۳ نکته برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی 🌊

آشنایی با ۳ نکته برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در حال حاضر یکی از مهم ترین مسائلی که برای انسان ها وجود دارد، آب آشامیدنی است. زیرا انسان روزانه مقدار آب زیادی را مصرف می کند و لازم است که این آب سالم و بدون ذرات خطرناک باشد.
علاوه بر این امروزه به دلیل بالا رفتن جمعیت و افزایش فعالیت های صنعتی، ممکن است کیفیت آب کاهش پیدا کند. در نتیجه افراد به دنبال راهی مناسب هستند تا بتوانند از طریق آن آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده دریافت کنند.
بهترین راهی که در حال حاضر وجود دارد، بهره مندی از دستگاه تصفیه آب خانگی است. این دستگاه پیشرفته می تواند آلاینده ها و املاح موجود در آب را از بین ببرد و باعث از بین بردن ذرات خطرناک داخل آب شود. این دسنگاه آب شیرین کن خانگی به زیر سینک وصل می شود و از طریق اسمز معکوس، آب را تصفیه می کند.
بنابر این می توانیم بگوییم وجود این دستگاه در منازل و خانه ها برای حفظ سلامتی افراد لازم است. به همین دلیل ما در ساختمونی نیوز قصد داریم تا ۳ نکته برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را برای شما عزیزان شرح کنیم.

از شما دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر، ۳ دقیقه ای همراه ما باشید.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

آب شهری با پشت سر گذاشتن چرخه آب، ذرات و مولکول های زیادی را به خود جذب می کند. به همین دلیل لازم است تا قبل از رسیدن به لوله های شهری تصفیه شود.
مقدار زیادی از این املاح و ذرات موجود در آب از طریق تصفیه آب شهری از بین می روند. اما برخی از این املاح درون آب باقی می مانند و لازم است تا دوباره تصفیه شوند. بنابر این دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند این مرحله را برای شما انجام دهد. این دستگاه با کمک فیلتر های مخصوصی که دارد، مواد معدنی اصافی آب را از بین می برد و نا خالصی ها را بر طرف می کند.
به همین دلیل این دستگاه به پرکاربرد ترین وسیله برای خانه ها تبدیل شده است و ما قصد داریم تا ۳ نکته برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را در ادامه برای شما شرح دهیم.

کاربرد این دستگاه پیشرفته

این دستگاه آب شیرین کن خانگی دارای کاربرد های زیادی است. در نتیجه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. بنابر این در این قسمت به بررسی مزایای آن می پردازیم:

  1. حذف آلودگی های آب
  2. افزایش سطح ph آب آشامیدنی
  3. حذف املاح اضافی
  4. کاهش سطح اسیدی آب
  5. افزایش سطح قلیایی
  6. حذف کلر موجود در آب
  7. حذف ترکیبات نیتریت و نیترات
  8. بهبود بخشیدن به طعم و بوی آب
آشنایی با بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی | ساختمونی نیوز
بهترین دستگاه تصفیه آب با قیمت مناسب

فیلتر های موجود در دستگاه تصفیه

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای فیلتر های مخصوصی است که از طریق آن ها آب را تصفیه می کند. در نتیجه لازم است تا آب برای سالم شدن به ترتیب از هر کدام از این فیلتر ها عبور کند.
بنابر این در این قسمت به ترتیب تصفیه شدن آب، هر کدام از این فیلتر ها را معرفی و بررسی می کنیم.

فیلتر تصفیه آب پلی پروپین

این اولین مرحله تصفیه شدن آب است. فیلتر pp می تواند ذراتی که درشت هستند مانند شن و ماسه، زنگ آهن لوله ها و سنگ ریزه ها را از بین ببرد. در نتیجه نا خالصی هایی از این قبیل، توسط ویژگی جذب ذرات درشت الیاف پلی پروپین، از آب حذف می شوند.
البته باید این را در نظر داشت که این گونه فیلتر ها به دلیل این که ذرات درشت را جذب می کنند، عمر کوتاهی دارند و لازم است طی ۳ الی ۶ ماه تعویض شوند.

فیلتر کربن فعال

دومین مرحله تصفیه آب، این فیلتر است که از مواد خوراکی تولید می شود و پایه گیاهی دارد. این فیلتر با قدرت جذب بالایی که دارد می تواند باکتری ها و مواد شیمیایی درون آب را از بین ببرد.
علاوه بر این برای حذف گاز های محلول در آب مانند کلر، نیتروژن، آمونیاک و مونواکسید کربن هم کاربرد دارد. البته باید این را ذکر کنیم که در دستگاه تصفیه آب های صنعتی، این نوع فیلتر از ذغال سنگ یا ذغال چوب تولید می شود.

فیلتر تصفیه آب کربن بلاک

این فیلتر هم دارای پایه گیاهی است و منافذ ریزی در آن وجود دارد. این منافذ به حذف ترکیبات شیمیایی و کلر دار کمک می کند و طعم، بو و مزه آب را بهتر می کند.

فیلتر ممبران

ریز ترین ذرات موجود در آب در این مرحله از بین می روند. این فیلتر چندین لایه فشرده شده به هم می باشد که به شکلی مارپیچ، به دور لوله ای استوانه ای شکل می پیچد.

فیلتر پست کربن

وظیفه این نوع فیلتر، از بین بردن بو و مزه نامطلوب آب می باشد و عمر مفید این فیلتر ۱ سال است و باید پس از آن تعویض شود.

فیلتر تصفیه آب مینرال

این فیلتر سبب بهبود کیفیت آب می شود و بسیار کارآمد است. زیرا آب با گذر از این فیلتر مواد معدنی مورد نیاز از دست رفته را دوباره جذب می کند.

فیلتر فرابنفش UV

فیلتر نهایی دستگاه تصفیه آب است که با بهره مندی از اشعه فرابنفش، باکتری و میکروب های قدرتمند را از بین می برد. این فیلتر می تواند بر روی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس و فیلتراسیون نصب شود.

معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی | ساختمونی نیوز
بررسی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

سخن پایانی

برای خرید یک دستگاه تصفیه آب باید دقت داشته باشید که از یک برند خوب و معتبر باشد تا بتواند بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند. همچنین دستگاه مورد نظر باید از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند باشد. علاوه بر این دو مورد باید از فیلتر های با کیفیتی هم برخوردار باشد تا بتواند به طور صحیح آب را تصفیه کند.
در نتیجه لازم است تا این ۳ نکته برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را رعایت کنید تا بتوانید یک دستگاه مناسب با کارایی بالا را برای خود خریداری کنید. در همین زمینه شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله بهترین تولید کننده دستگاه تصفیه آب خانگی مراجعه کنید.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 17 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا