آشنایی با پارتیشن بندی فضای داخلی 🔔

آشنایی با پارتیشن بندی فضای داخلی  در ساختمونی نیوز

امروزه در دکوراسیون داخلی برای قسمت بندی و جداسازی فضاها، گاهی نیاز است تا از پارتیشن های مختلفی استفاده کنیم.
این پارتیشن ها با توجه به اینکه در چه فضایی استفاده شوند، مدل ها و اشکال گوناگونی دارند.
شاید فکر کنید که پارتیشن بندی ها فقط به فضای داخلی محدود می شوند. اما در فضاهای بیرونی نیز با استفاده از سازه های مستحکم تر پارتیشن بندی هایی انجام می شود، که گاهی به صورت غرفه نیز از آن ها یاد می شود.
به همین جهت در این مقاله قصد داریم به آشنایی با پارتیشن بندی فضای داخلی بپردازیم.

جهت مطالعه و بهره برداری از محتوای ذیل با ما همراه باشید.

مختصری از پارتیشن بندی و انواع آن

همانطور که می دانید، هر فضایی که به قسمت های مختلفی تقسیم شود، به اصطلاح پارتیشن بندی شده است.
مثلاً ایجاد درایو های کامپیوتری که هرکدام حجمی خاص دارند را پارتیشن بندی کامپیوتر می گویند.
در دکوراسیون داخلی پارتیشن بندی به معنای جداسازی فضا و تقسیم بندی آن با متریالی غیر از متریال اصلی ساختمان است.
در واقع هر قسمتی که تقسیم بندی های آن بدون دیوار های ثابت انجام شده باشد را پارتیشن بندی می گویند.

تمایل به تنوع و تغییرات محسوس در فضاسازی، نیاز به تغییرات مجزاسازی متداوم در محیط های اداری و مسکونی، عدم امکان صرف هزینه برای تغییرات در معماری داخلی فضا، همه و همه موجب افزایش محبوبیت و کاربرد پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی شده است. استفاده از پارتیشن بندی برای جداسازی و تفکیک فضا، به مراتب هزینه و دردسر کمتری نسبت به تغییر معماری داخلی دارد و نیازمند کمترین تغییر در دکوراسیون داخلی خواهد بود.

آشنایی با پارتیشن بندی فضای داخلی - ساختمونی نیوز
پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی – ساختمونی نیوز

انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی

انواع گوناگونی از پارتیشن بندی وجود دارد که هر کدام با متریالی خاص تولید می شوند و مناسب فضا هایی با عملکرد های متنوع می باشند:

پارتیشن در دکوراسیون داخلی خانه ها

گاهی در منازل برای تفکیک دو فضا از پارتیشن های تزئینی استفاده می شود. پارتیشن ها صرفاً دید را محدود میکند. مثلاً پارتیشن های چوبی با طرح های متنوع و اسلیمی برای جدا کردن فضای ورودی خانه یا نیمه ای آشپزخانه به کار برده می شوند. این پارتیشن ها بیشتر جنبه تزئینی دارند و از لحاظ عملکردی برای محدود نمودن دید استفاده می شوند.

پارتیشن در دکوراسیون اداری

در مکان های اداری بیشتر از پارتیشن استفاده می کنند. فضا های اداری معمولاً به صورت فلت طراحی می شوند تا پس از مشخص شدن نوع فضا و امکانات آن به دلخواه طراحی و بخش بندی شوند. قطعاً تمام شرکت ها و ادارات تعداد پرسنل یکسان و روند اداری یکسانی ندارند.
پس پارتیشن بندی بهترین راه برای تفکیک فضایی به دلخواه افراد خواهد بود.

پارتیشن های MDF

در گذشته هر زمان صحبت از تقسیم بندی فضا می شد، اکثر افراد به پارتیشن های ام دی اف روی می آوردند.
ام دی اف ها روکش هایی با رنگ های متنوع داشتند و همین امر به فضا رنگ و تنوع می بخشید. برای پارتیشن بندی حتی می توان پنجره و درب نیز در نظر گرفت. ارتفاع پارتیشن ها نیز با توجه به درخواست فرد قابل تغییر می باشد.

پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای نوع دوم پارتیشن های اداری است. این پارتیشن ها به خصوص برای دفاتری که دارای اتاق های کنفرانس هستند و یا اتاق مدیریت و نظارت دارند بیشترین استفاده را دارد. پارتیشن های شیشه ای لوکس تر هستند و برای محدود کردن دید نیز می توان از نوع مات آن ها استفاده کرد.
پارتیشن های شیشه ای در انواع با فریم و بدون فریم ساخته می شوند. همچنین در پارتیشن های شیشه نیز امکان تغییر قد، گذاشتن درب و … وجود دارد.

مزایای استفاده از پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی

وقتی ما در مورد پارتیشن بندی یا دیوار جداکننده کاذب و تقسیم کننده موقت فضا در دکوراسیون داخلی و مزایای آن صحبت می کنیم، دلایل متعددی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  1. نیاز به تنوع در دکوراسیون: پارتیشن ها به دلیل تنوع بسیار زیادی که امروزه دارند، می توانند تغییرات مختلف را در دکوراسیون به وجود آورند و نیاز های شما را در این زمینه بر طرف کنند.
  2. منزل یا محل کار شما نیاز به تغییرات متداوم دارد: از دلایل بسیار مهمی که در مورد استفاده از پارتیشن ها وجود دارد این است که گاهی اوقات شما نیاز دارید ماهی یا چند ماه یک بار نوع و مدل منزل یا محل کارتان را تغییر دهید. و به نوعی همیشه تنوع را در منزلتان به کار گیرید.
  3. صرفه جویی در تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار: گاهی اوقات شما دوست دارید به طور کلی منزل یا محل کار خود را تغییر دهید و از مدل آن ها خسته شده اید. اما انجام این کار نیاز به هزینه های بسیار زیادی دارد. استفاده از پارتیشن بندی های متفاوت می تواند ضمن کم کردن هزینه های شما در انجام این کار، تمام نیاز های شما را در این زمینه نیز بر طرف کند.
  4. جدا سازی و تفکیک کردن فضا های مختلف: با استفاده از پارتیشن ها می توانید به راحتی یک مکان را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید، به طوری که از هر قسمت بشود، استفاده های متفاوتی کرد.
آشنایی با پارتیشن بندی فضای داخلی - ساختمونی نیوز
معرفی انواع پارتیشن خانه های مدرن – ساختمونی نیوز

پیشنهاد ما به شما

همانطور که اشاره کردیم، پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی به خصوص زمانی که ساختمان ما فلت باشد، راه حل بسیار مناسبی می باشد.
ما در این محتوا به آشنایی بیشتر شما با پارتیشن بندی فضای داخلی پرداختیم.
شما بزرگواران می توانید از مطالب این مقاله استفاده نموده و بهترین شرکت را برای پارتیشن بندی فضای داخلی مکان مورد نظر خود انتخاب نمایید.

همجنین شما سروران گرامی می توانید جهت آشنایی بیشتر با ۱۰ تا از بهترین شرکت طراحی دکوراسیون داخلی محتوای لینک شده را مطالعه نمایید. شما می توانید از مطالب این مقاله استفاده نموده و بهترین شرکت را برای طراحی طراحی دکوراسیون داخلی و پارتیشن بندی فضای داخلی انتخاب نمایید.

ما را از نظرات و پیشنهادات خود بهره مند سازید.
از همراهی شما بزرگواران سپاس گزاریم
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا