بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی 💎【سال ۱۴۰۳】+ لیست ۱۰ تایی

آشنایی با بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی در وبسایت ساختمونی نیوز 

از مهم ترین عناصر مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز، پروفیل های فولادی می باشد. پروفیل ها از لحاظ کاربرد و اندازه دارای انواع گوناگونی هستند و به طور کلی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. تیرآهن یک نوع پروفیل فولادی می باشد که از جنس فولاد ساخته می شود و در اسکلت سازه ها، ستون و تیر پا به کار گرفته می شود.
تیر آهن ها به شکل شاخه ای و از دو بخش جان و بال تولید می شوند، جان تیر آهن ها بخش افقی بدنه بوده و بال ها در قسمت عمودی می باشند که با زاویه ۹۰ درجه نسبت به جان قرار می گیرند.
اما بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی کیست؟ برای دریافت پاسخ این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با ۱۰ تا از شرکت های برتر تولید کننده تیر آهن و پروفیل های فولادی آشنا شویم.

تیر آهن چیست؟

همانطور که ذکر شد تیرآهن یک نوع پروفیل است که کاربرد گسترده ای را در صنعت ساختمان سازی دارد و در بین مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در واقع تیر آهن قطعه مهم در پروژه های ساختمانی است که مانع از ترکیب شدن تیر فلزی با عناصر چوبی می شود.

کاربرد انواع تیرآهن

  1. از تیرآهن ها می توان در کفی ستونی و صفحات فولادی با ضخامت های گوناگون استفاده نمود.
  2. یکی از کاربردهای مهم این قطعه فولادی به عنوان ستون در ساختمان های با اسکلت فلزی می باشد.
  3. از تیرآهن ها به عنوان شاه تیر نیز استفاده می شود که به ستون ها متصل شده و تیرک های هر طبقه را نگه می دارد.
  4. در ساختمان های بیش از یک طبقه از تیرآهن می توان به عنوان ستون یکپارچه استفاده کرد.
  5. این پروفیل های فولادی در ساخت خرپا نیز به کار برده می شوند.

این محصول فولادی بر اساس بال و عرض دارای دسته های گوناگونی می باشد که در ادامه نگاه دقیق تری به هر کدام از آن ها خواهیم انداخت.

تیرآهن IPE

تیرآهن IPE به عنوان تیرآهن معمولی شناخته می شود که ضخامت ثابتی را داشته و بال های ابتدایی و انتهایی آن یکسان هستند. این نوع تیرآهن مطابق با استاندارد های اروپایی ساخته می شود و از همین رو از آنجا که در ایران نیز این سازه ها بر اساس همین استاندارد تولید می شوند طرفداران زیادی را در بین مشتریان دارند و در صنایع گوناگونی به کار برده می شوند.

تیرآهن بال پهن

این نوع تیرآهن ها اغلب در ساخت پل و تونل مورد استفاده قرار می گیرند. شکل ظاهری تیرآهن های بال پهن به شکل I است که دارای بال های پهن تری نسبت به دیگر مدل های تیرآهن می باشند.

تیر آهن INP

این تیرآهن طبق استانداردهای چین و روسیه تولید می شود و از لحاظ ظاهری شبیه به تیرآهن IPE می باشد، اما فرم بال های این دو تیرآهن با یکدیگر متفاوت است. در این تیرآهن ها ضخامت بال ها با نزدیک شدن به جان بیشتر می شود و از همین رو زمانی که از روبرو این محصول را مشاهده کنید بال های آن دارای شیب خواهد بود.

تیرآهن لانه زنبوری

در بدنه این تیرآهن ها حفره هایی هشت ضلعی که شباهت زیادی را به کندوی زنبور داشته، وجود دارد که این حفره ها موجب می شوند تا امکان عبور اتصالات و سیم از اسکلت های سازه فراهم شود. طول این محصول ۱۲ تا ۱۸ میلی‌ میتر می باشد و ارتفاع آن ۲۷ سانتی متر است که از آن برای ساخت ستون ها نیز استفاده می شود.

تیر آهن IPB

یکی دیگر از تیرآهن های پرکاربرد در صنایع ساخت و ساز تیرآهن IPB یا هاش است که در پروژه های بزرگ همچون سوله کارخانه ها به کار برده می شود. در این نوع تیرآهن بال و جان برابر می باشد و به همین دلیل ظاهر این پروفیل ها به شکل H است.
تیرآهن های IPB در دو نوع سبک و سنگین تولید می شوند که نوع سبک آن ها با نماد HEA و نوع سنگین با نام HEB شناخته می شوند.

جهت آشنایی بیشتر با  ۱۰ تا از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی با ما همراه باشید.

بهترین 10تایی ها - شماره 1 | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد ناب تبریز

لوگوی شرکت فولاد ناب تبریز | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد ناب تبریز در سال ۱۳۸۲ در استان تبریز به ثبت رسید. این کارخانه در ۳۵ کیلومتری غرب تبریز در مساحتی به وسعت ۱۷۰ هزار متر مربع بنا شده و دارای ۴۶۵۰۰ متر مربع فضای سر پوشیده است. شرکت فولاد ناب تبریز با دارا بودن پرسنل آموزش دیده و با سابقه مشغول به تولید است و در مجموع با ظرفیت تولید اسمی ۴۵۰/۰۰۰ تن در سال جزء یکی از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی در کشور محسوب می گردد.

محصولات و خدمات:

  1. تیرآهن نیمه سبک
  2. تیرآهن سنگین اروپایی
  3. ناودانی سبک
  4. ناودانی سنگین اروپایی
  5. نبشی بال مساوی شیبدار

آدرس: تبریز – کیلومتر ۳۵ جاده آذرشهر – شهرک صنعتی شهید سلیمی – انتهای بلوار اصلی – ۳۰متری چهارم جنوبی

تلفن تماس: ۰۴۱۳۴۳۲۸۵۰۰


بهترین 10تایی ها - شماره 2 | ساختمونی نیوز

شرکت جهان فولاد غرب

لوگوی شرکت جهان فولاد غرب | ساختمونی نیوز

شرکت جهان فولاد غرب یکی از شرکت های تولید کننده پروفیل های فولادی در کرمانشاه می باشد که با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی و صادرات محصولات فولادی به کشورهای دیگر منطقه، یکی از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی شمرده می شود.
در حال حاضر شرکت جهان فولاد غرب با در اختیار داشتن بیش از ۳۵۰ پرسنل متخصص و توانمند علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، موفق به اخذ پروانه استاندارد از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی شده است.

محصولات و خدمات:

  1. تیر آهن IPE
  2. تیر آهن IPN

آدرس: کیلومتر ۳۵ جاده کرمانشاه – هرسین

تلفن تماس: ۰۸۳۴۵۸۵۲۵۵۸


بهترین 10تایی ها - شماره 3 | ساختمونی نیوز

شرکت نورد آریان فولاد

لوگوی شرکت نورد آریان فولاد | ساختمونی نیوز

شرکت نورد آریان فولاد در راستای تولید انواع مقاطع فولادی اعم از نبشی، ناودانی، تیرآهن، ریل و میلگرد در سال ۱۳۸۰ در شهرستان بوئین زهرا تأسیس شده است. این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۲۰۰۰۰ متر مربع در کیلومتر ۱۵ جاده بوئین زهرا و در جنوب شرقی استان قزوین واقع شده و دارای بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی مجرب و کارآمد می باشد.
لذا این شرکت به دلیل قرار گرفتن در یکی از مناطق محروم و به سبب ایجاد اشتغال برای عده زیادی از ساکنین این منطقه، یکی از بزرگ ترین کارآفرینان منطقه شمرده شده و جزء بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی می باشد.

محصولات و خدمات:

  1. میلگرد آج دار
  2. تیرآهن
  3. نبشی
  4. ناودانی
  5. ریل
  6. تسمه فولادی
  7. انواع شمش های ساختمانی و آلیاژی

آدرس: تهران – دریاچه چیتگر – بالاتر از میدان ساحل – خیابان نیما یوشیج – برج تماس – طبقه ۵

تلفن تماس: ۰۲۱۴۸۰۰۰۹۹۹


بهترین 10تایی ها - شماره 4 | ساختمونی نیوز

هلدینگ فولاد یزد

لوگوی هلدینگ فولاد یزد | ساختمونی نیوز

فولاد یزد در سال ۱۳۵۹ با تولید مقاطع براق فولادی با احداث یک واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شهر یزد آغاز به فعالیت کرد.
این مجموعه با به همراه داشتن منابع انسانی متعهد با دانش فنی و تخصصی به روز یکی از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی شمرده می شود و امروزه محصولات این برند در بازار داخل و بیش از ۲۰ هدف صادراتی عرضه می شوند.
از ویژگی های محصولات این شرکت معتبر می توان به ارائه سرویس‌ های جانبی و ارتباط مستقیم با مصـرف کننده، پاسخگویی به نیازهای مشتریان، تحقیق و توسعه مداوم و طراحی محصولات جدید فولادی در جهت کاهش هزینه‌ ها اشاره نمود.

محصولات و خدمات:

  1. میلگرد آجدار
  2. تیرآهن
  3. مفتول های صنعتی و ساختمانی
  4. تسمه عریض فابریک
  5. میلگرد ساده
  6. کنستانتره
  7. سنگ آهن
  8. گلوله فولادی

آدرس: تهران – خیابان آزادی – بین خیابان خوش و بهبودی – شماره ۲۳

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۴۲۴۷۵۵


بهترین 10تایی ها - شماره 5 | ساختمونی نیوز

شرکت جهان پروفیل پارس

لوگوی شرکت جهان پروفیل | ساختمونی نیوز

شرکت جهان پروفیل پارس در سال ۱۳۶۱ در مساحتی حدود ۱۰ هکتار تأسیس گردید و فعالیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی تولیدکننده مصنوعات صنعتی اعم از لوله، قوطی و پروفیل آغاز کرد.
این شرکت با بیش از ربع قرن تجربه و تخصص از تجهیزات پیشرفته، کادر مهندسی و فنی با‌‌ تجربه و مواد اولیه مرغوب برای تولید مصنوعات فولادی، مصنوعات صنعتی و ساختمانی بهره می برد. خطوط تولیدی این شرکت با ظرفیت اسمی بیش از ۴۷۶۰۰۰ تن در سال، علاوه بر تأمین بخش نیاز داخلی، صادرات به کشورهای منطقه را دارا می باشد و از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی شناخته می شود.

محصولات و خدمات:

  1. پروفیل درب و پنجره
  2. لوله های صنعتی و داربستی
  3. مقاطع باز
  4. لوله های مبلی
  5. قوطی های صنعتی و ساختمانی

آدرس: تهران – ونک – خیابان ملاصدرا – بین کردستان و شیراز – پلاک ۸۲

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۶۰۳۲۰۱


بهترین 10تایی ها - شماره 6 | ساختمونی نیوز

شرکت صنعتی نیکان

لوگوی شرکت صنعتی نیکان | ساختمونی نیوز

شرکت نیکان پروفیل با هدف تولید پروفیل فولادی و برش ورق در سال ۱۳۶۰ با ظرفیت تولید ۷۰۰۰ تن تولید پروفیل باز و ۱۳۰۰۰ تن خدمات برش ورق شروع به فعالیت نمود. در حال حاضر این شرکت با وجود ۱۰ خط تولید پروفیل، ۴ خط برش ورق و به همراه تلاش تیم ۱۳۰ نفره کارآمد بیش از ۳۰ نوع محصول را با ظرفیت ۸۰۰۰۰ تن در سال تولید کرده و جزء یکی از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی می باشد.

محصولات و خدمات:

  1. قوطی و پروفیل
  2. ورق
  3. میلگرد
  4. تیر‌آهن
  5. لوله
  6. نبشی
  7. سپری
  8. ناودانی

آدرس: اصفهان – شهرک صنعتی جی – خیابان سوم – شرکت صنعتی نیکان پروفیل

تلفن تماس: ۰۳۱۳۵۷۲۲۸۲۸


بهترین 10تایی ها - شماره 7 | ساختمونی نیوز

شرکت نورد و پروفیل ساوه

لوگوی شرکت نورد و پروفیل ساوه | ساختمونی نیوز

مجموعه نورد و پروفیل ساوه در راستای تولید انواع لوله و پروفیل های فولادی با ظرفیت تولیدی ۵۰۰۰۰ تن در سال تأسیس گردیده است.
این شرکت در صنایع مختلف همانند انرژی، ساخت و ساز و خودروسازی حضور موفق و رشد پایداری را به همراه داشته و اکنون محصولات این شرکت کاربردهای وسیعی در صنعت ساختمان دارا می باشد. در حال حاضر این مجموعه یکی از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی شمرده می شود.

محصولات و خدمات:

  1. مقاطع باز
  2. پروفیل های درب و پنجره
  3. پروفیل های فرم دار صنعتی
  4. لوله های فولادی گاز خانگی و آبرسانی
  5. قوطی های مربع مستطیل صنعتی و ساختمانی
  6. لوله های فولادی گاز شبکه

آدرس: بلوار کشاورز – پلاک ۱۴۶

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۹۵۹۰۹۰


بهترین 10تایی ها - شماره 8 | ساختمونی نیوز

شرکت صدرا پروفیل

لوگوی شرکت صدرا پروفیل | ساختمونی نیوز

شرکت صدرا پروفیل تهران از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی می باشد که در سال ۱۳۸۱ تأسیس گردیده است. این شرکت در سال ۱۳۸۹ با هدف افزایش تولید و کسب رضایت مشتریان و صادرات محصولات به بازارهای خارجی اقدام به نصب و راه اندازی خطوط جدید نمود که در نتیجه ظرفیت تولید سالانه خود را به ۱۸۰۰۰۰ تن ارتقا داد.

محصولات و خدمات:

  1. لوله های صنعتی
  2. قوطی مربع و مستطیل صنعتی و ساختمانی
  3. پروفیل درب و پنجره
  4. مقاطع زد، نبشی و چهار چوبی
  5. مفتول نورد شده

آدرس: تهران – خیابان ولی عصر – پایین تر از پارک ساعی – روبه روی پمپ بنزین – ساختمان شهاب

تلفن تماس: ۰۲۱۵۶۲۳۳۵۱۱


بهترین 10تایی ها - شماره 9 | ساختمونی نیوز

شرکت پروفیل آریاوا

لوگوی شرکت پروفیل آریاوا | ساختمونی نیوز

شرکت پروفیل آریاوا یکی از تولید کنندگان معتبر محصولات فولادی در ایران است که در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد. این شرکت دارای تجهیزات و دستگاه های پیشرفته تولیدی می باشد و با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی، سعی در بهبود کیفیت محصولات و ارائه خدمات به مشتریان خود دارد.
​محصولات این شرکت در صنایع مختلفی از جمله صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، خودروسازی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و از همین رو جزء بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی شمرده می شود.

محصولات و خدمات:

  1. لوله های فولادی
  2. پروفیل های فولادی
  3. میلگرد
  4. شمش آهن
  5. نبشی
  6. ورق

آدرس: قزوین – بویین زهرا – شهرک صنعتی لیا – کیلومتر ۱۵

تلفن تماس: ۰۲۸۳۳۴۵۳۲۵۶


بهترین 10تایی ها - شماره 10 | ساختمونی نیوز

شرکت پروفیل کیهان

لوگوی شرکت پروفیل کیهان | ساختمونی نیوز

کارخانه لوله و پروفیل کیهان از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی می باشد که در سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در تهران آغاز کرده است.
در تولیدات محصولات در کارخانه کیهان، آخرین تکنولوژی جوش القائی فرکانس بالا و گالوانیزه با میکرون بالا به کار گرفته می شود و محصولات پس از کنترل دقیق کیفیت از کارخانه خارج می گردند.
این مجموعه نازل ترین قیمت همراه با بالاترین کیفیت و برخورداری از رضایت مشتریان را ارائه می نماید، لذا تحویل سریع و استفاده از ورق های فولاد مبارکه در تولید محصولات از نقاط قوت این کارخانه محسوب می شود.

محصولات و خدمات:

  1. پروفیل های فولادی
  2. پروفیل درب و پنجره
  3. لوله فولادی
  4. لوله صنعتی
  5. لوله گاز خانگی
  6. گالوانیزه
  7. لوله آب رسانی
  8. لوله مبلی
  9. قوطی و پروفیل فولادی
  10. قوطی مبلی
  11. چهار چوب درب

آدرس: تهران – خیابان گاندی – خیابان الوند – خیابان سی و پنجم – پلاک ۳

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۸۷۷۳۶۲


مزایای استفاده از تیرآهن

پروفیل های فولادی از مزایای بسیاری در صنعت ساخت و ساز برخوردار هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. از این پروفیل ها می توان در ارتفاع بالا استفاده نمود.
  2. تیرآهن ها نصب و اجرای سریعی دارند.
  3. امکان اتصال چندین قطعه به یکدیگر با این پروفیل امکان پذیر است.
  4. تیرآهن ها قطعاتی هستند که به صورت پیش ساخته در کارخانجات تولید می شوند.
  5. این پروفیل ها دارای تنوع بسیاری از لحاظ شکل ظاهری و اندازه هستند و از همین رو کاربردهای زیادی را در پروژه های مختلف دارند.
  6. در صورت استفاده از تیرهای استاندارد مقاومت بالایی در برابر تحمل بارهای وارد شده بر سازه ایجاد می شود.

نحوه انتخاب تیرآهن مناسب سازه

در صورتی که شما هم می خواهید نوع مناسب تیرآهن را برای سازه انتخاب نمائید بهتر است با مشخصات فنی این محصول آشنا شوید. تیرآهن ها در سایزهای مختلف ۱۲ الی ۳۰ سانتی متر تولید می شوند و این سایز نشان دهنده طول جان نیز می باشد.
در رابطه با وزن تیرآهن ها باید به این نکته اشاره کنیم که وزن این محصولات با توجه به سایز و سبک و سنگین بودن آن ها مشخص می شود. هر استاندارد تیرآهن جدول وزن مخصوصی را دارد که برای بدست آوردن وزن آن می بایست وزن هر متر تیرآهن را در ۱۲ ضرب نمود.
از جمله دیگر مشخصات تیرآهن ها مربوط به آلیاژ فولاد به کار رفته در تولید آن است که تعیین این مورد به کارخانه تولید کننده تیرآهن مورد نظر بستگی دارد.

پیشنهاد پایانی به شما عزیزان

در این مطلب ضمن افزایش آگاهی در رابطه با پروفیل های فولادی همچون تیرآهن، ۱۰ تا از بهترین تولید کننده تیرآهن و پروفیل های فولادی را مورد بررسی قرار دادیم. برای آشنایی با دیگر شرکت های فعال در حوزه خدمات ساختمانی پیشنهاد می کنیم مطالب دیگر وبسایت ساختمونی نیوز را مطالعه فرمائید.
لذا با مطالعه مطلب بهترین تولید کننده پروفیل آلومینیوم می توانید با تولیدکننده های برتر این محصولات ساختمانی نیز آشنا شوید.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا