بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه 🌟【سال ۱۴۰۳】+ لیست ۱۰ تایی

معرفی برترین تولید کننده ورق گالوانیزه در وبسایت ساختمونی نیوز 

با اینکه ساختمان های فلزی در برابر آسیب هایی همچون طوفان، باران و آتش سوزی مقاوم هستند، اما در صورتی که دارای پوشش مناسبی نباشند ممکن است در طول زمان دچار زنگ زدگی شوند. از همین رو ورق های گالوانیزه به دلیل پوشش خاصی که دارند با قرار گرفتن در شرایط مختلف دچار زنگ زدگی نشده و به همین منظور بسیار مورد توجه قرار دارند.
در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه مطالب مفید در رابطه با کاربردهای ورق گالوانیزه با ۱۰ تا از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه نیز آشنا شویم.

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق های گالوانیزه همان ورق های فولادی می باشند که با فرآیند نورد گرم تولید می شوند. به طور کلی فولاد از عناصری است که دچار زنگ زدگی، خوردگی و فرو ریختن می شود که از همین رو با روش های مختلفی سعی در محافظت از این نوع فلز می شود.
ورق های گالوانیزه یکی از راهکارهای مناسب برای محافظت از این سازه های فولادی نام برده می شود. گالوانیزه با ایجاد یک لایه میان فولاد و رطوبت هوا مانع از خوردگی و زنگ زدگی آن خواهد شد که میزان آن بر روی هر ورق متفاوت می باشد.
روش های مختلفی برای گالوانیزه کردن ورق های فولادی وجود دارد که می توان به گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، پاشش روی و متالایزینگ اشاره کرد که یکی از رایج ترین آن ها استفاده از روش گالوانیزه گرم است و تمامی محصولاتی که با این شیوه گالوانیزه می شوند HDG نامیده می شوند.

انواع ورق های گالوانیزه

ورق های گالوانیزه از لحاظ ضخامت، شکل و چگونگی آماده سازی تفاوت هایی دارند و دارای چند نوع می باشند. به طور کلی ورق های گالوانیزه با قرار گرفتن در دستگاه فرمینگ به شکل های مختلفی در آمده و به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که شامل موارد ذیل می باشند:

  • ورق شیروانی

این نوع ورق ها برای ساخت سقف می توانند مورد استفاده قرار گیرند و شامل طرح های گوناگونی همچون طرح های کرکره ای، سینوسی و ذوزنقه ای می شوند.

  • تیپ پالرمو

تیپ پالرمو با نام فرم سفال نیز شناخته می شود که تنها بر روی ورق های با ضخامت ۰.۵ میلی متر قابل اجرا می باشد.

کاربرد ورق گالوانیزه

کاربردهای ورق گالوانیزه بسیار گسترده است و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

ورق گالوانیزه در خودرو سازی

صنعت خودرو از صنایعی می باشد که ورق های گالوانیزه در آن استفاده می شود. از آنجا که ورق های گالوانیزه استحکام بالایی برای قرارگیری در بنده خودرو دارند و رنگ پذیری بالایی را دارا می باشند، به همین منظور در تولید قطعات بدنه خودرو به ورق گالوانیزه نیاز است و در این صنعت این ورق ها از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

لوازم خانگی

ورق های گالوانیزه در صنعت لوازم خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و لوازم خانگی همچون یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دستگاه های آبمیوه گیری با این ورق ها تولید می شوند. لذا از آنجا که گالوانیزه از رنگ پذیری خوبی برخوردار است در صنعت لوازم خانگی انواع رنگ ها را می توان روی آن اجرا نمود.
انواع مختلفی از قابلمه، قاشق و چنگال نیز از ورق های گالوانیزه تولید می شوند، به همین دلیل با شستشوی آن ها با زنگ زدگی مواجه نخواهید شد.

صنایع پالایشگاهی

در صنایع پالایشگاهی از این ورق برای سیستم های انتقال نفت و گاز، مخزن ذخیره و تولید لوله گالوانیزه استفاده می شود. این ورق ها از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار هستند و از همین رو برای استفاده در این مکان ها مناسب می باشند.

صنایع کشاورزی

همانطور که اشاره کردیم ورق های گالوانیزه استحکام بالایی را دارند، لذا برای تولید تجهیزات مورد استفاده در زمین های کشاورزی اعم از ابزارهای آبیاری، تانکرهای آب و مخازن برای ذخیره محصولات کشاورزی نیز استفاده می شوند.
از کاربردهای دیگر ورق های گالوانیزه می توان به ساخت بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر اشاره کرد. همانطور که می دانید احتمال بارش برف و باران روی این تابلوها وجود دارد و به همین دلیل از محصولات ضد آب برای تولید آن ها استفاده می شود.
علاوه بر موارد فوق از دیگر کاربردهای ورق های گالوانیزه عبارتند از:

  1. ساختمان سازی
  2. ساختمان های صنعتی
  3. تولید رابیتس گالوانیزه
  4. ساخت سیلو
  5. راه سازی
  6. صنایع برق و الکترونیک
  7. صنعت دریایی

جهت آشنایی بیشتر با  ۱۰ تا از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه با ما همراه باشید.

بهترین 10تایی ها - شماره 1 | ساختمونی نیوز

شرکت صنایع هفت الماس

لوگوی شرکت صنایع هفت الماس | ساختمونی نیوز

این شرکت یکی از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه است که در سال ۱۳۷۵ در راستای تولید انواع ورق گالوانیزه، نورد سرد، استنلس استیل و سایر مقاطع فولادی آغاز به فعالیت نمود.
در سال ۱۳۸۰ عملیات عمرانی این شرکت شروع به کار نموده و در سال ۱۳۸۲ با ظرفیت سالانه ۱۰۰۰۰۰ تن ورق گالوانیزه با ضخامت ۲ تا ۳/۰ میلی متر به بهره برداری رسید.
شرکت صنایع هفت الماس با تولیدات ورق گالوانیزه پاسخگوی ۱۵ درصد نیاز بازار داخلی می باشد و حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از کل ظرفیت تولید توسط این شرکت در بازارهای جهانی عرضه می شود.

محصولات و خدمات:

  1. ورق گالوانیزه
  2. نورد سرد
  3. ورق اسیدشویی شده
  4. ورق گالوالوم
  5. ورق رنگی
  6. قلع اندود
  7. فولاد زنگ نزن
  8. فولاد سیلیکونى الکتریکى
  9. لوله و پروفیل

آدرس: تهران – الهیه – مریم شرقی – شماره ۳۴

تلفن تماس: ۰۲۱۸۳۲۴۰۰۰۰


بهترین 10تایی ها - شماره 2 | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد تاراز

لوگوی شرکت فولاد تاراز | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد تاراز از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه می باشد که با سرمایه گذاری مشترک شرکت آتیه فولاد نقش جهان و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد در سال ۱۳۸۷ در استان چهار محال و بختیاری تاسیس شده است.
در این شرکت کیفیت در همه فرآیند ها و محصولات و توجه به نیاز مشتریان یکی از اهداف مهم برای مدیران و کارکنان شرکت است و یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم با ظرفیت اسمی ۲۶۰ هزار تن در سال فعالیت می کند.

محصولات و خدمات:

  1. گالوانیزه گرم
  2. تولید گرید های مختلف
  3. تولید محصول با جرم پوشش های خاص
  4. گالوانیزه رنگی
  5. گالوالوم

آدرس: شهرک صنعتی شهرکرد – فاز ۳ – بلوار ۳۸ متری – خیابان ۲۸ متری اول

تلفن تماس: ۰۳۸۳۳۳۵۱۴۲۶


بهترین 10تایی ها - شماره 3 | ساختمونی نیوز

شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری

لوگوی شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری | ساختمونی نیوز

این شرکت در استان چهارمحال و بختیاری و در منطقه سفید دشت از توابع شهرستان بروجن احداث شده است و یکی از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه می باشد.
ورق گالوانیزه تولیدی این شرکت با ویژگی های عدم خوردگی و مقاومت بالا در برابر عواملی همچون فرسودگی، آلودگی هوا، رطوبت و سایر مواد خورنده برخوردارند که از همین رو جایگزین ورق های وارداتی فعلی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو خواهد بود.
در تولیدات این شرکت از مواد اولیه با کیفیت بسیار بالا استفاده می شود که مطابق با آخرین دستاورد های تکنولوژی روز جهان است و قیمت این ورق در بازار نسبت به قیمت مشابه خارجی و وارداتی کاهش چشمگیری را دارا می باشد.

آدرس: کیلومتر ۳۵ جاده شهرکرد – بروجن  – منطقه سفید دشت – شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

تلفن تماس: ۰۳۸۳۴۲۶۳۹۶۰


بهترین 10تایی ها - شماره 4 | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد مبین البرز

لوگوی شرکت فولاد مبین البرز | ساختمونی نیوز

فولاد مبین البرز در تولید و تأمین مقاطع فولادی نظیر کلاف های فولادی گالوانیزه، رنگی، روغنی، گرم و همچنین لوله و پروفیل با سابقه ۲۰ ساله مدیران خود فعالیت دارد. این شرکت از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه می باشد که در راستای ارتقای خدمات به مشتریان علاوه بر عرضه مستقیم و بدون واسطه کالا با قیمت مناسب، تولید کالاهای به صرفه تر با کیفیت مطلوب جهت مصرف کنندگان و مشتریان روزمره خود را ارائه می نماید.

محصولات و خدمات:

  1. ورق رنگی
  2. نورد سرد
  3. ورق گالوانیزه
  4. ورق سیاه

آدرس: تهران – میدان رسالت – خیابان هنگام – بعد از تقاطع فرجام – پلاک ۱۸۵

تلفن تماس: ۰۲۱۷۳۹۷۰


بهترین 10تایی ها - شماره 5 | ساختمونی نیوز

شرکت فولادی روی اندود

لوگوی شرکت فولادی روی اندود | ساختمونی نیوز

شرکت فولادی روی اندود از دیگر بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه است که فعالیت خود را در سال ۱۳۴۶ با تأسیس شرکت آهن پوش در زمینه تولید انواع ورق فولادی آغاز نمود. سپس در سال ۱۳۷۳ مجموعه روی اندود در زمینه تولید ورق های گالوانیزه در شهرستان ساوه، شهر صنعتی کاوه را راه اندازی کرد.
لذا این مجموعه از سال ۱۳۸۸ اقدام به ساخت و نصب خطوط گالوانیزه با ظرفیت سالانه ۱۵۰،۰۰۰ تن و گالوانیزه گرم با ظرفیت ۱۰۰،۰۰۰ تن در زمینی به مساحت ۳۰،۰۰۰ متر مربع در شهر صنعتی کاوه نمود.

محصولات و خدمات:

  1. گالوانیزه
  2. گالوانیزه رنگی
  3. عرشه فولادی
  4. ورق های فرم دار
  5. ورق روغنی

آدرس: تهران – چهارراه پارک وی – ابتدای مدرس – پلاک ۱۴

تلفن تماس: ۰۲۱۲۶۲۰۰۷۴۴


بهترین 10تایی ها - شماره 6 | ساختمونی نیوز

شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز

لوگوی شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد شهریار تبریز از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه و به عنوان اولین شرکت تولید کننده ورق های گالوانیزه شمال غرب کشور، در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی آخولا احداث شد.
تولید ورق‌های گالوانیزه گرم در ضخامت‌ های مختلف و با بهره‌مندی از کیفیت بالا و استانداردهای روز دنیا از خدمات این مجموعه می باشد. لذا از آنجا که این کارخانه در منطقه شمال غرب کشور با همجواری کشورهایی همچون ترکیه، عراق، آذربایجان، ارمنستان، نخجوان و گرجستان قرار گرفته است امکان صادرات محصولات به این بازارها را امکان پذیر کرده است.

آدرس: تبریز – چهارراه آبرسان – دپارتمان اداری هتل گسترش

تلفن تماس: ۰۴۱۳۱۶۶


بهترین 10تایی ها - شماره 7 | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

لوگوی شرکت فولاد مبارکه اصفهان | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد مبارکه در زمینه تولید ورق‌ های فولادی فعالیت‌ می کند. این شرکت اکنون یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی ایران است که در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در نزدیکی شهر مبارکه و در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان احداث شده است.
از ویژگی های ورق های گالوانیزه تولیدی فولاد مبارکه اصفهان می توان به جوش پذیری مناسب، مقاومت بسیار بالا و ناخالصی پایین آن اشاره نمود و از همین رو این شرکت یکی از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه شمرده می شود.

محصولات و خدمات:

  1. ورق گالوانیزه
  2. گالوانیزه غوطه وری گرم
  3. نورد سرد
  4. ورق رنگی
  5. کلاف رنگی
  6. ورق قلع اندود
  7. ورق آجدار

آدرس: اصفهان – میدان آزادی – ابتدای خیابان سعادت آباد

تلفن تماس: ۰۳۱۵۲۷۳۲۲۰۰


بهترین 10تایی ها - شماره 8 | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد دشتستان

لوگوی شرکت فولاد دشتستان | ساختمونی نیوز

مجتمع فولاد دشتستان از شرکت های تولیدی دانش بنیان پیشرو و یکی از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه است که در سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت یازده هکتار احداث شده است.
این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان صنایع فولادی در ایران است که خط گالوانیزه پیوسته با ظرفیت ۳۸۴۰۰۰ تن را در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رساند. کلاف های گالوانیزه تولیدی توسط این مجموعه از ضخامت ۰.۲ تا ۱.۵ میلی متر با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و با استفاده از تجهیزات پیشرفته تولید شده و موجب وجه تمایز شرکت از کلیه رقبا در این صنعت گردیده است.

آدرس: تهران – شهرک صنعتی زاویه – فاز توسعه – مجتمع فولاد دشتستان

تلفن تماس: ۰۲۱۴۵۵۹۱۰۰۰


بهترین 10تایی ها - شماره 9 | ساختمونی نیوز

گروه فولادیار کوروش

لوگوی گروه فولادیار کوروش | ساختمونی نیوز

شرکت تولیدی و صنعتی فولادیار کوروش، در راستای فراهم آوردن نیاز بازار به محصولات فولادی در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۳۰.۰۰۰ متر مربع و سالن تولیدی به وسعت ۱۰.۰۰۰ متر مربع آغاز به فعالیت نمود.
این شرکت با ظرفیت تولیدی ۱۲۰.۰۰۰ تن انواع فرمینگ و تولید انواع پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی با ظرفیت ۲۵۰.۰۰۰ تن در سال محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند و جزء بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه می باشد.

محصولات و خدمات:

  1. ورق گالوانیزه
  2. ورق سرد
  3. ورق رنگی
  4. برش های صنعتی
  5. عرشه فولادی
  6. فرمینگ
  7. فرمینگ ذوزنقه
  8. شادولاین
  9. کرکره
  10. فرمینگ لمبه
  11. فرمینگ طرح سفال

آدرس: تهران – اتوبان مدرس شمال – خیابان الهیه – خیابان بیدار – پلاک ۵

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۶۵۹۶۲۹


بهترین 10تایی ها - شماره 10 | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد حامیران

لوگوی شرکت فولاد حامیران | ساختمونی نیوز

شرکت فولاد حامیران با بیش از ۵ دهه تجربه از قدیمی‌ ترین مراکز توزیع انواع فولادهای آلیاژی و آهن آلات ساختمانی می باشد. حامیران به عنوان معتبرترین مرکز خرید فولاد و انواع آلیاژ های فلزی و یکی از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه شناخته شده که طیف وسیعی از محصولات را بنا به نیاز های مشتریان گرامی ارائه می دهد.
این شرکت همواره در تلاش برای ارائه بهترین محصولات به صنعتگران و تولیدکنندگان است و برای اطمینان از کیفیت فولاد در تولید محصولات خود از به روز ترین تجهیزات آزمایشگاهی بهره می گیرد و لذا با تمرکز بر کیفیت و رضایت مشتری، در فروش فولاد در ابعاد مختلف نازلترین قیمت فولاد را برای مشتریان عرضه می نماید.

محصولات و خدمات:

  1. ورق گالوانیزه
  2. فولادهای آلیاژی
  3. آهن آلات ساختمانی
  4. ورق آجدار
  5. ورق روغنی
  6. پروفیل صنعتی
  7. تیرآهن
  8. لوله گالوانیزه
  9. قطعات آماده
  10. تأمین انواع ناودانی

آدرس: تهران – مهرآباد جنوبی – خیابان ۴۵ متری زرند – کوچه امری – مجتمع تجاری پارسه – پلاک ۱۳

تلفن تماس: ۰۲۱۶۲۸۴۶۰۰۰


خواص ورق های گالوانیزه

ورق های گالوانیزه از خصوصیت های بسیاری برخوردار هستند که موجب شده در تولید بسیاری از صنایع به کار برده شوند. یکی از ویژگی های این نوع ورق مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و اکسیدان شدن است که این خصوصیت موجب شده ورق های گالوانیزه در تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار گیرند.
این ورق ها از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مناسب هستند و هزینه تولید آن ها در مقایسه با دیگر ورق های آهنی کمتر بوده و همچنین از هزینه تعمیر و نگهداری کمی برخوردار می باشند.
رنگ پذیری و ظاهر مناسب و زیبا از دیگر ویژگی های این ورق ها می باشد. لذا ویژگی های شیمیایی و مکانیکی این ورق ها توسط استانداردهای مختلف تعیین شده است.

پیشنهاد پایانی به شما سروران عزیز

ورق های گالوانیزه از محصولاتی هستند که در صنایع گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که سازه های فولادی در موارد مختلفی به کار برده می شوند به همین دلیل می بایست از مقاومت بالایی برخوردار باشند که از همین رو از روش گالوانیزاسیون برای مقاوم نمودن و افزایش استحکام این سازه ها استفاده می شود. همین خواص در ورق های گالوانیزه موجب می شود تا یکی از بهترین ورق در بازار شمرده شوند و به دلیل کاربرد بالای آن در صنایع مختلف از تنوع بالایی برخوردار باشند.
از همین رو جهت آشنایی شما، در این مطلب ۱۰ تا از بهترین تولید کننده ورق گالوانیزه بررسی و معرفی نمودیم. ما در ساختمونی نیوز یکی از مراجع فعال در حوزه ساختمانی تلاش داریم تا مطالب مفید و کاربردی را در حوزه خدمات ساختمانی برای شما عزیزان ارائه نمائیم.
لذا با مطالعه مطلب ۵ طرح و رنگ مختلف ورق شیروانی گالوانیزه می توانید با انواع طرح های ورق شیروانی گالوانیزه نیز آشنا شوید.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا