بهترین تولید کننده سقف یوبوت【سال ۱۴۰۳】⛪ + لیست ۱۰ تایی

آشنایی با بهترین تولید کننده سقف یوبوت در وب سایت ساختمونی نیوز

در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه سقف یوبوت و سپس به معرفی بهترین تولید کننده سقف یوبوت می پردازیم.
در سال ۲۰۰۱ میلادی (۱۳۷۹شمسی)، یک مهندس ایتالیایی به نام روبرتو گراند(Roberto Grande)، سیستم قالب‌بندی بتن جدیدی را با عنوان «یوبوت» (U-Boot) توسعه داد.
هدف از شناخت این سیستم، کاهش مصرف بتن، هزینه ترابری و تولید دی اکسید کربن بود.
قالب یوبوت برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۰ شمسی) به منظور ساخت یک سازه مورد استفاده قرار گرفت. عملکرد مطلوب این قالب‌، باعث رواج آن در نقاط مختلف دنیا گردید.
انحصار اجرای سیستم یوبوت در اختیار شرکت ایتالیایی «دالی فرم» (Daliform) با عنوان «یوبوت بتن» (U-Boot Beton) است. در سال ۱۳۸۸ شمسی، مجوز استفاده از سیستم سقف یوبوت در ایران با عنوان «دال مجوف دو پوش U-Boot» به تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن رسید. در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۵ شمسی) شرکت دالی فرم همکاری رسمی خود را با شرکت‌های ایرانی شروع نمود.

امروزه در صنعت ساختمان سازی توجه به استانداردها و سبک سازی سازه های ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد. همه سعی ها در صنعت ساختمان سازی، ساخت سازه های سبک و مقاوم در برابر حوادث طبیعی و به ویژه زلزله می باشد. از مواردی که در ساختمان ها باعث افزایش وزن سازه ها می شوند، سقف ها میباشند.
سقف ها اگر سبک و استاندارد طراحی و اجرا نشوند باعث بروز مشکلات زیادی هنگام وقوع بلایای طبیعی می‌گردد، به همین دلیل است که مهندسان و متخصصان در امور ساختمان سازی سعی در پی راه حلی برای پیشگیری از وقوع این قبیل از حوادث می‌باشند
یکی از سازه های بسیار سبک و مقاوم، سازه یوبوت یا همان سقف یوبوت می باشد که این روزها استفاده از آن بسیار مرسوم شده است.

سقف یوبوت چیست؟

این سقف از دو لایه بتنی مسلح در بالا و پایین دال مجوف تشکیل گردیده است. فاصله بین این دو لایه با قالب هایی به نام یوبوت پر می‌گردند. این قالب ها مانند بلوک های سفالی و یا پلی استایرنی دارای هندسه مکعبی اما توخالی می باشد.
نکته این است که توجه به استفاده از قالب های یوبوت استاندارد با توجه به پیدا شدن انواع قالب ها در سال های اخیر بسیار مهم می‌باشد.
در گذشته از دال ها در ساختمان های بتنی استفاده می‌گردید که مشکل اصلی دال ها، وزن بالای آنها بود که طول دهانه ها را محدود می‌نمود. به این دلیل، فناوری های نوین بتنی مسلح مانند دال بتنی مجوف یوبوت بر روی افزایش طول دهانه و همچنین کاهش وزن و یا غلبه بر ضعف طبیعی بتن در کشش متمرکز شده است.

انواع قالب یوبوت

شامل: تک، دوبل، اصلاح شده، پلی استایرن می‌باشد.

ویژگی های ساختاری سقف یوبوت

استفاده از سقف های یوبوت در صنعت ساختمان سازی اهمیت زیادی دارد، یکی از امتیاز های مهم استفاده از سقف یوبوت این است که بدون داشتن گروه اجرایی متخصص به اجرای سقف یوبوت و مقاوم سازی ساختمان را پیاده سازی کرد. یوبوت (U-BOOT) سازه ای قابل بازیافت از جنس پلی پروپیلن است که به عنوان دال مجوف و سقف سازه به کار می رود که باعث مقاوم سازی سازه های ساختمان می‌گردد.

کاربرد سقف یوبوت

سقف های یوبوت در واقع یکی از بهترین سیستم های موجود برای سقف ساختمان است، که این روزها در کشورمان ایران نیز بسیار رایج می‌باشد و در ساخت ساختمان ها استفاده می‌گردد.
سقف یوبوت یک سازه ای شبیه به دال دو طرفه می‌باشد که البته تفاوت هایی با سازه دال دارد.
یوبوت در واقع محصولی پلیمری با پایه پلی پروپلین میباشد، که با هدف سبک سازی دال ها در سقف و پی های بتنی طراحی گردیده است.
پلیمر ها وزن زیادی ندارند و به همین سبب سقف مجوف یوبوت نیز وزن کمتری نسبت به دال بتنی دارد.
دال یوبوت از نوع دال های مجوف متشکل از تیرچه های عمود بر هم است و بار را به صورت دو طرفه منتقل می‌نماید.
کاربرد سقف یوبوت در صنعت ساختمان سازی، دارای امتیازاتی می‌باشد که شامل:

  1.  دال مجوف باعث بهبود عملکرد لرزه ای ساختمان می گردد
  2. کاهش در تعداد ستون ها
  3. بهبود رفتار صوتی و انتقال کم تر صوت و عایق صدا شدن ساختمان.
  4. در این سیستم امکان ستون گذاری به صورت نامنظم وجود دارد
  5. چیدن قالب ها با توجه به نقشه های اجرایی
  6. ضد حریق شدن ساختمان
  7. باز کردن قالب های کف
  8. افزایش تعداد طبقات
  9. کاهش وزن بار کلی ساختمان بر روی ستون ها و فونداسیون
  10. ایجاد ستون های قارچی شکل با قابلیت ضخیم نبودن و حجم کم تر

حال به معرفی لیست ۱۰ تایی شرکت های بهترین تولید کننده سقف یوبوت در کشور می پردازیم.

جهت آشنایی بیشتر با  ۱۰ تا از بهترین تولید کننده سقف یوبوت با ما همراه باشید.

بهترین 10تایی ها - شماره 1 | ساختمونی نیوز

شرکت ماناپاد

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

گروه تخصصی سازه ماناپاد به عنوان زیر مجموعه گروه تخصصی ساتراپ، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۲ در زمینه تکنولوژی های نوین و با تولید قالبهای یوبوت ماناپاد آغاز نمود.
تولیدات این شرکت شامل: سقف وافل، قالب وافل، یوبوت، سقف یوبوت و قالب یوبوت و … می‌باشد. این گروه نیز یکی از بهترین تولید کننده سقف یوبوت در کشور می باشد.

آدرس: اصفهان – خیابان رباط اول – ساختمان اداری سلام – واحد ۱۷

تلفن تماس: ۰۳۱۳۴۴۲۵۰۴۴


بهترین 10تایی ها - شماره 2 | ساختمونی نیوز

شرکت دال فرم سازه

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

شرکت یوبوت دال فرم فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷  با نام پل بن آب آغاز نمود. این شرکت به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده سقف یوبوت در کشور درحال فعالیت می‌باشد.

فعالیت این شرکت در زمینه دال مجوف سبک یوبوت و یا دال مجوف یوبوت که جزو تکنولوژی نوین و سیستمهای نوین در صنعت ساختمان می باشد. این فناوری نوین ساختمانی تاییدیه فنی یوبوت را در سال ۱۳۸۷ از تاییدیه مرکز تحقیقات و مسکن تحت عنوان شرکت پل بن آب و یا پل بناب در زمینه سقف یوبوت و تولید و فروش یوبوت را اخذ کرد، و از آن سالها تولید یوبوت آغاز گردید. همچنین یکی از تاییدیه های فنی سقف یوبوت از شهرداری تهران به عنوان سیستم مورد تایید شهرداری تهران را نیز دارا می‌باشد.

آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – بالاتر از توانیر – پلاک ۲۳۶۱ –  واحد ۷

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۲۰۹۴۲۹


بهترین 10تایی ها - شماره 3 | ساختمونی نیوز

شرکت مدیران سازه

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

شرکت مهندسی مدیران سازه (سهامی خاص) از سال ۱۳۹۳ آغاز به فعالیت نمود. این شرکت با توجه به علاقمندی به استفاده از فناوری های نوین ساختمانی و شناخت نیاز صنعت ساختمان سازی در این زمینه، ارائه خدمات مرتبط با دال های بتنی مجوف دوپوش ( سقف یوبوت ) را در برنامه کار خود قرار داده است.
با برخورداری از پایه علمی و اجرایی قوی در ارتباط با دال های بتنی مجوف یوبوت و فرایند طراحی، نظارت و اجرای سازه با این نوع سیستم های سقف توانسته به عنوان مشاور و مجری تخصصی به ارائه خدمات نیز بپردازد.

این شرکت به عنوان یکی از بهترین تولید کننده سقف یوبوت می‌باشد.

آدرس: تهران – میدان ونک – خیابان شهید خدامی – پلاک ۱۴ – واحد ۳

تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۳۸۱۹۵۰


بهترین 10تایی ها - شماره 4 | ساختمونی نیوز

شرکت کهن دک

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

شرکت کهن دک یکی دیگر از بهترین تولید کننده سقف یوبوت در کشور می‌باشد. این شرکت همچنین از سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ فعالیت هایی در زمینه تولید، طراحی و اجرای قالب و سقف‌های یوبوت داشته است.

شرکت فنی مهندسی کهن دک شامل دپارتمان های تخصـصـی طراحی و اجرای سازه، معماری، مدیریت پروژه و تولید مصـالح نوین در زمینه تولید محصـــولات نوین ساختمانی و ارائه انواع خدمات مهندسی همگام با دانش روز دنیا در حال فعالیت می‌باشد.

آدرس: تهران – جردن – ابتدای بلوار افریقا – برج امیر پرویز – طبقه ۸ – واحد ۸۵

تلفن تماس: ۰۲۱۸۶۰۸۱۲۵۴


بهترین 10تایی ها - شماره 5 | ساختمونی نیوز

شرکت آذربتن

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

شرکت  آذربتن را می‌توان یکی دیگر از بهترین تولید کننده سقف یوبوت در کشور دانست. این شرکت از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد، و در زمینه های مختلف ساختمانی به صد ها پروژه ساختمانی، عمرانی، صنعتی خدمات خود را ارائه می‌نماید.

 خدمات:

  1. تولید کننده دیوار و قطعات بتنی پیش ساخته، بتن آماده، انبوه تیرچه های بتونی استاندارد و بلوک پلی استایرن سقفی می‌باشد.
  2. فروش محصولات سبک سازی ساختمان در قالب کلینیک تخصصی سبک سازی ساختمان شامل انواع بلوک های سبک و عایق ، پانل های دیواری سبک می‌باشد.
  3. خدمات شامل مشاوره، طراحی، اجرا سقف های نوین ساختمانی همچون اجرای تخصصی سقفهای عرشه فولادی با کادر مجرب و امکانات کافی، سقف های وافل، یوبوت و کوبیاکس میباشد.

آدرس: اصفهان – هشت بهشت غربی – ساختمان آفاق – طبقه ۵

تلفن تماس: ۰۳۱۳۲۶۴۵۱۲۷


بهترین 10تایی ها - شماره 6 | ساختمونی نیوز

گروه صنعتی ایستافرم

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

گروه صنعتی ایستافرم در سال ۱۳۶۴ تاسیس گردید. این شرکت در ابتدا با تولید محصولات پلاستیکی پلی اتیلن و ادوات پلی پروپیلن آغاز گردید.
این شرکت در سالهای اخیر تولید قالبهای مکعبی ماندگار برای سیستم‌های دال مجوف را آغاز کرد.
این نوع قالب بیشتر با نام یوبوت شناخته شده است. این یوبوت ها با استفاده از نوع مرغوب پلی پروپیلن بازیافتی تولید می‌گردد و دارای مقاومت لازم می باشد.
محصولات تولید شده تحت نظارت کارشناسان مجرب در آزمایشگاه کنترل، مورد آزمایش قرار می‌گیرند و از نظر داشتن اصول استاندارد بین‌المللی مرتباً تحت کنترل قرار می‌گیرد.

گروه صنعتی ایستا فرم با دارا بودن چندین خط تولید و اختصاص سه خط تولید کاملاً مستقل قالب‌های یوبوت توانسته درخواست مشتریان را تولید و ارسال نماید. این شرکت توانسته مانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده جزء یکی از بهترین تولیدکننده سقف یوبوت باشد.

آدرس: شور آباد

تلفن تماس: ۰۹۱۲۴۶۲۱۱۶۲


بهترین 10تایی ها - شماره 7 | ساختمونی نیوز

شرکت فنی مهندسی آرکا

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

شرکت فنی مهندسی آرکا تولید کننده قالب های یوبوت در تمامی سایزها، قالب وافل و قالب های پلیمری می‌باشد.
همچنین این شرکت در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی طراحی سازه، مشارکت در ساخت و ساز، مشاوره، نظارت و اجرای پروژه های عمرانی در حال فعالیت می‌باشد.

این شرکت دارای گواهینامه های: فنی آرکا، ایزو، استاندارد رضایت‌مندی مشتری (ایزو ۱۰۰۰۴) ایزو۲ و استاندارد رضایتمندی مشتری (ایزو ۱۰۰۰۴)، این گواهینامه ها برای مدیریت کیفیت، گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت (۹۰۰۱) ایزو ۲۰۱۵، ایزو ۹۰۰۱ شناخته شده ترین استاندارد از گروه ایزو ۹۰۰۰، معیارهای سیستم مدیریت کیفیت را مشخص می‌نماید. این شرکت در این زمینه یکی از بهترین تولید کننده سقف یوبوت در کشور می‌باشد.

آدرس: اصفهان – خیابان ارتش – جنب کوچه ۶۷ – مجتمع کیش – طبقه ۵ – واحد ۱۵

تلفن تماس: ۰۳۱۳۶۲۰۰۰۴۱


بهترین 10تایی ها - شماره 8 | ساختمونی نیوز

گروه صنعتی یوبوتکس

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

کارخانجات این مجموعه در سال ۱۳۸۵ تاسیس گردید. این شرکت با هدف تولید محصولات پلیمری در صنعت ساختمان آغاز به فعالیت نمود. در سال ۱۳۸۸ از طرف مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، تصمیم به تولید قالب های ماندگار یوبوت گرفت که این باعث گردید واحد فنی و مهندسی در این مجموعه تشکیل گردد.

در حال حاضر گروه صنعتی و فنی و مهندسی بوبوتکس با ظرفیت ۲۱۰۰ تن در حال فعالیت می‌باشد. گروه صنعتی و فنی و مهندسی یوبوتکس نیز یکی از بهترین تولید کننده سقف یوبوت در کشور می‌باشد.

آدرس: بزرگراه اشرفی اصفهانی – روبروی برج نگین رضا – پلاک ۱۲۱- طبقه ۳

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۰۹۰۱۴۳


بهترین 10تایی ها - شماره 9 | ساختمونی نیوز

شرکت پایا بنای آتی ساخت

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

شرکت پایا بنای آتی ساخت با اهدافی مانند نوآوری در روش های ساخت و به کار گیری مصالح نوین، اجرای با کیفیت و مطابق با اصول مهندسی آغاز به فعالیت نمود. این شرکت نیز مانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده در این زمینه می‌توان به عنوان یکی از بهترین تولید کننده سقف یوبوت در کشور نام برد.

تولیدات شامل: سقف یوبوت، سقف دال بتنی، سقف عرشه فولادی، نیلینگ، سبک سازی و … غیره میباشد.

آدرس: تهران – محله مهران – خیابان شهید جواهریان جنوبی – پلاک ۲۹ – ساختمان ۱۶۳ – واحد ۱۴

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۰۶۳۳۷۹


بهترین 10تایی ها - شماره 10 | ساختمونی نیوز

شرکت آب راه نما

بهترین تولید کننده سقف یوبوت | ساختمونی نیوز

شرکت آب راه نما از سال ۱۳۸۴ تاسیس گردید و  فعالیت خود را در زمینه اجرای پروژه ساختمانی و تکنولوژی های نوین آغاز کرده است.
این شرکت در راستای تعالی فنی آوری و استحکام سازه های بتنی کشور کوشیده است و با تولید قالب‌های دال مجوف یوبوت در توسعه این تکنولوژی در کشور و ارتقاء آن به لحاظ طراحی خاص قدم مثمر ثمری برداشته است.

خدمات این شرکت شامل: سقف وافل، قالب وافل، یوبوت، سقف یوبوت و قالب یوبو می‌باشد. این شرکت توانسته است در زمینه سقف یوبوت جزء یکی از بهترین تولید کننده سقف یوبوت در کشور باشد.

آدرس: تهران – جنت آباد شمالی – نبش بهارستان۱۹ – پلاک۱

تلفن تماس: ۰۲۱۴۷۶۲۷۴۶۲


مزایای سقف یوبوت چیست؟

مهم ترین مزیت استفاده از سقف یوبوت در صنعت ساختمان سازی حذف تیر بین ستون ها می باشد. از دیگر مزایای این سقف عبارتند از :

  1. کاهش تعداد‌ ستون ها
  2. توزیع متقارن نیروها در همه نقاط سقف
  3. قابلیت طراحی بهتر به دلیل حذف تیرهای میانی
  4. ایمنی بالا در برابر آتش سوزی و تامین نیازهای فنی
  5. امکان افزایش فاصله ستون‌ ها و اجرای سازه‌ با دهانه بزرگ
  6. کارایی بهتر سقف از نظر عایق بندی صوتی و لرزش صفحه ‌ای
  7. کاهش بارهای وارده بر خاک و امکان حذف یا کاهش تعداد و ابعاد شمع ‌ها در خاک ‌های سست

طراحی و اجرای سقف یوبوت

سقف یوبوت دستورالعمل خاصی برای اجرا دارد. این دستورالعمل شامل:

  1. نصب پایه ها و قالب بندی زیر دال
  2. قرار دادن شبکه میلگرد پایین دال
  3. جایگذاری قطعات سقف یوبوت
  4. قرار دادن شبکه میلگرد بالای دال
  5. بتن ریزی لایه اولیه
  6. بتن ریزی نهایی
  7. برداشتن قالب ها

نکات مهم در اجرای سقف یوبوت

  1. قالب یوبوت باید طبق نقشه های اجرایی بر روی سقف نصب گردد.
  2. قسمت بالایی و پایینی شبکه آرماتور باید به گونه ای تنظیم گردد که یک میلگرد بین دو قالب یوبوت قرار گیرد.
  3. در مناطقی که خطر خوردگی زیاد نباشد، باید از فاصله دهنده هایی استفاده گردد که فاصله بین قسمت میانی آرماتور فرعی و کف دال ۲.۵ تا ۳ سانتی متر باشد.
  4. هنگام ساخت این سقف توصیه می گردد شبکه آرماتور پایین را با سیم آرماتور به لوله یا پروفیل زیر متصل گردد تا از بلند شدن یوبوت ها هنگام بتن ریزی جلوگیری گردد.
  5. طبق نقشه های اجرایی، در گوشه هر یوبوت باید از یک پایه آرماتور استفاده شود تا یوبوت های بین دو شبکه ثابت باشند.
  6. در اجرای سازه های یوبوت باید از بتن ۱۱-۱۳ سانتی متر استفاده گردد تا بتن آزادانه در زیر قالب ها حرکت کند.
  7. برخورد به سقف هنگام پمپاژ باعث بروز مشکلاتی در بتن ریزی دو لایه می‌شود و باعث بالا رفتن قالب یوبوت می گردد.

پیشنهاد ما به شما سروران گرامی

از شما مخاطبین گرامی که تا انتهای این نگارش با ساختمونی نیوز همراه بودید، متشکریم. شما بزرگواران با بهترین تولید کننده سقف یوبوت آشنا شدید.
چنانچه یکی از بهترین تولید کنندگان سقف یوبوت را از لیست ۱۰تایی فوق انتخاب کرده اید و آماده همکاری هستید، پیشنهاد ما این است ابتدا تحقیقات کامل و گسترده ای انجام دهید، سپس بهترین گزینه ایده آل را انتخاب نمائید.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع شده باشد و با بررسی لیست بهترین تولید کننده سقف یوبوت بهترین انتخاب را داشته باشید.

از نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود ما را بی نصیب نگذارید تا بتوانیم بهترین خدمت رسانی را داشته باشیم.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا