ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری 🖼️

آموزش کامل ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری

خیلی از افراد برای زیباتر شدن دکوراسیون منزل، دیوار های خانه خود را با کاغذ دیواری تزئین می کنند تا جلوه زیبایی به خانه بدهد.
اگر شما نیز به دنبال راهی برای نصب کاغذ دیواری منزل خود هستید با ما همراه باشید تا با ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری آشنا شوید.
نصب کاغذ دیواری علاوه بر جذابیت در کنار تنوع بسیار گسترده، زیبایی بیشتری نسبت به رنگ دارد و در مدت زمان کوتاهی نیز انجام می شود.
تغییر در دکوراسیون اتاق و پذیرایی تاثیر مثبتی در روحیه افراد دارد بنابراین با نصب کاغذ دیواری می توان جذابیت منزل را چندین برابر کرد.
برای خرید کاغذ دیواری، طول و عرض تمام دیوار ها را اندازه بگیرید سپس تعداد رول های کاغذ دیواری مورد نیاز خود را تهیه کنید.

از شما عزیزان تقاضا داریم جهت کسب اطلاعات بیشتر چند دقیقه ای تا انتهای محتوای پیش رو همراه ما باشید.

مواد لازم برای ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری

امروزه نصب کاغذ دیواری محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است زیرا کاغذ دیواری نصب آسانی دارد و مشکلات رنگ آمیزی را نخواهد داشت.
قبل از شروع نصب نیاز به تهیه لوازم و ابزاری دارید که عبارتند از: قلم های بزرگ یا غلتک های رنگ آمیزی جهت پخش چسب، کاردک های پلاستیکی برای از بین بردن حباب های زیر کاغذ دیواری و کاتر ها.
همچنین برای هر کاغذ دیواری با توجه به نوع آن نیاز به چسب مخصوص به خود را دارد که باید تهیه کنید.

ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری | ساختمونی نیوز
معرفی بهترین روش نصب کاغذ دیواری

ایجاد زیرسازی مناسب قبل از نصب کاغذ دیواری

قبل از نصب کاغذ دیواری لازم است تا نکاتی را رعایت کنید. در ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری ابتدا باید دیوار را بررسی کنید تا خشک و تمیز باشد. زیرا نصب کاغذ دیواری بر روی محلی که نم دار باشد امکان پذیر نخواهد بود.
همچنین باید دقت کنید که اگر دیوار دارای شکاف یا ترک باشد چسب مخصوص کاغذ دیواری را باید با مقداری سریش ترکیب کنید.
محلول چسب و سریش را با یک قلموی بزرگ به آن قسمت دیوار بکشید. با این کار گرد و غبار روی دیوار نیز برطرف خواهد شد.
بعد از بررسی لازم دیوار باید روی آن پرایمر بزنید. استفاده از پرایمر موجب می شود چسب به وسیله گچ جذب نشود و کاغذ دیواری به راحتی روی دیوار قرار گیرد.
علاوه بر این استفاده از پرایمر موجب می شود موقع کندن کاغذ دیواری لایه های دیوار آسیب نبیند.

انجام مراحل ابتدایی ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری

پس از اتمام زیرسازی های لازم باید برق را کاملا قطع کنید سپس کلید پریز ها را از دیوار خارج کنید و وسایل منزل را کمی از دیوار فاصله دهید تا بتوانید به راحتی مراحل نصب را اجرا کنید.
برای شروع باید طول دیواری را که می خواهید کاغذ دیواری روی آن بچسبانید اندازه گیری کنید. برای اینکه بخشی از کاغذ دیواری در بالا و پایین آن اضافه گذاشته شود بهتر است تقریبا ۲۰ سانت به اندازه گیری خود اضافه کنید.
با این کار کاغذ دیواری هنگام چسباندن روی دیوار کم نخواهد آمد و کجی ها رفع خواهد شد.
پس از اندازه گیری دقیق با یک مداد روی کاغذ دیواری را علامت بزنید و برش دهید.
روش های نصب انواع کاغذ دیواری با توجه به جنس آنها ممکن است کمی متفاوت باشد لذا باید طبق دستورالعمل، نصب آن را اجرا کنید.
معمولا پیشنهاد می شود قبل از نصب کاغذ دیواری آن را کمی خیس کنید تا الیاف آن باز شده و چسب به طور یکنواخت رو آن پخش شود.
البته باید بدانید که برخی از کاغذ دیواری ها با برخورد آب خراب می شوند بنابراین قبل از نصب کاغذ دیواری حتما به دستورالعمل های آنها توجه فرمایید.
در ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری پس از برش کاغذ دیواری باید پشت آن را به وسیله فرچه ای چسب بزنید.
برای زدن چسب بهتر است از وسط کاغذ دیواری شروع کنید و سپس به وسیله فرچه چسب را به لبه های کار برسانید. این کار را تا جایی که تمام کاغذ دیواری به چسب آغشته شود ادامه دهید.
سپس قسمت هایی که چسب زدید را روی یکدیگر قرار دهید و ۵ الی ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا چسب به طور کامل جذب کاغذ دیواری شود. در نهایت آن را از یکدیگر باز کنید.

بررسی نکات مهم هنگام اجرای کاغذ دیواری

  1. برای برش دادن کاغذ دیواری از یک سطح صاف مانند میز یا اپن کمک بگیرید زیرا برش تمیز و دقیق به ایجاد کاغذ دیواری منظم کمک می کند.
  2. اگر چسب بیش از ۱۵ دقیقه روی کاغذ دیواری باقی بماند دیگر قابل استفاده نخواهد بود.
  3. دیوار هایی که تازه رنگ شدند را نمی توان روی آنها کاغذ دیواری نصب کرد بنابراین باید صبر کنید تا کاملا خشک شود.
  4. از چسبی متناسب با نوع کاغذ دیواری استفاده کنید.

هنگام نصب کاغذ دیواری مراقب درز ها باشید

در ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری باید مراقب حاشیه لبه ها باشید. زیرا برخی کاغذ دیواری ها دارای طرح های تکرار شونده می باشند. لذا اگر نتوانید درز ها را به درستی با یکدیگر مچ کنید دچار به هم ریختگی می شود و جذابیت کافی نخواهد داشت.
باید بدانید معمولا در قسمت لبه های کاغذ دیواری حاشیه ی سفیدی وجود دارد تا هنگام نصب کمی این حاشیه ها را روی یکدیگر قرار دهید. در حالی که با قرار دادن حاشیه ها روی یکدیگر برجستگی ایجاد خواهد شد که جلوه زیبایی ندارد.
بنابراین بهتر است با استفاده از یک خط کش و کاتر این حاشیه را با دقت بالا برش دهید.

نصب کاغذ دیواری به صورت اصولی

باید بدانید که اجرای کاغذ دیواری ممکن است زمان زیادی را صرف خود کند. در ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری باید بتوانید تمام مراحل را با دقت انجام دهید تا از ایجاد چروک، حباب و کج شدن آن جلوگیری شود. بنابراین بهتر است نصب کاغذ دیواری را به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید تا کاغذ دیواری منزل شما شکیل و زیبا به نظر برسد.
موضوع مهمی که در نصب کاغذ دیواری اهمیت دارد انتخاب چسب مناسب می باشد.
اطلاعاتی مانند ویژگی ها و جنس کاغذ دیواری بر روی رول آن می تواند ما را در انتخاب چسب مناسب راهنمایی کند.

نصب کاغذ دیواری به صورت اصولی | ساختمونی نیوز
ایده های نو در زمینه نصب کاغذ دیواری

پیشنهاد پایانی به سروران ارجمند

همانطور که ذکر شد در بررسی مراحل ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری رعایت نکات ریز بسیار در زیبایی و دکوراسیون ساختمان های مسکونی و تجاری موثر خواهد بود. بنابراین نصب اصولی و دقیق کاغذ دیواری امری مهم می باشد.
جهت نصب کاغذ دیواری منزل پیشنهاد می کنیم آن را به دست افراد حرفه ای بسپارید زیرا با هزینه های بالای نصب و اجرای کاغذ دیواری امکان تعویض سریع آن وجود ندارد.
با مطالعه ی محتوای نحوه نصب صحیح کاغذ دیواری می توانید اطلاعات خود را در این حوزه بالا ببرید.

از همراهی شما بزرگواران سپاس گزاریم
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا