نکات قابل توجه در هنگام خرید محصولات ساختمانی 🔨

نکات قابل توجه در هنگام خرید محصولات ساختمانی

در این مقاله سعی شده تمامی نکات قابل توجه در هنگام خرید محصولات ساختمانی  برای شما عزیزان گنجانده شود. آمارها می گویند نیمی از معضلات ایرانی ها خرید مصالح با کیفیت است.

شاید مطلع باشید که در چند ماه اخیر قیمت مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری داشته است و بالا رفتن نرخ ارز از ابتدای امسال باعث شده هزینه تامین مصالح، قطعات و پیمانکاری افزایش چشمگیری داشته باشد. و این امر همچنین بر مشکلات مصالح فروشی افزوده شده است.

سوالی که در این شرایط ممکن است پیش بیاید این است که : در هنگام خرید مصالح ساختمانی از کارخانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کسب مشاوره

قبل از اینکه اقدام به خرید هر گونه مصالح ساختمانی بکنید . همیشه ابتدا حرف ‌های پیمانکاران و متخصصان در خصوص مصالح ساختمانی که مورد نیاز هستند را گوش کنید.

می‌توانید از معماران و مهندسان مربوطه  در مورد برند مصالح ساختمانی و بهترین برندها سوال کنید.

این افراد کسانی هستند که با این مصالح ساختمانی به صورت متوالی  کار می‌کنند . و از این‌ رو نقاط ضعف و قدرت مصالحی را که با توجه به نقشه خانه و قدرت خریدتان مناسب هستند را می‌ دانند.

اگر می‌خواهید در مصالح ساختمانی صرفه‌جویی کنید، مثل کاشی ، دستگیره  و سایر مواد، اما در خرید سیمان و مواد اسکلت ساختمان  نباید سهل انگاری کنید و دنبال مصالح ارزان قیمت و بی کیفیت  باشید ، زیرا از آنجا که برای سقف و فونداسیون خانه تان استفاده می‌شوند باید از کیفیت استثنایی برخوردار باشند.

مصالح ساختمانی از یک طرف به ظاهر ساختمان شکل می‌دهند ، به این معنی است که هر چقدر در انتخاب و طراحی مصالح  ساختمانی دقت و تخصص بیشتری به کار رود ، در نهایت با ساختمان خاص ‌تر و زیباتری روبه ‌رو هستیم و از سوی دیگر، قیمت مجموع این مصالح روی قیمت تمام‌شده ساخت ساختمان اثر می‌گذارند و طبیعی است که هر چه در انتخاب و خرید آن‌ها دقت بیشتری شود و با افراد متخصص این حوزه مشورت شود، قیمت نهایی ساخت ساختمان کمتر می‌شود.

 چه نکاتی را در هنگام خرید مصالح ساختمانی رعایت کنیم ؟

مصالح ساختمانی با کیفیت

نکات قابل توجه در هنگام خرید مصالح ساختمانی
آیا می دانید مصالح ساختمانی با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

قسمت ساختمانی یکی از مهمترین بخش اقتصاد هر کشوری است که تاثیر مستقیمی بر اشتغال زایی مردم آن کشور دارد.

پیشرفت چشمگیر صنعت ساختمانی و همچنین مشاغل فراوان در آن باعث شده تا سود جویی عده ای موجب بکارگیری مصالح بی کیفیت در ساخت و ساز گردد.

با توجه به اینکه کیفیت مصالح ساختمانی به طور مستقیم بر سلامت و یا حفظ دارایی افراد جامعه تاثیرگذار است به همین دلیل رعایت استاندارد های این بخش و بکارگیری مصالح با کیفیت بسیار با اهمیت است.

اصلی ترین دلیلی که می‌تواند همه ی ما را مجاب کند که از مصالح ساختمانی  با کیفیت استفاده کنید امنیت است!

متاسفانه حوادث  طبیعی مانند زلزله می‌توانند به شدت باعث تخریب اماکن مسکونی ما انسان‌ها شوند ، در کشور ما به دلیل قدیمی بودن زیرساخت‌ها و در همچنین در برخی موارد استفاده از مصالح بی کیفیت این مشکل را دو چندان می‌کند که می توان گفت ما به‌ وفور شاهد تخریب شدن  ساختمان ‌های قدیمی حتی برخی ساختمان‌های نوساز، پس از وقوع زلزله‌ ها هستیم.

اما اگر اندکی در انتخاب مصالح ساختمانی دقت کرده و تلاش کنیم که از مواد اولیه و مصالح ساختمانی با کیفیت ‌تری در ساخت‌ وسازهای خود استفاده کنیم ، این خطرات تا حد چشم‌گیری کاهش خواهند یافت.

و همچنین علاوه ‌بر بحث امنیت ، به کارگیری مصالح استاندارد به کاهش هزینه‌های آتی شما نیز کمک خواهد کرد .

شما برای مثال استفاده از یک پنجره‌ی عایق را با یک پنجره‌ی معمولی مقایسه کنید!

ممکن است در نگاه اول پنجره ‌ی استاندارد و عایق کمی گران ‌تر به نظر برسد، اما در طولانی مدت می‌تواند به بهتر شدن الگوی مصرف انرژی ساختمان شما کمک کرده و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در مصارف انرژی گردد.

مصالح ساختمانی استاندارد

نکات قابل توجه در هنگام خرید محصولات ساختمانی
مصالح ساختمانی استاندارد چه خصوصیاتی دارند؟

یکی از اصلی ترین  عوامل موثر در کیفیت ساخت و ساز ساختمان این است که مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان دارای استاندارد باشد . جهت تشخیص استاندارد بودن مصالح ساختمانی می توان  روش هایی را به کار برد.

قابل توجه است که برای  کنترل همه جانبه تولید مصالح ساختمانی به لحاظ استاندارد بودن دو راهکار وجود دارد.
یکی آزمایش و نظارت در محل تولید مصالح ساختمانی است. و دیگری نظارت کارشناسان سازمان نظام مهندسی (ناظرین محترم) و ازمایشگاه های ذیصلاح آن سازمان در محل استفاده از مصالح ساختمانی می باشد .

پس می توان نتیجه گرفت که طول عمر هر سازه به نوع سازه و مصالح به کار رفته در آن مرتبط است.

هر چه قدر که این ‌گونه استانداردها بیشتر مورد توجه سازندگان ساختمان ها قرار گیرد، علاوه بر این که باعث  افزایش طول عمر ساختمان می شود بلکه با رعایت این استاندارد ها نگهداری از این واحدها برای مصرف‌کننده آسان تر است و با هزینه کمتری ساخت و ساز صورت می ‌گیرد.

پس می توان گفت که بهره ‌گیری از مصالح نا مرغوب ساختمانی در ساخت واحدهای شهری ، باعث به هدر دادن هنگفت سرمایه‌های ارزشمند ملی می شود .

اما با وجود وضع قوانین در خصوص  ، استانداردهای ملی و مقررات ملی ساختمان ، همچنان احداث ساختمان‌ هایی فاقد استانداردهای اولیه ساخت ‌و ساز به ‌ویژه از نقطه نظر به‌  کارگیری و استفاده از مصالح غیر استاندارد و نا مرغوب رو به افزایش است.

تولید کننده معتبر مصالح ساختمانی

یکی دیگر از نکات قابل توجه در هنگام خرید محصولات ساختمانی توجه به معتبر بودن تولید کننده مصالح می باشد.

امروزه با افزایش کارخانه های تولید مصالح ساختمانی ، پیدا کردن تولید کننده ی معتبر که دارای محصولات معتبری باشد دشوار می باشد.

به عبارت دیگر شما عزیزان قبل از اینکه اقدام به خرید مصالح ساختمانی بکنید ابتدا باید از مهندسان و معماران  مشورت بگیرید .

همواره یکی از دغدغه های مصرف کننده آگاهی از کیفیت محصول خریداری شده می باشد. کیفیت مصالح ساختمانی به عوامل بسیاری بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به مواد اولیه بکارفته اشاره نمود.

سخن پایانی

در آخر امیدوارم با مطالعه ی این مقاله بتوانید محصولات ساختمانی با کیفیت ، استاندار و تولید شده توسط سازندگان معتبر برای ساخت و ساز مسکن خود انتخاب بکنید.

این مطلب را نیز فراموش نکنید که حتما قبل از خرید مصالح ساختمانی با یک کارشناس معتبر مشورت کنید.

با تشکر از وقتی که برای مطالعه ی این مقاله گذاشتید.

تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا