روشهای تمیز کردن شیرآلات طلایی 🏆

آشنایی با روشهای تمیز کردن شیرآلات طلایی

یکی از لوکس ترین و زیباترین مدل های شیرآلات، شیرآلات طلایی می باشد. از این رو نگهداری از آن ها، اهمیت بسیار بالایی دارد تا دچار خش خوردگی و بستن جرم و رسوب نشوند. از سوی دیگر به علت استفاده مداوم و روزانه از شیرآلات، ایجاد لکه و رسوب بر روی آن ها حتمی است. اما خوشبختانه تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات با روش های ساده و خانگی نیز به راحتی قابل انجام است و نیازی به خرید مجدد شیرآلات نیست. از این رو ما در این محتوا قصد داریم تا موثرترین روشهای تمیز کردن شیرآلات طلایی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

جهت مطالعه و بهره برداری از محتوای ذیل با ما همراه باشید.

اهمیت تمیز کردن شیرآلات طلایی

به طور کلی شیرآلات طلایی، ظاهری زیبا و لوکس به محیط خانه می دهند. این محصولات یکی از اجزایی می باشند که تزئین و دکور خانه را بسیار تحت تاثیر خود قرار می دهند. برای حفظ این ظاهر زیبا، تمیز کردن شیرآلات طلایی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. شیرآلات طلایی در خانه به سرعت لک و کثیف می شوند. چرا که از این محصولات روزانه استفاده زیادی می شود. از این رو وجود لک و رسوب روی شیرآلات طلایی یکی از موارد اجتناب ناپذیر است.

توجه داشته باشید که باید تمیز کردن شیرآلات طلایی را به کمک روش های اصولی انجام داد. چرا که دلیل وجود برخی از مواد شیمیایی در پاک کننده های تجاری سبب از بین رفتن آبکاری شیرآلات طلایی می گردد. از این رو پس از مدتی این محصولات رنگی مایل به سیاه و یا کدر پیدا خواهند کرد. اما لازم به ذکر است که برای این مشکل راه حل های زیادی وجود دارد که افراد می توانند با استفاده از آن ها شیرآلات طلایی را تمیز کنند.

روشهای تمیز کردن شیرآلات طلایی

به طور کلی تمیز کردن شیرآلات طلایی با استفاده از مواد طبیعی و شوینده های شیمیایی قابل انجام می باشد. اما توجه داشته باشید همانطور که پیش تر ذکر کردیم، بسیاری از مواد شوینده همچون جوهر نمک و وایتکس سبب تغییر رنگ و خراب شدن آبکاری شیرآلات می شوند. از این رو توصیه ما به شما استفاده از مواد طبیعی و قدیمی ترین روش های تمیز کردن شیرآلات می باشد.

روشهای تمیز کردن شیرآلات طلایی - ساختمونی نیوز
آموزش تمیز کردن شیرآلات طلایی در ساختمونی نیوز

از جمله قدیمی ترین و بهترین روشهای تمیز کردن شیرآلات طلایی عبارتند از:

۱- استفاده از جوش شیرین:

استفاده از جوش شیرین یکی از بهترین، ساده ترین و موثرترین روش ها برای تمیز کردن شیرآلات طلایی، سینک ها، اجاق گاز و … می باشد. دستورالعمل استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن شیرآلات طلایی به شرح زیر می باشد:

  1. ابتدا برای شروع کار باید ۱/۴ فنجان جوش شیرین را در ۲ قاسق غدا خوری آب گرم و در یک کاسه شیشه ای ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل به دست آید. لازم به ذکر است که اگر مخلوط بیش از اندازه آب دارد می توانید مقداری جوش شیرین را به آن اضافه کنید یا اگر بیش از اندازه سفت است مقداری آب به آن اضافه کنید.
  2. در مرحله دوم باید خمیر به دست آمده را با استفاده از اسفنج، پارچه یا یک مسواک نرم روی شیر آلات بکشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمامی سطوح و گوشه ها تمیز شده باشند. لازم به ذکر است که اگر قصد استفاده از مسواک را دارید، حتماً چک کنید که مسواکتان کاملاً نرم باشد تا باعث ایجاد خش روی شیرآلات نشود.
  3. در مرحله سوم و پایانی نیز باید شیرآلات را با آب سرد بشویید. سپس به کمک پارچه ای تمیز، سطوح را خشک کنید. حال مشاهده می کنید که شیرآلات شما چقدر تمیز و درخشان شده اند.

۲- استفاده از سرکه:

تمیز کردن شیرآلات با سرکه از موثرترین روش ها می باشد. اما حدود ۲۴ ساعت طول می کشد تا اثر نهایی خود را بر روی شیرها بگذارد. برای تمیز کردن شیرآلات طلایی با استفاده از سرکه، اگر پوست حساسی دارید حتماً از دستکش استفاده کنید تا دچار مشکلات پوستی نشوید. دستورالعمل استفاده از سرکه برای تمیز کردن شیرآلات طلایی به شرح زیر می باشد:

  1. ابتدا مطمئن شوید که بر روی شیرآلات گرد و خاک وجود نداشته باشد.
  2. برای استفاده از سرکه برای تمیز کردن شیرآلات باید از نسبت برابر سرکه و آب استفاده کنید. آب و سرکه را داخل ظرفی شیشه ای ریخته و مخلوط کنید. برای اکثر شیرآلات استفاده از ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری سرکه و ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر آب کفایت می کند.
  3. پس از ترکیب آب و سرکه، پارچه ای تمیز را به محلول آب و سرکه آغشته کنید. سپس آن را بر روی تمامی قسمت های شیرآلات بکشید. توجه داشته باشید که باید پارچه آغشته به مخلوط آب و سرکه به مدت یک ساعت بر روی سطوح شیرآلات باقی بماند.
  4. سپس در مرحله بعد بعد از گذشت ۱ ساعت با استفاده از یک اسفنج یا پارچه خشک، شروع به تمیز کردن سطوح کنید. برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی شیرآلات، اسفنج را خیلی سفت نکشید.
  5. اگر زمان زیادی است که شیرآلات را تمیز نکرده اید بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر، مراحل ۲ و ۳ را مجدداً انجام دهید و پارچه آغشته به آب و سرکه را به مدت یک ساعت دیگر روی شیرآلات قرار دهید.
  6. در مرحله آخر نیز با پارچه ای تمیز شروع به خشک کردن سطوح شیرآلات کنید.
روشهای تمیز کردن شیرآلات طلایی - ساختمونی نیوز
بهترین روش تمیز کردن شیرآلات طلایی – ساختمونی نیوز

۳- استفاده از آب و صابون:

یکی دیگر از موثرترین روشهای تمیز کردن شیرآلات استفاده از آب و صابون است. صابون ماده ای بی ضرر می باشد که در هر خانه ای یافت می شود. همانطور که می دانید صابون ها بوی آزار دهنده ای ندارند و آسیبی به شیرآلات نمی زنند.

برای استفاده از این ماده جهت تمیز کردن شیرآلات، باید محلول آب و صابون را به اسفنجی نرم  یا پارچه ای تمیز آغشته کنید.

یکی از بهترین روش ها برای مصرف صابون در تمیز کردن شیرآلات این است که مقداری صابون رنده کرده و در ظرف کوچکی نگهداری کنید. به این ترتیب هر سری برای تمیز کردن سطوح سینک و شیرآلات از این صابون آماده استفاده کنید. پس از تمیز کردن تمام زوایای شیرآلات با صابون، از آب سرد برای پاک کردن شیر استفاده کنید و سپس با پارچه تمیزی آن را خشک کنید.

سخن پایانی

امیدواریم تا با رعایت نکات ذکر شده در این محتوا بتوانید بهترین روش را برای تمیز کردن شیرآلات خود انتخاب نمایید.
لازم به ذکر است که لکه افتادن و کثیفی شیرآلات امری عادی است. اما افراد می توانند با انتخاب شیرآلات مناسب تا حد زیادی این مساله را کنترل کنند ، چرا که جنس و نوع آبکاری شیرآلات در لکه گرفتن آن ها دخیل است.
شما می توانید با مطالعه مقاله بهترین فروشنده لوازم بهداشتی ساختمان با بهترین فروشنده های این حوزه آشنا شوید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با مراجعه به مقاله بهترین برند شیرآلات ساختمانی با ۱۰تا از برترین برندهای شیرالات معروف نیز آشنا شوید.

با تشکر از همراهی شما سروران گرامی
تحریریه مجموعه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا