بهترین تولید کننده وان و جکوزی【سال ۱۴۰۳】🛁 + لیست ۱۰ تایی

آشنایی با بهترین تولید کننده وان و جکوزی در وب سایت ساختمونی نیوز

در اینجا قصد داریم تاریخچه وان و جکوزی را توضیح داده و سپس به معرفی بهترین تولید کننده وان و جکوزی در ایران می‌پردازیم.
جکوزی (Jacuzzi) نام شرکت آمریکایی تولیدکننده وان حمام گردابی می‌باشد که اولین محصول این شرکت وان حمام با جت‌های آب ماساژ دهنده بود. این شرکت در سال ۱۹۱۵ تأسیس گردید.
بنیانگذاران این شرکت برادران جکوزی که در حدود سال ۱۹۶۵ میلادی از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده بودند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کالیفرنیا واقع گردیده است. امروزه با گسترش آپارتمان نشینی نوعی جکوزی آپارتمانی برای استفاده به بازار عرضه شده  که مورد توجه قرار گرفته و در اکثر مراکز آپارتمان نشینی مورد استفاده قرار می گیرد.

وان حمام چیست؟

وان های حمام ظروفی در ابعاد مختلف می‌باشند که در آن ها آب ریخته می شود و بدن را داخل آن شستشو می دهند. امروزه وان وسیله ای است همه افراد از آن استفاده نمی‌کنند و از نظر ابعاد و جنس دارای تنوع زیادی می باشند که هر کس متناسب با فضای حمام و شرایط زندگی برای شستشوی بدن خود از آن ها استفاده می‌گردد.

وان جکوزی چیست؟

وان های جکوزی نسل جدیدی از وان ها هستند. در ایران این نوع محصولات غالباً با همان نام تجاری جکوزی و گاهی هم با نام‌هایی چون حوض آب چرخان یا وان آب گرم چرخان می‌شناسند. جکوزی در واقع محیط بسته حوضچه مانندی است که آب موجود در آن فضا جهت ماساژ دادن عضله‌های مختلف بدن با فشار زیاد توسط پمپ‌های قوی از طریق لوله‌های تعبیه شده در قسمت‌های مختلف دیواره به داخل حوضچه وارد می‌شود.
از جکوزی به منظور رفع خستگی و ماساژ آبی استفاده می‌گردد. ماساژ در زیر آب از روش‌های درمانی بسیار مؤثر در رفع درد عضلات، مفاصل و استخوانها می‌باشد. استفاده‌ کنندگان از جکوزی، در داخل حوضچه قرار گرفته و اعضای بدن خود را به تناوب در مسیر فواره‌های زیر آب قرار می‌دهند. همچنین جکوزی دارای یک یا چند پله یا پاشویه می‌باشد تا افرادی که از آن استفاده می‌کنند بتوانند بر روی آن بنشینند و عمل ماساژِر ماهیچه پا و پشت را در تماس با آب پر فشار همراه با هوا انجام دهند.
معمولاً از سرامیک و کاشی برای تزیین جکوزی استفاده میگردد.

جکوزی پیش‌ساخته

 از نظر گنجایش به دو دسته یک‌نفره و چندنفره تقسیم میگردد. جکوزی یک‌نفره مانند وان حمام میباشد و جهت تأمین فشار مورد نیاز جت‌ها از یک پمپ استفاده می‌شود.
بدنه آن که در حمام یا در اتاق‌ها نصب می‌گردد، معمولاً از جنس فایبرگلاس ساخته می‌شود. در این نوع جکوزی پس از هر بار مصرف، آب جکوزی تخلیه شده که بعضی از این نوع جکوزی‌ها مجهز به المنت حرارتی جهت گرم کردن آب نیز می‌باشند. جکوزی چندنفره با توجه به ظرفیت آن (۲ نفره، ۴نفره، ۶نفره، ۸ نفره، ۱۲نفره) دارای ابعاد مختلفی می‌باشد، داخل آن از آب پر شده و توسط جت‌هایی به داخل آن از اطراف با فشار معین آب گرم دمیده می‌شود.
این نوع جکوزی معمولا در ساختمان‌ها و محل‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جکوزی چند نفره از مصالح ساختمانی و با همان شرایط دیوارهای استخر ساخته می‌شود. اجزای سیستم تصفیه جکوزی‌های چند نفره تجهیزات استخرهای کوچک است. پمپ تصفیه در سیستم جکوزی مانند کار پمپ تصفیه استخر بوده که آب را از کف جکوزی گرفته و پس از عبور از صافی اولیه به سمت صافی‌های اصلی هدایت می‌کند.

جکوزی یا در محل ساخته می‌شود یا به‌ طور پیش‌ساخته تهیه می‌گردد و در محل نصب میشود. جکوزی بادی یکی از انواع جکوزی پیش‌ساخته‌ می‌باشد که در مقایسه با جکوزی‌های سرامیکی قیمت کمتری داشته و این نوع از جکوزی سبک و قابل حمل میباشد.

برخی از جکوزی‌های مدرن دارای تجهیزات و امکاناتی مانند: ماساژر، سیستم تزریق گاز ازن به منظور استرلیزه کردن آب، چراغ‌های زیر آب، چراغ‌های پس‌زمینه، صفحه کنترل کامپیوتری، رادیو، اسپیکر ضد آب، ریموت کنترل و بالشتک زیر‌سری می‌باشند.

اجزای اصلی وان جکوزی

در وان جکوزی باید قطعات و اجزای مختلف آن به درستی نصب گردد تا کارکرد آن دچار مشکل نگردد. اجزای اصلی و مهم وان جکوزی‌ها شامل: پمپ آب، سیستم گرمایشی‌ و سیستم هوایی می‌باشد.

تفاوت های عمده وان و جکوزی

وان و جکوزی هر کدام به عنوان یک حوضچه و ظرفی که با آب انباشته می‌شوند و در سرویس قرار می گیرند و تقریبا به هم شبیه می‌باشند.
اما این دو ظرف از نظر کارکرد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.‌ وان که یک ظرف برای قوطه ور شدن در آب و شستشوی بدن است و جکوزی ظرف و منبعی است که برای استراحت و غوطه ور شدن در آب داغ حباب دار طراحی و ساخته شده است.

وان جکوزی دارای جت های آب و فواره های آب گرم و حبابی میباشد که از دیواره های کناری به داخل آب پرتاب میشوند. پرتاب آب یا فواره ها در وان جکوزی می تواند باعث نوعی ماساژ برای عضلات و بخشهای مختلف اندام های انسان قرار گیرد.

تفاوت در دما

وان معمولی به شکل دستی دما و اندازه آب داخل آن تنظیم می‌گردد. وان جکوزی ها طوری طراحی شده اند که در صورت تمایل استفاده کننده وان با دمای از پیش تعیین شده از آب گرم پرشده و آب در فضای داخلی وان به گردش در می آید.
به دلیل آنکه دمای وان جکوزی به صورت خودکار در حد معین باقی می ماند می توان تا هر زمان دلخواه در وان جکوزی ماند بدون آنکه در دمای آن تغییری ایجاد شود. ولی در وان های معمولی آب وان متناسب با دمای محیط به مرور سرد می‌گردد.

از ویژگی های خاص وان های جکوزی جت های جکوزی می‌باشد که برای ماساژ بدن و مقابله با درد های عضلانی طراحی گردیده است. وان های جت دار از توانایی تغییر دمای بیشتری برخوردار است. به طوری که  دمای بسیاری از آن‌ها تا ۱۰۴ درجه هم قابل تنظیم می‌باشد. از دیگر ویژگی های وان جکوزی قابلیت تنظیم فشار آب بیان کرد،‌ که برای استفاده از آب گرم با فشار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.‌ همچنین دارای صندلی هایی می‌باشند که این امکان را فراهم می‌کند هنگام حمام کردن در صورت خستگی بتوان نشست.‌

حال پس از آشنایی کلی در باره وان و جکوزی، با ما همراه باشید تا بهترین تولید کننده وان و جکوزی در ایران را خدمت تان معرفی نماییم.

جهت آشنایی بیشتر با  ۱۰ تا از بهترین تولید کننده وان و جکوزی با ما همراه باشید.

بهترین 10تایی ها - شماره 1 | ساختمونی نیوز

راما پلاستیک آذر

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوز

شرکت راما پلاستیک آذر (سهامی خاص) با خلاقیت و تلاش بسیار مدیران و تکیه بر تکنولوژی های جدید تولید کننده جکوزی و وان، زیر دوشی و پارتیشن با برند آرکا و ورق های پلیمری شروع به کار نموده.
محصولات شرکت راما پلاستیک آذر در طرح ها و مدل های متنوع زیبا و بی نظیر مطابق با استانداردهای بین المللی، همسو با سلیقه زیبا پسندان همگام با تکنولوژی روز دنیا توانسته بهترین وان جکوزی جهت راحتی هموطنان عزیز را به نزد شما عزیزان به ارمغان آورد.

آدرس: رباط کریم – شهرک صنعتی ایده آل – صنعت سبلان (ده حسن) – خیابان ندیمی – پلاک ۷۴

تلفن تماس: ۰۲۱۵۵۵۱۶۱۵۲۰۲۱۵۵۴۴۲۰۵۱

اینستاگرام: @arkaplasticaz

وب سایت: www.ramaplastic.ir

ایمیل: ramaplastic01@gmail.com

دانلود نمونه کار


بهترین 10تایی ها - شماره 2 | ساختمونی نیوز

گروه صنعتی لایف سازان

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوزیکی از بهترین تولید کننده وان و جکوزی گروه صنعتی لایف سازان است که دارای ۳ دهه تجربه در ساخت وان، جکوزی، انواع زیر دوشی و مینی وان می باشد. برند لایف سازان با تکیه بر علم، تخصص و تجربه همکاران خویش، در تولید محصولات خود از بهترین مواد اولیه از جنس فایبر گلاس استفاده می نماید.

محصولات:

  1. وان
  2. جکوزی
  3. زیر دوشی
  4. دور دوشی
  5. کابین دوش
  6. سونا دوش

آدرس: تهران – شهریار – بلوار راغب – خیابان اطلس شرقی

تلفن تماس: ۹۹۰****۰۹۱۲


بهترین 10تایی ها - شماره 3 | ساختمونی نیوز

گروه تولیدی اونیکس

اونیکس بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوزگروه تولیدی اونیکس با بیش از یک دهه فعالیت در سراسر کشور، یکی از بهترین کارخانه وان و جکوزی می باشد. این مجموعه از سال ۱۳۹۸ با هدف ساخت کالای با کیفیت ایرانی با موتورهای خارجی، سعی در اجرای هرچه بهتر وان و جکوزی های پیش ساخته داشته است و همواره در تولیدات خود از مواد اولیه خارجی استفاده می کند. لازم به ذکر است گروه تولیدی اونیکس تمامی محصولات خود را با ۵ سال گارانتی بدنه و دو سال گارانتی موتور و متعلقات وان و جکوزی به فروش می رساند.
همچنین اونیکس آماده عقد قرارداد با تمامی سازمان ها، شرکت های خصوصی، هلدینگ های ساخت و ساز و ارگان های دولتی و غیردولتی می باشد. شما مشتریان گرامی نیز می توانید مستقیم و بدون واسطه با نازلترین قیمت، بهترین وان و جکوزی در ایران را در کمترین زمان ممکن از کارخانه خرید کنید. به دلیل حجم بسیار بالای محصولات، سفارشات به صورت تکی و عمده پذیرفته می شود.
“گروه تولیدی اونیکس انتخاب خاص پسندان”

محصولات و خدمات:

  1. بیش از پنجاه مدل مختلف از زیردوشی ۷۰*۷۰ تا جکوزی شش نفره
  2. تولید وان حمام با ضخامت ۵ میلیمتر
  3. وان، جکوزی و زیردوشی حمام در دومتریال فایبر گلاس خود رنگ با ضخامت ۴ میل و ورق آکریلیک با تقویت فایبر، با دوازده مدل آپشن

آدرس: جاده ملارد – رو به روی فاز دوم اندیشه – بلوار راغب – اطلس شرقی – به سمت جاده ملارد – جنب پارکینگ رضا و املاک راغب – داخل کوچه پلاک ۱,۲,۳,۴,۵

تلفن تماس: ۰۹۱۱۲۹۸۴۳۳۲۰۹۱۰۵۲۵۳۴۸۱۰۹۰۲۲۱۲۱۰۵۱

اینستاگرام: onyx_bathtub

دانلود نمونه کار


بهترین 10تایی ها - شماره 4 | ساختمونی نیوز

شرکت نوآوران نوید آینده (شاینی)

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوز

شرکت نوآوران نوید آینده (شاینی) بعنوان یکی دیگر از بهترین تولید کننده وان و جکوزی در کشور مشغول به فعالیت می‌باشد. این شرکت یکی از زیر مجموعه های گروه پیشگامان صنعتی شادمهر می‌باشد که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز نمود.

این شرکت محصولات بهداشتی خود را شامل وان، جکوزی، زیر دوشی، سونا، کابین دوش و پانل دوش با برند شاینی تولید، مونتاژ و توزیع می‌نماید. محصولات شاینی در طرح و مدل های متنوع، زیبا و با تکنولوژی روز جهانی و استانداردهای بین المللی تولید میگردد .

این شرکت با هدف جلب رضایت مشتریان و تامین نیازها و سلایق بروز مصرف کنندگان، با استفاده از مواد اولیه مناسب و به کارگیری طرح ها و تکنولوژی های جدید تولیدی، محصولات و خدمات پس از فروش وان و جکوزی در تهران را تضمین می نماید.

آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – روبروی پارک ملت – خیابان سلطانی – نبش خیابان مهرشاد – پلاک ۷

تلفن تماس: ۶۲****۰۲۱۲۶


بهترین 10تایی ها - شماره 5 | ساختمونی نیوز

شرکت باداب

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوز

شرکت باداب که مرکز خرید وان جکوزی در تهران است، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده است. فعالیتهای این گروه در زمینه تولید قطعات فایبر گلاس و کامپوزیت در کرج در ابتدا بوده است. در حال حاضر این شرکت انواع جکوزی، وان و زیر دوشی، اسپا، شاور دوش، دور دوشی، گارتیشن، اتاق دوش و اتاق سونا را در مدلهای بسیار متنوع و همگام با مدلهای روز دنیا با ورقهای PMMA/ABS/PMMA و تقویت فایبرگلاس در حال تولید دارد.

محصولات:

  1. قطعات تولید شده از ورقهای سه لایه PMMA/ABS/PMMA
  2. قطعات تولید شده از مواد فایبر گلاس که با توجه به مورد مصرف هر کدام با تکنولوژی های مربوطه تولید می شود از قبیل یک رو پرس و دور رو پرس

این شرکت نیز مانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده می‌توان یکی از بهترین تولید کننده وان و جکوزی معرفی کرد.

آدرس: تهران – خیابان ملاصدرا – خیابان شیراز جنوبی – خیابان سامان – پلاک ۳

تلفن تماس: ۳۱****۰۲۱۸۸


بهترین 10تایی ها - شماره 6 | ساختمونی نیوز

شرکت آبشار کابین

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوز

شرکت آبشار کابین باید به عنوان یکی دیگر از بهترین تولیدکننده وان و جکوزی در کشور نام برد. این شرکت تولید انواع کابین دوش های شیشه ای فریم دار و فریم لس با شیشه سکوریت ۶ میل یا ۱۰ میل با درب کشویی (ریلی)، لولایی (بازشو)، سه لته (تاشو) و اتوبوسی (آکاردئونی) و از دیگر تولیدات این شرکت انواع کابین دوش های شیشه ای با شیشه سکوریت ساده، برنزی و دودی به صورت شفاف، ساتینا، مات ساده و مات طرح دار و  انواع کابین دوش ها به صورت گرد (قوس دار)، مربع مستطیلی، صاف و ۱۳۵ درجه (زاویه دار) و اجرای سند بلاست (طراحی‌های مختلف مات کننده) بر روی کابین دوش های شیشه ای و همچنین تولید انواع کابین دوش های شیشه ای فریم دار با فریم‌های آلومینیومی و با کیفیت در رنگ‌های کوره‌ای یا آبکاری آنادایز سفید، نقره‌ای مات و براق، طلایی مات و براق و زیتونی می‌باشد.

آدرس: تهران – بزرگراه شهید همت شرق (شهید زین الدین) – بعد از بزرگراه امام علی (ع) – خیابان نونوار غربی – پلاک ۸۳

تلفن تماس: ۸۹****۰۲۱۷۷


بهترین 10تایی ها - شماره 7 | ساختمونی نیوز

شرکت داتیس

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوز

شرکت داتیس فعالیت خود را در سال ١٣٨٨ در زمینی به مساحت ١٠،٠٠٠متر مربع و مجموعه سالن هایی به مساحت ۵٠٠٠ متر مربع آغاز گردید و اولین تولید این کارخانه بعد از نصب ماشین آلات مدرن، شامل سیستم های وکیوم افقی و عمودی در ۵ مدل وان و جکوزی در سال ١٣٩٠ به بازار عرضه گردید.

از دیگر تولیدات این شرکت می‌توان وان و جکوزی، سونا بخار، قطعات جکوزی، اتاق دوش ساده، دور دوشی با زیر دوشی و شاورپنل نام برد. این شرکت نیز یکی از بهترین تولیدکننده وان و جکوزی در کشور می‌باشد.

آدرس: تهران – شهرک صنعتی هشتگرد – فاز ۳ – خیابان بنفشه ۲ – کارخانه داتیس

تلفن تماس: ۲۴****۰۲۱۲۶


بهترین 10تایی ها - شماره 8 | ساختمونی نیوز

شرکت آدمیرال

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوز

شرکت آدمیرال در سال ۱۳۸۰ تاسیس گردید. در ابتدا فعالیت محصولات اولیه از ترکیه وارد و در داخل کشور مونتاژ می‌گردید.
در ۴ سال اول فعالیت این شرکت دور دوشی ها به شکل تمام فرم با طلق های تایوانی بود، که در حال حاضر ۱۵ مدل مختلف محصولات دور دوشی یا پارتیشن تولید می‌نماید. از سال ۱۳۹۷ آغاز به تولید وان و جکوزی و زیر دوشی نموده است.

تولیدات  این شرکت شامل انواع: دور دوشی و کابین دوش، وان و جکوزی، زیر دوشی، صندلی تاشو حمام و چوب ترمو مخصوص حمام می‌باشد.

این شرکت نیز همانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده می‌توان گفت یکی از بهترین تولیدکننده وان و جکوزی در کشور می‌باشد.

آدرس: تهران – ونک، ملاصدرا – شیراز جنوبی – پلاک ۱۲۲

تلفن تماس: ۳۸****۰۲۱۸۸


بهترین 10تایی ها - شماره 9 | ساختمونی نیوز

شرکت ژو

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوز

شرکت نوآوران آرمه شمال نیز مانند دیگر شرکتهای تولیدکننده دیگر می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین تولیدکننده وان و جکوزی در کشور نام برد. این شرکت با تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید بهترین برند وان جکوزی، زیر دوشی و کابین دوش با برند ژو و با واردات از کشورهای اروپایی مانند ترکیه و گرجستان در تولید آغاز به فعالیت نموده است. از تولیدات این شرکت می‌توان از وان و جکوزی و کابین دوش نام برد.

آدرس: آمل – کیلومتر دو جاده قدیم آمل به بابل – روبروی انبار پخش شرکت کاله

تلفن تماس: ۸۷****۰۱۱۴۳


بهترین 10تایی ها - شماره 10 | ساختمونی نیوز

شرکت ریتون

بهترین تولید کننده وان و جکوزی | ساختمونی نیوز

شرکت ریتون در سال ۱۳۸۵ تاسیس گردید و به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده وان و جکوزی در کشور و شیرآلات بهداشتی در حال فعالیت می‌باشد. این شرکت جزء اولیـــن شــــرکت های وارد کننده فلاش تانک توکار می باشد. که در ابتدا به صورت واردات از کشورهای مختلف فعالیت خود را آغاز  و سپس شروع به تولید نمود.

در سال ۱۳۹۵ باتوجه به نیاز طراحان داخلی از استفاده از رنگ در طراحی داخلی و ایجاد فضایی مدرن، با قراردادی با شرکت ویلروی اند باخ شرکت آلمانی، ورق هایی در رنگ بندی های زیبا و متفاوت خریداری نمود و سپس در تولیدات جدید با ترکیب چوب و رنگ وارد بازار نمود.

در سال ۱۳۹۶ با توسعه فضای کارخانه و گرفتن مجوز تاسیس و استاندارد تولید شیرآلات بهداشتی اخذ شد. این شرکت در حال حاضر در حال صادرات به کشورهای همسایه نیز می‌باشد.

 تولیدات این شرکت را شامل انواع بهترین مارک جکوزی و وان، فلاش تانک و شیرآلات بهداشتی می‌باشد.

آدرس: تهران – شهرک صنعتی پرند – خیابان نور – خیابان سرو – پلاک۳

تلفن تماس: ۱۵****۰۲۱۵۶


انواع متعلقات وان جکوزی

وان های جکوزی برای اینکه بتوانند به خوبی عملیات خود را انجام دهند نیاز به قطعات مختلفی دارند که به شرح زیر می‌باشد.

ورق وان جکوزی

لایه رویی حوضچه وان و یا وان جکوزی از ورق هایی تشکیل شده است که آب در واقع در آن قرار میگیرد. این ورق ها در ضخامت های مختلف تهیه و استفاده میگردد. اغلب ضد آب و مقاوم در برابر خط و خش میباشند و رویه ای فوق‌العاده نرم دارا میباشند تا باعث آسیب به پوست نگردد. هر چه اکریلیک این ورق ها خلوص بالاتری دارا باشد مقاومت آنها در برابر خط و خش و خوردگی بیشتر خواهد بود. اما با این وجود در صورت خوردن خط و خش و یا آسیب دیدن قسمتی به راحتی می توانید با بتونه مناسب و رنگ مناسب آنها را اصلاح کنید.

پمپ جکوزی و یا موتور

پمپ های جکوزی یا همان موتور جکوزی عمل چرخاندن و یا به گردش در آوردن جریان آب در جکوزی را انجام میدهند. این پمپ ها از بالاترین ایمنی، مقاومت خوب در برابر گرما، دارای لرزه گیر، صدای پایین و با قدرت زیاد میباشند.

پمپ دمنده یا بلوئر

برخی از وان های جکوزی به غیراز موتور اصلی یک موتور دمنده هم در ساختار خود دارند که وظیفه این بلوئر ها مکش هوا از محیط و دمیدن آن از ماساژورهای اطراف وان می باشد.

شاسی

شاسی اسکلت اصلی وان جکوزی میباشد که سایر اجزا را نگه داشته و معمولا بر اساس تعداد نفرات وان جکوزی مقاومت های متفاوتی خواهند داشت.

پانل وان

دیوارهای متحرکی میباشند که برای نصب و یا دسترسی راحت برای تعمیر و بازدید از وان جکوزی و اینکه بدون نیاز به ساخت و ساز خاصی قابل نصب بوده در جلو کابین طراحی میگردد.

پانل ها معمولا هم رنگ و هم جنس با ورقه بدنه میباشند. اما ممکن است قطر کمتری داشته باشند. پانل ها روی شاسی قرار گرفته و با بست و یا پیچ بر روی شاسی نصب میگردد. پانل ها جنبه زیبایی دارند و به صورت متحرک می‌باشند که حمل و نقل راحت تری داشته و هم اینکه دسترسی راحت به قطعات داخلی وان جکوزی را برای تعمیر، نظافت و یا بازدید از آنها فراهم کند.

ماساژورها

ماساژورها همان ورودی های آب و هوا در درون جکوزی میباشند که هم در بدنه و هم در کف جکوزی قرار گرفته اند. برخی از این ماساژورها منافذ قابل تنظیمی دارا میباشند، به این صورت که با چرخاندن آنها می توان فشار ورودی آب را به داخل جکوزی کم و زیاد نمود. به ماساژورهای جکوزی بلوئر و جت نیز میگویند.

شیر هوا

شیر هوا وظیفه تنظیم میزان هوا در آب خروجی ماساژور‌ها را بر عهده دارد. اگر شیر های هوا را بر خلاف عقربه های ساعت حرکت بدهیم مقدار هوا بیشتر و اگر موافق با عقربه های ساعت چرخانده شود میزان هوا در آب کمتر می‌گردد. هر چه هوا در آب خروجی بیشتر، میزان فشار آب هم بیشتر می شود.

ساکشن وان

ساکشن ها دریچه هایی میباشند که آب را به طرف پمپ بر می گردانند. آب موجود در وان جکوزی از طریق این روزنه ها یا ساکشن ها به سمت موتور بازگشته تا با هوا مخلوط و دوباره وارد وان گردد. ساکشن ها نیروی خود را از موتور گرفته و جریان موتور است که باعث مکیده شدن آب می‌گردد.

ساکشن دارای توری ها و صافی هایی می‌باشد که مو و مواد زاید دیگر را از آب دریافت می کند. در هنگام استفاده از وان جکوزی پا و یا بدن فرد نباید مسیر ساکشن را مسدود کند، زیرا به پمپ فشار وارد می‌کند و کارایی جکوزی کم می‌گردد.

هیتر یا گرم کن

برخی از وان های جکوزی به این هیتر ها مجهز می‌باشند و برخی تنها با آب گرم مصرفی گرم می‌شوند. اغلب وان های جکوزی دارای هیتر می‌باشند و هیتر ها دمای آب را تثبیت می کنند. این هیتر ها دارای ترموستات محیطی و یا سنسور هایی هستند که باعث تنظیم دمای آب می‌گردند. در هنگام استفاده از جکوزی این هیتر ها شروع به کار می‌کنند.

سنسور سطح سنج

سنسور های سطح سنج آب  از به کار افتادن پمپ در مواقعی که آب از حد استاندارد پایین تر باشد جلوگیری می‌کند.

زیر آب تخلیه

زیر آب تخلیه مسیر تخلیه آب جکوزی به سمت فاضلاب می‌باشد. این زیر آب ها معمولا چرخشی بوده و با چرخاندن دستگیره آن به سمت عقربه های ساعت باز می‌گردند تا آب جکوزی تخلیه گردد. در زمان آبگیری جکوزی باید حتما زیر آب تخلیه بسته باشد.

سیستم روشنایی

برخی از جکوزی های خانگی مدرن و پیشرفته تر به حالت فانتزی دارای سیستم روشنایی هم می‌باشند که این نور پردازی تنها جنبه تزئینی دارد. این چراغ ها بسته به نوع جکوزی در قسمت های مختلف جکوزی نصب می‌گردد و با استفاده از صفحه ای کنترلی روشن و خاموش می‌گردد.

تصفیه کننده آب

تصفیه کننده های آب معمولا در سیستم جکوزی های خانگی استفاده می‌شود که نیاز به لوله کشی جکوزی دارند. برای بالا بردن کیفیت کار جکوزی پس از اینکه آب توسط پمپ مکش شد وارد این تصفیه کننده ها می‌گردد تا همه آلاینده‌ها و کثیفی های آب تصفیه و مجددا وارد مدار پمپ گردد و با ترکیب آب و هوا به درون وان جکوزی با فشار هدایت گردد. این تصفیه کننده‌ها باید حداقل هر ۳ ماه یک بار شستشو گردند که برای این کار نیاز به مواد ضد عفونی کننده مناسب می باشد.


پیشنهاد ما به شما عزیزان

اکنون که شما سروران گرامی از این نگارش بهره مند شدید و با بهترین تولید کننده وان و جکوزی در ایران آشنا شدید، می توانید با بررسی هر یک از این شرکت ها تحقیقات جامعی را به عمل آورید تا انتخابی ایده آل و عالی داشته باشید.

ساختمونی نیوز لیست ۱۰نایی بهترین شرکت های تولید کننده وان و جکوزی در کشور را به سمع و نظر شما بزرگواران رساند، امیدواریم مثمر ثمر واقع شده باشد و با بررسی دقیق بهترین انتخاب را داشته باشید.

خوشحال می‌شویم پس از مطالعه این مقاله برای بهبود هر چه تمام تر این خدمات، ما را از نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود بهره مند سازید.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا