزی استقاده می‌گردد. از آنجایی که تماس رطوبت و سنگدانه در نازل آغاز می‌شود، کاهش شدید کارآیی در تولید بتن سبک اتفاق نمی افتد.

میلگرد

آرماتورهای تقویت کننده برای شاتکریت، باید همان مشخصات بتن معمولی را داشته باشد. استفاده از میلگردهای بزرگ‌تر از قطر ۱۶ میلی‌متر مناسب نخواهد بود. میلگردهای بزرگ، دستیابی به انباشت کافی بتن شاتکریت در پشت آنها را دشوار می‌نماید. به طور کلی فاصله میلگرد‌ها از ۱۵۰ میلی‌متر تا ۳۰۰ میلی‌متر برای تقویت شاتکریت توصیه می‌گردد.

مواد افزودنی شیمیایی

به دلیل محدودیت تجهیزات شاتکریت، استفاده از افزودنی‌ها در شاتکریت مشابه بتن معمولی نمی‌باشد. قبل از استفاده در پروژه‌های بزرگ، مخلوط‌های بتنی باید در محل آزمایش گردند تا از دستیابی به خواص مورد نظر اطمینان حاصل گردد. مواد افزودنی شیمیایی مورد استفاده در شاتکریت، باید با الزامات پروژه مطابقت داشته باشند.

انواع بتن شاتکریت

دو نوع بتن موجود می باشد. مخلوط خشک و مخلوط مرطوب

مخلوط خشک

روش مخلوط خشک شامل قرار دادن مواد خشک در قیف و بعد انتقال آنها به صورت پنوماتیک از طریق شلنگ به نازل است. اپراتور افزودن آب در نازل را کنترل می‌نماید. آب و مخلوط خشک با برخورد مخلوط به سطح گیرنده ترکیب می‌شوند.
مزایای فرآیند مخلوط خشک این است که میزان آب را می‌توان به طور لحظه‌ای توسط نازل تنظیم نمود که باعث می‌شود بدون استفاده از شتاب دهنده، در کاربردهای عمودی مؤثر واقع گردد. فرآیند مخلوط خشک در کاربردهای تعمیراتی مفید می‌باشد.

مخلوط مرطوب

شاتکریت مخلوط مرطوب شامل پمپاژ بتن آماده به نازل می‌باشد. هوای فشرده در نازل وارد می‌گردد تا مخلوط را به سطح گیرنده منتقل نماید. روش مرطوب به طور کلی در مقایسه با فرآیند مخلوط خشک، ضایعات کمتر داشته و بدون گرد و غبار می‌باشد.
بزرگترین مزیت فرآیند مخلوط مرطوب این است که همۀ مواد با آب و مواد افزودنی مورد نیاز مخلوط می‌شوند و همچنین حجم بیشتری از آن را می‌توان در زمان کمتری نسبت به مخلوط خشک در محل بتن ریزی نمود.

مزایای بتن شاتکریت

  1. سرعت کاربرد
  2. بتن ریزی مناطق دشوار
  3. کاهش هزینه‌ها

کاربردهای بتن شاتکریت

موفقیت شاتکریت بستگی به برنامه ریزی و نظارت مناسب دارد، به علاوه مهارت و توجه مستمر ارائه گردیده توسط دستگاه شاتکریت نیز باید کنترل گردد. موارد استفاده از شاتکریت به شرح زیر هستند.

تعمیر

از شاتکریت می‌توان برای ترمیم و تعمیر سطوح آسیب دیده بتنی، چوبی یا سازه‌های فلزی استفاده نمود. موارد استفاده در پلها، ساختمانها، ساختار دریایی، سطوح سرریز،حفاری زیرزمینی، حفاظت از شیب و سطح، ساختارهای جدید، استخرها و مخازن، کف و دیوارها، طاقها می‌باشد.

خواص بتن شاتکریت

مانند بتن معمولی، خواص شاتکریت بسته به نسبت آب به سیمان، کیفیت سنگدانه، اندازه و نوع، مواد افزودنی، نوع سیمان و شیوه‌های ساخت و ساز متفاوت است. استفاده مناسب از افزودنی‌ها، الیاف، بخار سیلیس و پلیمرها می‌تواند خواص شاتکریت را بهبود بخشد. بسته به نیازهای خاص، ویژگی‌های مواد اولیه و مخلوط‌های شاتکریت باید قبل از استفاده آزمایش گردد. خواص شاتکریت به شرح زیر هستند:

مقاومت فشاری

از نظر مقاومت فشاری و خمشی، شاتکریت می‌تواند مقاومتی معادل بتن معمولی را تولید نماید. مقاومت فشاری بین ۳۰ تا ۶۰ نیوتن متر برمیلی‌مترمربع، قابل دستیابی می‌باشد. روابط بین نسبت آب و سیمان و مقاومت فشاری، از الگوهای معمولی پیروی می‌کنند. بدین معنا که برای رسیدن به مقاومت فشاری بالا، به نسبت آب به سیمان کمتری نیاز می‌باشد.

شرینکیج

شرینکیج تحت تأثیر آب مخلوط بتنی قرار می‌گیرد. در شاتکریت دانه درشت کاهش پیدا می‌کند و در شاتکریت بدون سنگدانه درشت افزایش می‌یابد. شاتکریت حاوی بخار سیلیس، تمایل به شرینکیج بیشتری نسبت به شاتکریت بدون سیلیس دارد.

چقرمگی

رابطه ظرفیت بار پس از شکست با ظرفیت بار در اولین شکست، به عنوان چقرمگی تعریف می‌گردد. افزودن الیاف به شاتکریت می‌تواند منجر به این گردد که محصول قابلیت حمل بار بیشتری خواهد داشت. نوع، اندازه، شکل و میزان فیبر می‌توانند مقدار چقرمگی را تعیین نماید. استفاده از شاخص چقرمگی در آزمایش انحراف بار، وسیله‌ای منطقی برای تعیین و مقایسه عملکرد شاتکریت را فراهم می‌نماید.

حال که با شاتکریت آشنا شدید شما را با بهترین مجری شاتکریت در کشور آشنا می نماییم.

جهت آشنایی بیشتر با  ۱۰ تا از بهترین مجری شاتکریت با ما همراه باشید.

بهترین 10تایی ها - شماره 1 | ساختمونی نیوز

شرکت مهندسی حفار پایدار تهران

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

شرکت مهندسی حفار پایدار تهران در سال ۱۳۸۰ تأسیس گردیده است. این شرکت در این مدت با ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه طراحی، مدیریت، تدارکات و اجراء به کارفرمایان می باشد.

مدیران شرکت پیش از تأسیس نیز دارای ۲۲ سال سابقه فعالیت در قالب قراردادهای پیمان مدیریت با پیشگامان عرصه حفاری و تزریق از جمله شرکت فرانسوی سیف باشی به مدت ۸ سال و شرکت نوفن به مدت ۱۱ سال می باشند. این شرکت یکی از ببهترین مجری شاتکریت می باشد.

فعالیتهای دیگر این شرکت شامل:

 اجرای دیوار و پرده آببند و تحکیم، تثبیت و خدمات ژئوتکنیک در سدهای آبی کشور، اجرای شمع های بتنی گرد یا مستطیل(بارت)، اجرای ریز شمع (میکروپایل) در زمین های ماسه ای و باتلاقی از قطر ۲ تا ۱۲ اینچ، اجرای شمع های کوبیدنی بتنی و فلزی در زمین های سست و… همچنین ساخت ماشین آلات حفاری و تزریق طبق سفارش خریدار، خدمات تهیه و توزیع متعلقات حفاری و ژئوتکنیک می باشد.

آدرس: تهران – بزرگراه یادگار امام – بلوار شهید تیموری – خیابان عموزاده – خیابان امید – پلاک ۱

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۰۳۵۵۳۵


بهترین 10تایی ها - شماره 2 | ساختمونی نیوز

شرکت توسعه پایدار سلمان

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

شرکت توسعه پایدار سلمان با رویکرد تجاری سازی علم و دانش و یافته های پژوهشی و تحقیقاتی در صنعت عمران و تحقیق و توسعه و تجاری سازی در بازارهای داخلی و توسط جمعی از متخصصین این حوزه در محل پارک فناوری پردیس تاسیس گردید. این شرکت جزء بهترین مجری شاتکریت می‌باشد.

خدمات این شرکت شامل:

طراحی و ساخت دستگاه های تخصصی کنترل کیفیت و دوام بتن، تحقیق و توسعه در زمینه طراحی، ساخت و اجرای بتن های ویژه اعم از بتن خودتراکم، بتن سبک سازه ای، بتن غلتکی، بتن پیش آکنده با بکارگیری مصالح نوین دانش بنیان داخل کشور و کشورهای منطقه، ارائه خدمات مشاوره فنی مهندسی به پروژه های ملی و عمرانی در زمینه های مختلف تکنولوژی و دوام بتن،شاتکریت و انجام انواع آزمایش های مخرب و نیمه مخرب جهت ارزیابی پایایی و پایداری سازه های بتنی، ارائه خدمات مشاوره تکنولوژی بتن و سیمان به کارخانه های تولید کننده سیمان و مواد افزودنی می‌باشد.
انجام کلیه آزمایشهای تخصصی و پیشرفته مصالح و بتن پروژه های ملی عمرانی کشور نظیر: تعیین میزان نفوذ یون کلرید، تعیین پتانسیل خوردگی آرماتورها، تعیین عمق کربناسیون، دوام بتن در سیکل‌های ذوب شدن و یخ زدن و شبیه سازی انواع محیط های دمایی و رطوبتی می‌باشد.

آدرس: تهران – بزرگراه شهید بابایی – کیلومتر ۲۰ جاده دماوند – پارک فناوری پردیس – مجتمع فناور سراج – واحد ۱۴۵

تلفن تماس: ۰۹۲۱۱۳۷۲۰۶۱


بهترین 10تایی ها - شماره 3 | ساختمونی نیوز

شرکت طراحان نو اندیش سگال

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

گروه ساختمان سازی طراحان نو اندیش سگال با تجربه بیش از ۲۰ سال تا کنون در حال فعالیت می باشد. فعالیت این گروه  در زمینه ساخت و ساز، پیمان مدیریت و طراحی سازه و دکوراسیون است.

این شرکت مجری شاتکریت، انجام عملیات مربوط به سیمان پاشی (بتن پاشی) می باشد.  این شرکت همانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده جزء یکی از بهترین مجری شاتکریت در کشور می‌باشد.

آدرس: البرز – کرج – خیابان مطهری، جنب خیابان سونا

تلفن تماس: ۰۹۱۲۵۶۲۱۷۱۹ 


بهترین 10تایی ها - شماره 4 | ساختمونی نیوز

شرکت آسمان خراش

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

این شرکت  با هدف ارائه خدمات در حوزه سقف های مرکب عرشه فولادی در سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت نمود. این شرکت با توان تخصصی، فنی و تجربی، آماده خدمات رسانی در زمینه شاتکریت و غیره می باشد.

همانند دیگر شرکتهای عنوان گردیده خدمت تان می توان جزء یکی از بهترین مجری شاتکریت در کشور نام برد.

آدرس: تهران – تقاطع مطهری و مفتح – جنب بانک سپه – ساختمان ۴۵۳ – واحد ۵

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۸۴۹۴۱۰


بهترین 10تایی ها - شماره 5 | ساختمونی نیوز

شرکت صنایع شیمی ساختمان آبادگران

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

شرکت صنایع شیمی ساختمان آبادگران در سال ۱۳۶۲ شمسی با اخذ مجوز از وزارت صنایع و معادن استان تهران آغاز به فعالیت نمود. اکنون شرکت آبادگران، با ظرفیت تولید واقعی سالانه ۶۵۰۰۰ تن و تولید بیش از ۱۵۰ نوع ماده شیمیایی دانش بنیان می‌باشد. این شرکت یکی از بهترین مجری شاتکریت می‌باشد.

اخذ گواهینامه های بین المللی مدیریت کیفیت ، تعاملات سازنده و نزدیک با سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان آزمایشگاه آکرودیته در زمینه:  ” مواد افزودنی بتن، بتن آماده، سنگدانه، سیمان و چسب های کاشی “همچنین اخذ مجوز گروه پژوهشی از وزارت علوم می‌باشد.

آزمایشگاه های شیمی و نانو تکنولوژی شرکت آبادگران به نحوی هوشمندانه ارتباط آزمایشگاهی – صنعتی خود را با خطوط تولید انبوه، از طریق تجهیز واحد های پایلوت شیمیائی و بهره جستن از آمیخته روشهای ناب و نوین مدیریت علمی بر قرار نموده اند. در حال حاضر امکان طراحی و تولید مواد شیمیائی اختصاصی به صورت بهنگام (J.I.T – Just In Time)  با  نیاز سنجی صنعتی مخاطبین و به صورت کاملاً سفارشی (Customized Production) فراهم آمده است. خدمات این شرکت شامل شاتکریت و غیره می‌باشد.

آدرس: تهران – خیابان سهروردی شمالی – خیابان قندی – پلاک ۶۵

تلفن تماس: ۰۲۱۸۷۷۵۴


بهترین 10تایی ها - شماره 6 | ساختمونی نیوز

شرکت عرش پایه برنا

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

شرکت عرش پایه برنا با سابقه ده سال مشغول به فعالیت می‌باشد. در بسیاری از موارد توان تخصصی فنی و تجربی مجموعه سبب تغییرات بسیار حساسی در پروژه ها گردیده است و در مواردی پیشنهادات در جهت تغییر اساس محاسبات، موجب تغییرات بسیار اساسی در بهبود کیفیت و یا
صرفه جویی در آن پروژه می بوده است. این شرکت در زمینه شاتکریت و غیره مشغول به فعالیت میباشد. محصولات این شرکت شامل : افزودنی های بتن، آب بند سازی، ثابت سازی، ترمیم بتن و
مقاوم سازی و دیگر محصولات می باشد.

این شرکت جزء یکی از بهترین مجری شاتکریت می باشد.

آدرس: تهران – تقاطع خیابان استاد مطهری و دکتر مفتح – جنب بانک سپه – ساختمان ۴۵۳ – طبقه ۲ – واحد۴

تلفن تماس: ۰۲۱۸۶۰۷۳۸۲۴


بهترین 10تایی ها - شماره 7 | ساختمونی نیوز

شرکت فنی و مهندسی آرین تیس

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

شرکت فنی و مهندسی آرین تیس در سال ۱۳۷۹ تاسیس گردید. این شرکت با هدف مطالعه بر زمین لرزه و اثرات آن بر سازه و مقاوم سازی سازه شروع به فعالیت نمود. اهداف اصلی  مطالعه بر روش های نوین مقابله با زلزله و رفتار سازه ها و چگونگی عملکرد سازه در برابر زلزله و به دنبال آن ارائه طرح تقویت جهت سازه های آسیب پذیر می باشد. شرکت آرین تیس جزء یکی از بهترین مجری شاتکریت می باشد.

این شرکت مشاور مقاوم سازی دارای گواهی صلاحیت کار از معاونت برنامه ریزی و راهبردی کشور گواهی کیفیت مدیریت ISO 9001 از TUV-Inter-Cert ایتالیا و گواهی استاندارد مدیریت حفاظت و ایمنی کارگاه HSE از ایتالیا می باشد.

فعالیت های شرکت شامل: طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله ، ارزیابی و بهسازی لرزه ای ساختمان های موجود، اجرای مقاوم سازی ابنیه با روش های نوین، اجرای CFRP، GFRP جهت مقاوم سازی ابنیه بتنی، کاشت میلگرد و رول بولت، شاتکریت، اسکن میلگرد، تست بتن با روش مخرب و غیر مخرب می vباشد.

آدرس: تهران – کوی نصر – خیابان علیالی غربی – پلاک ۱۱۵

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۲۵۹۷۹۳


بهترین 10تایی ها - شماره 8 | ساختمونی نیوز

شرکت پیشینه رادیاب

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

این شرکت در سال ۱۳۶۲ تاسیس گردید. شرکت رادیاب از اوایل دهه ۱۳۸۰ بعنوان اولین شرکت در زمینه کاربرد کامپوزیتهای FRP در تقویت سازه ها (خصوصا سازه های بتنی) فعالیت می نماید. این شرکت یکی از بهترین مجری شاتکریت می باشد.

در اوایل دهه ۱۳۸۰ در ایران، این شرکت با همکاری موسسه سوئیسی EMPA اقدام به انتقال دانش و تجربه در زمینه طراحی و جزئیات اجرایی کاربرد FRP در تقویت سازه ها نمود.

برای این منظور، نمونه های مصالح هر پروژه تحت نظارت گروهی از نمایندگان کارفرما و مشاور پروژه بصورت تصادفی (Random) انتخاب و همراه با ایشان به کشور سوئیس اعزام می گردند تا تمامی مراحل تست ها در حضور و تحت نظارت نمایندگان فوق انجام گردد.

آدرس: تهران

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۸۸۴۴۷۳


بهترین 10تایی ها - شماره 9 | ساختمونی نیوز

شرکت وند شیمی ساختمان

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

شرکت وند شیمی ساختمان از سال ۱۳۶۲ به مدت ۳۵ سال در زمینه مشاوره تکنولوژی بتن، تولید و عرضه مواد شیمیایی به ویژه افزودنی‌های بتن و مواد شیمیایی صنعت ساختمان در حال فعالیت می باشد. این شرکت یکی از بهترین مجری شاتکریت و غیره میباشد.

شرکت وندشیمی ساختمان، در ابتدا با نمایندگی شرکت سیکا سوئیس SIKA، آغاز نمود. شرکت وندشیمی ساختمان با بیش از ۲۷ سال روش نوین JTM (تولید بر اساس سفارش روز) را به عنوان جایگزین روش های سنتی تولید انبوه برای انبار کردن استفاده می نماید.

آدرس: تهران – میدان ونک – خیابان ونک – کوچه لیلی – پلاک ۱

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۷۹۰۹۱۰


بهترین 10تایی ها - شماره 10 | ساختمونی نیوز

شرکت طاها پنل

بهترین مجری شاتکریت | ساختمونی نیوز

شرکت مجری شاتکریت طاها پنل، بیش از ۲۰ سال می‌باشد که در زمینه اجرای شاتکریت، تزریق گروت، نصب مش و پنل، مقاوم سازی ساختمان و اجرای سازه نگهبان بصورت تخصصی در حال  فعالیت می‌باشد.

این شرکت همانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده که خدمت تان معرفی شد یکی از بهترین مجری شاتکریت می باشد.

آدرس: شهرک صنعتی چهاردانگه – خیابان ۲۱/۵ – پلاک ۱۱۹

تلفن تماس: ۰۹۱۲۳۹۳۹۲۱۵


تجهیزات مورد استفاده برای اجرای بتن شاتکریت

  1.  تجهیزات بچینگ و مخلوط کردن
  2.  پخش کننده ادمیکسر
  3. کمپرسور هوا
  4. نازل

پیشنهاد ما به شما سروران گرامی

این مقاله که خدمت شما مخاطبان عزیز ارائه شد، جهت آشنایی شما عزیزان با بهترین مجری شاتکریت در ایران می باشد.

معرفی لیست ۱۰ تا از بهترین مجری های شاتکریت در وبسایت ساختمونی نیوز خدمت شما مخاطبین گرامی ارائه شد. چنانچه یکی از  ۱۰ مورد فوق را جهت همکاری مَد نظر دارید، پیشنهاد میکنیم که ابتدا در مورد آن تحقیقات جامع و بررسی های بیشتری را به عمل آورید تا انتخابی ایده آل و عالی داشته باشید.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید و مثمر ثمر واقع شده باشد و با بررسی لیست بهترین مجری شاتکریت فوق بهترین انتخاب را داشته باشید.

خواهشمندیم ما را از نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود بی دریغ نگذارید تا بتوانیم بهترین خدمت رسانی را داشته باشیم.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا