بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن 🌟【سال ۱۴۰۳】+ لیست ۱۰ تایی

آشنایی با بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در وبسایت ساختمونی نیوز

قصد داریم در این مقاله شما را با قالب فلزی بتن آشنا نماییم و سپس به معرفی بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در کشور می‌پردازیم.
بتن یکی از موادهای با کیفیت است که استفاده از آن در کار ساخت و ساز و صنعت ساختمان رایج می‌باشد. البته در گذشته از مواد دیگری برای اتصال ها در ساختمان استفاده می‌گردید. اما به دلیل نبود کیفیت کافی به مرور این مواد دچار ترک خوردگی می شدند و از بین می رفتند. اما بتن جزء محبوب ترین و استوارترین مواد برای سازه ها به حساب می‌آید.

قالب بتنی چه ماده ای است؟

امروز قالب بتن از جمله مفاهیم رایجی است که در علم ساخت و ساز استفاده می‌شود. که قالب بتن از چند ماده که به وسیله یک ماده چسبنده ترکیب شده اند، ساخته می‌گردد. بنابر این قالب بتن تنها به یک ماده واحد اشاره نمی‌کند. در واقع مصالح درشت دانه به همراه سیمان مایع مواد تشکیل دهنده قالب بتن می‌باشند. این مواد پس از ترکیب شدن و گذر زمان، ماهیتی سخت و محکم پیدا خواهند کرد.
همانطور که در بالا اشاره کردیم بتن و سیستم قالب بتنی از رایج ترین روش های مورد استفاده در ساخت و ساز و صنعت ساختمان می‌باشند. بتن می تواند از مواد مختلفی مانند آهک و سیمان تشکیل گردد. از طرفی نوع مواد سازنده بتن کاربری آن را تعیین می‌کند. برای مثال از بتن تشکیل شده از سیمان و قیر جهت آسفالت کردن سطح خیابان ها و جاده ها استفاده می‌شود.

قالب فلزی بتن چیست؟

قالب بتن یک سازه موقت می‌باشد که بعد از انجام کار با آن، بتن از سازه جدا می‌گردد، و به دلیل اینکه بتن از مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار است از این رو تنها نقطه ضعف آن عدم انعطاف پذیری است، استفاده از بتن در ساخت و ساز جهت استحکام فوق العاده بالای آن در سازه ها است که عدم انعطاف پذیری بتن باعث می‌گردد بتن نهایی فاقد ترک خوردگی و دیگر معایب شبیه آن باشد.

باید گفت جهت استفاده از بتن در سازه ها ابتدا از قالب استفاده می شود تا بتن به سختی و مقاومت لازم برسد که در نهایت قالب از بتن جدا خواهد گردید. این قالب بتن انواع مختلف دارد اعم از : قالب چوبی بتن، قالب آجر بتن و قالب فلزی بتن، انتخاب نوع قالب بندی بتن مورد نظر بستگی به نوع پروژه، هزینه برآورد شده و زمان در دسترس جهت زمان اتمام پروژه خواهد داشت.
قالب فلزی بتن عموما جهت پروژه های با عمق پی زیاد، قالب بندی فونداسیون، ستون های بتن، دیوارها و حتی اتوبان سازی استفاده می‌گردد، زیرا دارای استحکام و مقاومت بالایی می‌باشد. این قالب بتن استحکامی باید داشته باشد تا در پروژه، حین ریختن بتن و فشار آمدن به قالب مقاومت لازم را داشته باشد و تغییر شکل ندهد.

مزایای قالب فلزی بتن و انواع آن

این نوع قالب فلزی بتن، قالب فلزی هستند که با شکل هندسی خاص خود جهت نگهداری آرماتور و بتن خیس تا زمان شکل دادن و خشک شدن بتن مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. از دیگر مزایای قالب فلزی بتن می توان به سرعت بالا در اجرای سازه را نام برد، که دلیل استقبال مهندسان از این نوع قالب بتن می‌باشد، در پروژه هایی که از قالب فلزی بتن استفاده می‌گردد باید نهایت دقت در رابطه با پرکردن درز های قالب صورت بگیرد تا شیره بتن از آن بیرون نزند. هرچند عدم چسبندگی از دیگر مزیت قالب فلزی بتن می‌باشد.
قالب فلزی بتن به عنوان یک سازه موقت کاربرد دارد پس از استفاده قالب فلزی بتن این قالب باید از سازه جدا گردد.

قالب چوبی سنتی

این نوع قالب بتن در کارگاه های ساختمانی تهیه می‌گردد که جنس آن چوب از قبیل تخته سه لایه و تخته خرده چوب ضد رطوبت است. تهیه این نوع قالب بسیار ساده می‌باشد. اما استفاده از آن ها برای سازه های بزرگ زمان بر است.

قالب بتن مهندسی

این نوع قالب بتنی از قالب های چهارچوب با جنس آلومینیوم و فولاد تولید می‌گردد. از مزایای این نوع قالب بتنی نسبت به قالب چوبی سنتی می توان به سرعت ساخت و هزینه پایین آن را نام برد.

قالب بتنی منعطف

این نوع قالب بر خلاف سایر قالب ها از وزن کم تر و مقاومت بالاتری برخوردار می باشد.

روش استفاده از قالب های بتنی چیست؟

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی میباشد که از سیمان و مصالح درشت تشکیل گردیده است و به عنوان اتصال دهنده در ساختمان سازی استفاده میگردد.
در همین راستا نیز طریقه قرارگیری بتن در این قالب ها به این صورت میباشد که ابتدا بتن را به حالت خیس و نرم درآورده و سپس در این قالب قرار داده میشود. در واقع می توان مطرح کرد که از مهم ترین نکات احداث سازه های بتنی، انجام قالب بندی میباشد و طبیعتاً در کنار آن پایداری نیز از مهمترین خصوصیاتی است که باید در قالب بندی رعایت گردد؛ بنابراین به منظور اینکه این قالب ها محکم باشند و به مرور زمان دچار شکاف نگردند. عمدتاً بدون درز طراحی و تولید میگردند.

حال به مطالعه بهترین تولیدکننده قالب فلزی بتن در کشور می‌پردازیم.

جهت آشنایی بیشتر با  ۱۰ تا از بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن با ما همراه باشید.

بهترین 10تایی ها - شماره 1 | ساختمونی نیوز

شرکت فرم کاوان مهر

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

گروه صنعتی فرم کاوان مهر، با بیش از ۲۰ سال تجربه به عنوان بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در حال فعالیت می‌باشد. این شرکت در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع قالب فلزی، انواع داربست های ساختمانی، انواع مختلف جک های سقفی و غیره می‌باشد.
انواع این محصولات به کشورهای همسایه شامل: تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان، عراق، گرجستان، ارمنستان، قطر، امارت متحده عربی صادر می گردد.

آدرس: قم – میدان ۷۲ تن – جاده کوه سفید – ۳۰ متری دریای نور

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۴۰۳۲۳۸


بهترین 10تایی ها - شماره 2 | ساختمونی نیوز

شرکت تبریز صنعت

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

شرکت تبریز صنعت تولیدکننده محصولات مختلفی از قبیل قالب فلزی، تخته سه لایی و غیره می باشد. این شرکت همانند دیگر شرکت های معرفی گردیده یکی از بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن می‌باشد.
شرکت تبریز صنعت خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه می‌نماید که عبارتند از:
طراحی، تولید و تامین داربست های صنعتی ساختمانی و سیستم های دسترسی در ارتفاع شامل داربست مدولار، کفراژبندی، داربست های ایمنی، پلکان موقت ثابت و متحرک، برجک های متحرک، پلکان های آلومنیومی، سکوی کار، انواع نردبان، پلت فرم، زیر پایی های فلزی و چوبی، بست های داربست و اتصالات داربست و همچنین طراحی و تولید و تامین قالب های بتنی در انواع فلزی و چوبی، قالب های مدولار، قالب نمونه، قالب دال های بتنی، فوندانسیون، ستون و تیرهای بتنی، اسپیسر بتن، پلای وود فنلاندی، الوار، اتصالات قالب بندی و لوازم دیگری که در اجرای اسکلت های بتنی کاربرد دارند.
فعالیت های شرکت تبریز صنعت بسیار گسترده و متنوع است.

خدمات :

  1. تولید انبوه قالب های فلزی بتن ( تسمه ای و خم )
  2. طراحی و تولید انواع قالب های پروژه های بتنی ویژه
  3. طراحی و ساخت انواع قالب قطعات
  4. تولید انبوه جک های نگه دارنده
  5. تولید انبوه داربست های مدولار ( مثلثی – چکشی – ستاره ای )
  6. تولید ماشین آلات ساختمانی از جمله دستگاه خم و برش میلگرد، خاموت زن، بالابر، بتونیر، ستون ریز، کمپکتور، ماله پروانه ای ( ماله هلیکوپتری )
  7. فروش انواع ویبره برقی و بنزینی و شیلنگ ویبره ایرانی و خارجی و ویبره بدنه

آدرس: تبریز – جاده تبریز – مرند -۴۰۰ بعد از پلیس راه به طرف صوفیان

تلفن تماس: ۰۴۱۳۲۸۵۸۱۹۳


بهترین 10تایی ها - شماره 3 | ساختمونی نیوز

شرکت ضمان

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

شـرکت ضمـان در سال ۱۳۷۱ تاسیس گردید. این شرکت با تجربه ۳۵ سال تجربه در تولید تجهیـزات قالب بنـدی بتن و داربسـت فلـزی در خاورمیانـه و کشـورهای آسـیای مرکـزی در حال فعالیت می‌باشـد. این شرکت ظرفیـت تولیـد قالـب بتن را بـه حـدود بیـش از ۱۶۰۰۰ تن در سـال می‌باشـد.
شرکت ضمان نیز در زمینه عنوان گردیده یکی دیگر از بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در کشور می‌باشد.

آدرس: تهران – کیلومتر۴۵ اتوبان امام رضا (ع) – بعد از پلیس راه شریف آباد شهرک صنعتی خوارزمی ۱ – بلوار گلها – خیابان سوسن

تلفن تماس: ۰۲۱۳۶۴۷۸۱۰۱


بهترین 10تایی ها - شماره 4 | ساختمونی نیوز

شرکت سازه گستر مدحت

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

شرکت سازه گستر مدحت به عنوان بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در سال ۱۳۸۰ آغاز به فعالیت نمود. در سال ۱۳۸۲ فروشگاه مرکزی این شرکت به شهرک اندیشه شهریار منتقل گردید. همزمان کارگاه تولیدی این شرکت با متراژ ۲۰۰۰ متر در اندیشه افتتاح گردید. در ابتدا شرکت اقدام به تولید جک های سقفی مورد استفاده پروژه های کوپک نمود.
یکی از فعالیت های عمده شرکت از سیستم های سنتی قالب بندی مدولار به سمت قالب های خاص تغییر نمود. و نیز تولید قالب های خاص که قالب های سر ستون، قالب های تیر پل، قالب های هسته، قالب عرشه، قالب های لارج پنل، قالب های بالا رونده و انواع سیستم های خاص بتنی نمود.
در سال ۱۳۹۷ با برنامه ریزی دقیق شرکت توانست اقدام به ایجاد نمایندگی انحصاری در کشورهای قزاقستان، عراق، آذربایجان نماید و توانست محصولات خود را به کشورهای مذکور و همچنین کشورهای افغانستان، امارات، ترکیه، تاجیکستان، ارمنستان ، ازبکستان و غیره صادر نماید.

خدمات :

  1. تولید انبوه و با کیفیت قالب های فلزی بتن با تمامی متعلقات
  2. طراحی و ساخت قالب های تونل فرم، لارج پنل
  3. طراحی و ساخت قالب های خاص، تونل لاینینگ، پل، سیلو و قالب های طرح دار
  4. تولید و تامین مرغوبترین ماشین آلات ساختمانی

آدرس: تهران – فردوس غرب – بین خ لاله و سازمان برنامه

تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۰۰۰۰۷۶


بهترین 10تایی ها - شماره 5 | ساختمونی نیوز

شرکت مدرن سازان

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

شرکت مدرن سازان در سال ۱۳۸۵ تاسیس گردید. این شرکت تولید کننده کلیه صنایع و تجهیزات فلزی بتن و سیستم های داربست بندی با هدف ارائه مشاوره، طراحی و تولید این تجهیزات در مدل های مدولار و خاص مشغول به فعالیت می باشد.
این شرکت نیز همانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده یکی از بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در کشور می باشد.

آدرس: تهران – یوسف آباد – خیابان پانزدهم – خیابان فراهانی پور – پلاک ۳۵

تلفن تماس: ۰۲۱۷۱۰۵۷۰۸۱


بهترین 10تایی ها - شماره 6 | ساختمونی نیوز

شرکت تجهیزات قالب بندی سازه قادری

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

شرکت تجهیزات قالب بندی سازه در سال ۱۳۷۸ تاسیس گردید. این شرکت فعالیت خود را در زمینه تهیه، تولید و توزیع تجهیزات قالب بندی به صورت نوع و یا دست دوم آغاز نمود. این شرکت جزء بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن می‌باشد.
فعالیت های این شرکت شامل:
طراحی، تولید و تامین داربست های صنعتی و ساختمانی و سیستم های دسترسی در ارتفاع شامل داربست های مدولار، کفراژبندی، داربست های ایمنی، پلکان موقت ثابت و متحرک.

آدرس: اصفهان – سه راه درچه – کیلومتر ۴ نجف آباد – روبروی کلینیک اتومبیل مصلحی

تلفن تماس: ۰۳۱۳۳۶۹۴۲۰۶


بهترین 10تایی ها - شماره 7 | ساختمونی نیوز

گروه صنعتی بوذر جمهر

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

شرکت صنعتی بوذر جمهر با بیش از ۳۷ سال سابقه در زمینه تولید انواع قالب و سازه های فلزی در حال فعالیت می‌باشد. این شرکت همچنین دارای گواهینامه های بین المللی می‌باشد.
این شرکت نیز همانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده می‌توان به عنوان یکی از بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در کشور نام برد.

آدرس: خیابان ولیعصر – روبروی پارک ملت – ساختمان داستو – طبقه دوم – واحد ۷

تلفن تماس: ۰۲۱۲۳۴۶


بهترین 10تایی ها - شماره 8 | ساختمونی نیوز

شرکت تسکو

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

شرکت تسکو را می توان به یکی از بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در کشور همانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده، که در این زمینه در حال فعالیت می‌ باشد نام برد.
این شرکت در زمینه قالب فلزی بتن و غیره در سراسر کشورهای آسیای میانه و خاور میانه در حال فعالیت می‌باشد.

آدرس: تهران – خیابان خالد اسلامبولی(وزرا) – خیابان شانزدهم – پلاک۲ – واحد۲

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۷۰۳۲۲۲


بهترین 10تایی ها - شماره 9 | ساختمونی نیوز

شرکت عمود گستر قم

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

شرکت عمود گستر قم در سال ۱۳۸۰ تاسیس گردید. این شرکت فعالیت خود را در عرصه تولید تجهیزات قالب های بتن، جک و داربست های مدولار در شهر مقدس قم، آغاز نمود.
این مجموعه پس از سال ها تلاش مثمر، با دو مجتمع صنعتی پیشرفته، تولید روزانه خود که بالغ بر ۶۰ تن محصولات متنوع فولادی می‌باشد را به سراسر کشور عرضه می‌نماید. این شرکت نیز یکی از بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن در کشور می‌باشد.

آدرس: تـهـران – خـیـابـان آیـت‌الله کـاشـانـی نبش خیابان عقیل – ساختمان البرز – واحد ۲۲

تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۰۳۴۲۶۹


بهترین 10تایی ها - شماره 10 | ساختمونی نیوز

شرکت پارسیان قالب

بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن | ساختمونی نیوز

گروه تولیدی، صنعتی و بازرگانی پارسیان قالب در سال ۱۳۵۷ تاسیس گردید. محصولات این شرکت در دو کارخانه مجزا تولید و به بازار عرضه می‌گردد. کارخانه شماره ۱ این شرکت واقع در شهرک صنعتی نصیر آباد ۲۵ کیلومتری شهر تهران، با مساحت سه هزار متر مربع در حال فعالیت است. در کارخانه شماره ۲ این شرکت در مساحتی بالغ بر ۵۵۰۰ متر مربع در شهر صنعتی پرند احداث گردید. این شرکت یکی از بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن است.
تولیدات و فعالیتهای این شرکت شامل:
تولید انبوه تجهیزات قالب بندی بتن، تولید کلیه متعلقات قالب بندی (سولجر، بلت، پین و گوه، گیره و غیره)، تولید تخصصی انواع جک های سقفی (رزوه ای، گوه ای، لولائی و دوبل )، تولید انواع داربستهای مدولار (مثلثی و چکشی و ستاره ای )، طراحی و تولید قالبهای خاص بر اساس نقشه پروژه ها (قالب تونل، قالب بدنه سد، قالب تابلیه، قالب لغزنده، قالب کلایمینگ، و گریتینگ و غیره)، طراحی، ساخت و نصب سیلوهای سیمان با ظرفیت۲۵۰ الی ۱۰۰۰ تن می‌باشد.

آدرس: تهران – خیابان آزادی – خیابان شهیدان – برج زیتون – طبقه دهم – واحد A2

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۰۷۳۹۷۰


آشنایی با اجزای اصلی قالب های فلزی بتن

اجزای قالب فلزی در تمامی انواع قالب های بتن اجزای مشخص و بدون تغییری می باشند. اجزای قالب فلزی در کنار یکدیگر باعث می شوند تا سازه ای یکپارچه، مستحکم و مقاوم، بدون هیچ عیب و نقصی ایجاد گردد.
در همین راستا نیز می توان اجزای اصلی این نوع از قالب ها را شامل پشت بندها، حائل، ستون، مهارها را در نظر گرفت که می توان این قالب ها را در کنار یکدیگر قرار و سیستم هایی چون قالب مدولار، قالب میزی، قالب چرخشی، قالب چکشی و غیره را به وجود آورد.

قالب فلزی پیچیده

هرچقدر که سازه موردنظر پیچیده تر باشد قالب فلزی پیچیده تر می باشند و قالب از اجزای بیشتری تشکیل می‌گردد، از طرفی هر چقدر سیستم قالب فلزی پیچیده تر باشد قالب بندی فلزی نیز سخت تر و پیچیده تر خواهد بود.
اگر بخواهیم قالب بندی فلزی را برای تمام سازه ها به طور خلاصه توضیح دهیم، بدین صورت می باشد که در این قالب فلزی بتن خیس شده را ریخته و پس از خشک شدن قالب فلزی را از آن جدا می نمایند.

چه مواردی باید در رابطه با قالب بندی بتن رعایت شود؟

  1. روش مناسب و وسایل کافی برای حمل، بلند کردن و سوار نمودن قالب ها در محل کار انتخاب شود.
  2. انواع مصالحی که ممکن است به کار روند، نظیر قالب های فلزی و یا چوبی باید مورد بررسی قرار بگیرند و هر کدام که بر حسب مورد مناسب تر انتخاب شود. قالب های چوبی معمولاً سبک تر و لذا امکان ساخت قطعات بزرگ تر و استفاده از آن ها بیشتر از قالب های فلزی می‌باشد. در عوض قالب های فلزی را به دفعات بیشتر از قالب های چوبی می توان مصرف نمود.
  3. طراحی قالب باید به نحوی انجام شود که بتوان به تعداد دفعات هر چه بیشتر مصرف کرد و تطبیق و تنظیم آن برای کارهای بعدی تکراری راحت باشد. همچنین تعادل موارد فوق باید طوری باشد که قبل از شروع قالب بندی امکان محاسبه مخارج آن مقدور باشد و ازنظر اقتصادی به صرفه و توجیه پذیر باشد.

پیشنهاد ما به شما سروران گرامی

همان طور که در این مقاله نیز همچون دیگر مقالات همراه ما بودید، هدف از این نوشتار آشنایی شما عزیزان با قالب های فلزی بتن بود که امیدواریم مفید واقع شده باشد. با گذشت زمان استفاده از قالب بتن به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص از قبیل افزایش استحکام ساختمان، کاهش زمان و کاهش هزینه رایج گردید. در کشورهای بسیاری از قبیل آمریکا، کانادا، مالزی، ترکیه و … جهت احداث ساختمان ها از قالب بتنی استفاده می‌کردند. سیستم ساخت سازه بتنی به روش قالب بتنی بر اساس تاریخچه قالب بتن مربوط به گذشتگان و رومیان باستان است که با گذشت زمان انواع مختلفی از قالب های بتنی به وجود آمد. و تولید کنندگان زیادی دست به ساخت و تولید این قالب ها زدند که ۱۰ تا از بهترین تولید کنندگان در بالا ذکر شده است.
چنانچه یکی از این شرکت ها را برای خرید قالب فلزی بتن انتخاب کردید، در مورد آن تحقیقات جامع و بررسی های بیشتری را به عمل آورید تا انتخابی ایده آل و عالی داشته باشید.

شما سروران گرامی از طریق وبسایت ساختمونی نیوز می توانید بهترین را جستجو نمائید. امید آن داریم با بررسی لیست بهترین تولید کننده قالب فلزی بتن و دریافت لیست قیمت قالب فلزی بتن بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین شما سروران ارجمند می توانید با مراجعه به محتوای بهترین تولید کننده قالب بتن با ۱۰ تا دیگر از تولیدکنندگان برتر در این حوزه نیز آشنا شوید.

تقاضا داریم برای پیشرفت روز افزون ساختمونی نیوز از نظرات شما بهره مند شویم.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا