مزایای خرید سینک ظرفشویی گرانیتی و استیل ⛲

ویژگی خرید سینک ظرفشویی گرانیتی و استیل

یکی از لوازم ضروری مورد نیاز در آشپزخانه هر خانه ای سینک ظرفشویی می باشد. شما در حین آشپزی قطعا به شستشو نیاز پیدا خواهید کرد به همین دلیل سینک ظرفشویی کاربرد فراوانی در آشپزخانه دارد. قطعا در هنگام خرید سینک ظرفشویی سوالاتی که برای شما پیش می آید این است که سینک گرانیتی بهتر است یا استیل؟ ما در این مقاله سعی داریم شما را با مزایای خرید سینک ظرفشویی گرانیتی و استیل راهنمایی کنیم.

از شما عزیزان دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر، ۳ دقیقه ای از وقت خود را به ما اختصاص دهید.

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی از ۸۰% سیلیکات و ۲۰% رزین پلیمری تشکیل می شود که باعث می شود در برابر خراشیدگی، ضربه و حرارت مقاوم باشند. این نوع سینک ها در طراحی بیشتر در دو نوع سینک تک لگن و سینک دوقلو رایج می باشند. افرادی که محدوده آشپزخانه کوچکی دارند بهتر است سینگ تک لگن را انتخاب کنند. اما برای افرادی که سینگ های بزرگتر می خواهند سینک های دوقلو گزینه مناسبی برای آنها می باشد.

مزایای سینک گرانیتی

  1. مقاومت در برابر ضربه، سینک گرانیتی به دلیل اینکه از سنگ و رزین ساخته می شود در برابر ضربه ها مقاومت بالایی دارد.
  2. مقاومت در برابر حرارت، از مزایای دیگر سینک های گرانیت هستند و شما می توانید به راحتی هر نوع وسیله گرمی را روی آن قرار دهید.
  3. طرح های زیبا و متنوع، باعث زیبایی خاصی در سینک های گرانیتی شده و آن ها را بین مردم محبوب کرده است.
  4. مقاومت بالای این نوع سینک ها در برابر لک ها و نفوذ آب نیز از دیگر مزایای سینک های گرانیت است.
  5. دوام بالای گرانیت ها باعث می شود تا مدت طولانی سالم باقی بمانند.

معایب سنگ های گرانیتی

سینک های گرانیتی علاوه بر مزایا معایبی هم دارند که در ادامه برای شما ذکر شده است. اولین مورد وزن بالای این سینک ها است که ممکن است نصب آن را با مشکل مواجه کند.
سینک گرانیت همچنین قیمت بالایی هم دارد و ممکن است برای برخی افراد به دلیل هزینه بالا مناسب نباشد. لازم به ذکر است که این نوع سینک ها در برابر مواد شیمیایی حساسیت نشان داده و ممکن است در معرض آن موجب خراشیدگی شوند. همچنین این نوع سینک ظرفشویی قابلیت جذب بو و لک دارد و باید مکررا تمیز شود.

سینک ظرفشویی استیل

سینک های استیل پرکاربردترین سینک ها هستند که به دلیل وجود فولاد ضد زنگ در ساختار آنها از مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی، ضربه، زنگ زدگی و حرارت برخوردارند. تنوع این سینک ها زیاد است و معمولا از یک تا سه لگن ساخته می شوند. سینک های استیل با شکل های متنوع می توانند با آشپزخانه شما سازگار شوند برای همین یکی از پرکاربرد ترین سینک های ظرفشویی به شمار می روند. در ادامه مزایای سینک های استیل برای شما بیان شده است.

  1. مقاومت در برابر حرارت و زنگ زدگی

    یکی از مزایای استیل مقاومت آن است، این سینک ها در طولانی مدت از زنگ زدگی جلوگیری می‌‎کنند و همچنین شما می توانید با خیال راحت از ظروف گرم و آب جوش روی آنها استفاده کنید زیرا در برابر حرارت نیز مقاوم هستند.

  2. ظاهری شیک و زیبا

    ظاهر شیک این سینک ها از مواردی است که افراد به سمت استیل روی می آورند، زیرا استفاده از سینک استیل می تواند به بهبود ظاهری آشپزخانه کمک کند.

  3. نگهداری آسان

    سینک های استیل به دلیل سطح صیقلی که دارند نگهداری و تمیز کردن آنها آسان است.

  4. دوام بالا

    چون این سینک ها از جنس استیل ساخته می شوند دوام بالایی دارند و برای مدت طولانی در برابر زنگ زدگی و خراشیدگی مقاومت می‌کنند.

معایب سینک استیل

استیل هم مانند هر محصولی معایب خود را دارد. ممکن است این سینک ها به مرور شفافیت خود را از دست بدهند که با پاک کردن مکرر می توان از این مورد جلوگیری کرد. همچنین استفاده از مواد شیمیایی روی این سینک ها باعث آسیب زدن به آن می شود و اگر ظروف گرم یا سردی روی آن قرار بگیرد ممکن است باعث تغییر رنگ آن شود.

تفاوت سینک ظزفشویی استیل و گرانیتی | ساختمونی نیوز
ویژگی سینک های ظزفشویی گرانیتی و استیل – ساختمونی نیوز

هزینه سینک های استیل و گرانیتی

می توان گفت استیل با کیفیت نسبت به گرانیت با کیفیت گران تر است، به این دلیل که متریال استیل با کیفیت قیمت بیشتری دارد، ولی در رده های پایین گرانیت از استیل به دلیل ساختار قیمت بالاتری دارد.

مقاومت کدام بیشتر است؟

آشپزخانه محلی است که بیشتر در معرض ضربه و خراشیدگی وجود دارد، پس در انتخاب سینک مقاومت آن باید در اولویت باشد. ممکن است ضربه در سینک استیل باعث سوراخ شدن آن شود و در برخورد با اجسام نوک تیز دچار خراش شود اما سینک های گرانیت به دلیل مواد سختی که در آن وجود دارد مقاوم تر هستند و در صورتی که تراکم ذرات این سینک ها بیشتر باشد محکم تر می شوند.

مقایسه نصب سینک استیل و گرانیت

سینک های استیل، به دلیل وزن سبک و انعطاف زیاد نصب راحت تری دارند، اما سینک های گرانیتی نسب به وزن بالایی که دارند نصب دشواری نیز دارند و باید اصولی نصب شوند به همین دلیل توصیه می شود هنگام خرید به نصب آنها هم توجه شود.

پیشنهاد پایانی به شما سروران عزیز

انتخاب بین سینک استیل و گرانیتی همیشه سخت است، اگر شما به دنبال سینک با مقاومت بالا هستید استیل بهترین گزینه است اما اگر زیبایی و تنوع و رنگ سینک برایتان بیشتر اهمیت دارد توصیه می شود سینک های گرانیت را انتخاب کنید.
پیش از خرید حتما آشپزخانه خود را بررسی کنید تا سینک متناسب با آن را تهیه کنید، همچنین کیفیت ساخت و برند سینک ها هم از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید و پیشنهاد می شود برای خرید به بهترین تولید کننده سینک ظرفشویی مراجعه کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا با مزایای خرید سینک ظرفشویی گرانیتی و استیل شما را آشنا کنیم تا در هنگام خرید انتخابی مطمئن داشته باشید.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 14 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا