۹ تا از خدمات بهترین مرکز تاسیسات ساختمانی 🔧

معرفی ۹ تا از خدمات بهترین مرکز تاسیسات ساختمانی

قطعا برای هر فردی پیش آمده که با مشکل تاسیسات و لوله کشی ساختمان رو به رو شده است. در این مواقع شما باید به دنبال فردی متخصص برای حل مشکلات ساختمان باشید. همچنین اگر شما بخواهید ساختمانی را از صفر بسازید یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید تاسیسات ساختمان است.
تاسیسات به مجموعه ای از سیستم های گرمایشی، سرمایشی، لوله کشی، سیستم تهویه هوا، خطوط تلفن، برق رسانی و گازکشی گفته می‌شود. یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود طراحی سیستم به صورت اصولی و صحیح می باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با ۹ تا از خدمات بهترین مرکز تاسیسات ساختمانی آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر با دیگر شرکت های تاسیسات و پخش به مقاله بهترین شرکت پخش مصالح ساختمانی مراجعه فرمائید.

لطفاً برای مطالعه مطلب زیر چند دقیقه ای را با ما همراه باشید.

بهترین خدمات ساختمانی در شرکت های تاسیسات ساختمانی | ساختمونی نیوز
خدمان ارزنده تاسیسات ساختمانی – ساختمونی نیوز

تاسیسات مکانیکی شامل موارد زیر می باشد.

  1. تاسیسات گرمایشی
  2. تاسیسات سرمایشی
  3. گاز رسانی
  4. تاسیسات بهداشتی
  5. تهویه مطبوع
  6. آتش نشانی
  7. اجرا و طراحی آسانسور
  8. سیستم های بخار
  9. طراحی آبنما و فواره

تاسیسات گرمایشی

برای کنترل و حفظ حرارت در ساختمان از تاسیسات گرمایشی استفاده می شود و بخاری، شومینه، رادیاتور، پکیج های دیواری و آبگرمکن در تاسیسات گرمایشی بسیار مورد توجه است.

  • تاسیسات سرمایشی

تاسیسات سرمایشی مورد استفاده برای تهویه هوا و تنظیم دمای ساختمان انواع مختلفی دارند که شامل کولر آبی، کولر گازی و چیلرها می‌شوند.

گاز رسانی

یکی از وظایف مهم تاسیسات گاز رسانی توزیع و حمل و نقل سوخت های گازی است، همچنین لوله کشی رابط، کنتور و رگلاتور از وظایف دیگر تاسیسات گاز رسانی می باشد.

  • تاسیسات بهداشتی

به طور کلی تاسیسات بهداشتی به چهار قسمت لوله کشی آب مصرفی، فاضلاب، هواکش و آب باران تقسیم می شود. مهم ترین نقش این بخش، تامین آب مصرفی و دفع آب فاضلاب است.

تهویه مطبوع

سیستم هایی هستند که با استفاده از روش های طبیعی و مکانیکی برای کنترل دما و خروج رطوبت، بو، دود، گرما، غبار و جایگزین آن با اکسیژن، مورد استفاده قرار می گیرند.

  • آتش نشانی

یکی از تاسیسات مهم در هر ساختمانی تاسیسات آتش نشانی است. تاسیسات آتش نشانی از ایجاد آتش جلوگیری کرده و در صورت ایجاد آتش سریع عکس العمل نشان می دهد.

اجرا و طراحی آسانسور

آسانسور یکی از تجهیزات اختراعی بشر است که توانسته حمل و نقل را آسان کند. برای طراحی آسانسور باید به مواردی از قبیل کاربری ساختمان، تعداد طبقات ساختمان و تعداد ساکنین توجه کرد.

  • سیستم های بخار

سیستم های بخار در موتورخانه ساختمان نصب می شوند و مجموعه ای از چند دیگ هستند که آب سرد را به آب گرم برای مصرف خانگی تبدیل می کنند.

طراحی آبنما و فواره

آبنما و فواره یکی از مواردی هستند که زیبایی به ساختمان می دهند. به همین دلیل برای نشان دادن جلوه زیبایی ساختمان ها و ویلاها به آبنما و فواره نیاز است.

آشنایی خدمات تاسیسات ساختمانی | ساختمونی نیوز
معرفی خدمات تاسیسات ساختمانی – ساختمونی نیوز

تاسیسات الکتریکی

تا کنون با تاسیسات مکانیکی آشنا شدیم. در ادامه مبحث ۹ تا از خدمات بهترین مرکز تاسیسات ساختمانی قصد داریم شما را با تاسیسات الکتریکی آشنا کنیم.

تاسیسات الکتریکی به معنای طراحی و اجرای سیم کشی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری می‌باشد. لازم به ذکر است که طراحی اصولی و صحیح این تاسیسات یکی از مهم ترین موارد است زیرا با سلامت جان افراد رابطه مستقیم دارد.
تاسیسات الکتریکی هم مانند تاسیسات مکانیکی زیرمجموعه ای دارد که در ادامه برای شما معرفی کرده ایم.

  1. شبکه
  2. سیستم روشنایی ساختمان
  3. سیستم سیم کشی برق
  4. اعلام حریق
  5. سیستم های ارتباطی
  6. صوتی و تصویری
  7. سیستم های امنیت ساختمان
  8. روشنایی ایمنی ساختمان

شبکه

هدف از شبکه مجموعه ای از تجهیزات شبکه ای برای اتصال به اینترنت است. مزایای استفاده از شبکه در ساختمان در ادامه برای شما ذکر شده است.

  1. مجهز بودن ساختمان به دوربین های مداربسته.
  2. بالا بودن کیفیت و سرعت اینترنت.
  3. عدم تداخل سیستم اینترنت هر واحد با واحد دیگر.

سیستم روشنایی ساختمان

مهم ترین هدف سیستم روشنایی این است که اماکنی مانند اتاق خواب، نشیمن، راهروها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه روشنایی داشته باشند. این کار به دو روش روشنایی از سقف و روشنایی از دیوار صورت می‌گیرد و دارای چند سبک است که شامل سیستم روشنایی محیطی، کاری و هوشمند می باشد.

  • سیستم سیم کشی برق

یکی از وظایف سیستم سیم کشی برق، اجرای سیم کشی ساختمان می باشد. همچنین تامین کننده برق برای روشنایی، گرما، تلفن و سایر تجهیزات داخلی است که ایمنی زیادی باید داشته باشد.

اعلام حریق

سیستم اعلام حریق مجموعه ای از تجهیزات اعلام آتش سوزی است. سیستم های اعلام حریق شامل دتکتور دود، شعله و گاز هستند. این سیستم ها دارای دو نوع صوتی و چشمک زن هستند تا با هشدار سریع خسارت را به حداقل برسانند.

سیستم های ارتباطی

ازجمله کاربرد های این سیستم می‌ توان دسترسی به تارنمای اینترنتی برای انتقال اطلاعات را نام برد.

  • صوتی و تصویری

سیستم صوتی و تصویری سیستمی است که که دسترسی به صدا و تصویر را در خانه فراهم می کند. روش های زیادی برای استفاده از سیستم های صوتی و تصویری وجود دارد، یک از این روش ها استفاده از بلندگوهای بلوتوثی می‌باشد.

سیستم های امنیت ساختمان

یکی دیگر از سیستم هایی که اهمیت زیادی دارد، سیستم های امنیت ساختمان است زیرا باعث افزایش ایمنی ساختمان می شود و شامل آیفون تصویری، دوربین مداربسته، درب اتوماتیک و خانه هوشمند می باشد.

  • ایمنی و روشنایی ساختمان

سیستم ایمنی و روشنایی ساختمان یعنی اینکه بتوان با استفاده از روشنایی ساختمان ایمنی را ایجاد کرد.
برای مثال در زمان وقوع حادثه و قطع برق شهری سیستم روشنایی با استفاده از منبع تغذیه دوم روشن شده و راه خروج اضطراری افراد را نشان می دهد.

پیشنهاد پایان به شما سروران عزیز

ما در این مقاله سعی کردیم تا چند نوع از خدمات تاسیسات ساختمانی را برای شما بازگو کنیم. توصیه می کنیم برای اجرای تاسیسات ساختمانی به افراد متخصص مراجعه کنید زیرا اجرای اصولی و صحیح تاسیسات یکی از نکات مهم است و اهمیت زیادی دارد. اگر به دنبال تیم حرفه ای و متخصص در این زمینه هستید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین شرکت تاسیسات ساختمان را مطالعه کنید.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا