بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان【سال ۱۴۰۳】⭐️ + لیست ۱۰ تایی

آشنایی با بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان | ساختمونی نیوز

در این مقاله قصد داریم شما با تجهیزات هوشمند سازی و سپس بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در ایران را خدمتتان معرفی مینماییم.
اولین خانه‌های هوشمند تنها ایده‌ ای بیش نبودند، و هیچ ساختار واقعی نیز در کار نبود. نویسندگان پر تلاش و نامی، مانند ری بردبری، آینده‌ای را تصور می‌کردند که در آن خانه‌ها هوشمند بوده و ظاهراً خودشان اداره می‌شدند و تمامی کار ها اعم از تنظیم روشنایی، باز و بسته شدن درب خانه را به طور اتوماتیک و بدون دخالت افراد انجام می‌گرفت.

هوشمند سازی ساختمان یک سیستم مبتنی بر سخت افزار و نرم افزارهای هوشمند است که به کمک آنها می توان هوشمندانه از طریق سنسورهای مختلف، زمانبندی هفتگی و یا توسط خود شخص کنترل و نظارت بر تجهیزات الکتریکی ساختمان مانند تهویه، سیستم گرمایش و سرمایش، روشنایی، اعلام حریق و دزدگیر را به سادگی انجام داد. تاریخچه خانه هوشمند در ایران به سال ۱۳۶۹ در منطقه شمال تهران برمی‌گردد.

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

وجود بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و یک سیستم یکپارچه که قابلیت کنترل تجهیزات برقی مختلف در ساختمان را بر عهده داشته باشد، از جمله المان های اصلی در هوشمند سازی یک ساختمان می‌باشد. در فرایند هوشمند سازی ساختمانها می توان لوازم و یا سیستم های خانه را به یک شبکه مشترک وصل نمود و به طور مستقل و از راه دور آنها را کنترل کرد. برای مثال ترموستات، چراغ ها، بلندگوهای صوتی، تلویزیون ها، دوربین های امنیتی، قفل ها، وسایل و غیره همه به یک سیستم مشترک وصل می گردند و از طریق تلفن هوشمند یا از طریق دستگاه تلفن همراه قابل کنترل هستند.

سیستم BMS چیست؟

سیستم BMS که در فارسی آن را مدیریت هوشمند ساختمان نیز میگویند، در واقع به مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارهایی گفته می شود که به منظور مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمتهای مهم در ساختمان ارائه می گردد. به طور کلی وظیفه این مجموعه، پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرمان ها به آنها به صورتی است که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه و با هدف کاهش مصرف بی جا و تخصیص منابع انرژی به فضاهای مورد نیاز باشد.

BMS می تواند شامل تمام سرویس های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان باشد که این سیستم ها شامل سرویسهای گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مداربسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

آشنایی با اجزای سیستم BMS

منظور از اجزا این سیستم مدیریتی، کلیه تجهیزات، سیستم های ارتباطی و نرم افزارهایی که جهت کنترل وسایل موجود در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند می باشد، که معمولاً با توجه به نیازهای هر شخص می تواند متفاوت باشد. در واقع شخص می تواند هر قسمتی را که علاقه مند باشد به دلخواه خود انتخاب و استفاده نماید. متداول ترین اجزاء BMS را به شرح زیر می باشد:

  1. سیستم کنترل مرکزی
  2. خطوط ارتباطی (BUS)
  3. نقاط دسترسی و کنترل کننده
  4. سنسورها
  5. تایمرها
  6. دیمرهای روشنایی
  7. پریزها
  8. نرم افزار سیستم
  9. استفاده از وب سرور

معرفی تجهیزات لازم جهت هوشمند سازی خانه ها

برای ساخت یک خانه هوشمند نیاز است تا المان های مختلفی در خانه که توانایی خودکار شدن را پیدا کنند، که شامل موارد زیر می باشد:

  • روشنایی ساختمان ها

با استفاده از سیستم BMS می توان روشنایی قسمتهای مختلف ساختمان را هوشمند کرد. در واقع این هوشمند سازی شامل کنترل روشنایی از جمله روشن و خاموش نمودن خودکار آنها، تنظیم سطح نور، کاهش یا افزایش و همچنین تعیین و مشاهده وضعیت آنها و امکان روشن و خاموش نمودن آنها از راه دور و بیرون ساختمان می باشد.

  • سیستم های حفاظتی و امنیتی هوشمند

سیستم های اعلام و اطفاء حریق، ورود و خروج پرسنل، دوربین مداربسته و نشتی آب و آب گرفتگی و حفاظت از برق گرفتگی را نیز به سیستم BMS متصل نموده و سیستم های حفاظتی و امنیتی را کنترل نمود.

  • درب ها، پنجره، پرده و سایبان هوشمند

با سیستم BMS می توان این تجهیزات را کنترل و وضعیت آن ها را مرتب مشاهده کرد و فرمان های لازم را به منظور افزایش امنیت صادر کرد. جالب است بدانید که حتی می توان با استفاده از حسگر اثر انگشت یا کارت مغناطیسی علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر به طبقه بندی و زمان بندی سیستم ها نیز پرداخت.

سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع

سیستم های سرمایشی و گرمایشی می توانند شامل تجهیزات مرکزی و تجهیزات محلی باشند. در واقع تجهیزات مرکزی معمولاً در موتورخانه واقع می گردند که ازجمله آنها شامل  چیلر، دیگ آبگرم، پمپهای سیستم، برج خنک کننده و غیره می باشد.

تجهیزات محلی نیز شامل فن کوئل ها، کولرها و هواسازها میباشد که از طریق سیستم BMS
می توان انواع محلی و تجهیزات مرکزی را در زمانهای مشخص و از راه دور روشن و خاموش کرد. همچنین این سیستم می تواند دمای اتاق ها را به صورت هوشمند کنترل نماید و در صورت عدم حضور اشخاص نسبت به خاموش نمودن تجهیزات اقدام نماید.

  • سیستم های صوتی و تصویری

با استفاده از BMS می توان امکان استفاده از یک آرشیو مرکزی صوتی را انتخاب و یا جهت مراسم های مختلف حالت های از قبل تعریف شده را انتخاب و اجرا نمود. همچنین می توان تجهیزات اداری را نیز از طریق این سیستم کنترل کرد.

سیستم آیفون تصویری و ورود و خروج مهمانان یا مراجعه کنندگان

در مورد ساختمانهای اداری این سیستم می تواند ورود و خروج کلیه افراد را ثبت و حتی تصویر آن ها را ضبط نمود و در ساختمان های مسکونی نیز امکان دریافت تصویر مراجعه کننده بر روی نمایشگر و در صورت عدم حضور ثبت تصویر به همراه زمان مراجعه وجود داشته و حتی در صورت وجود اینترنت امکان برقراری ارتباط با مهمان از راه دور را مهیا سازد.

  • کنترل تأسیسات استخر، سونا و جکوزی

با استفاده از این سیستم می توان به طور هوشمند این تجهیزات را روشن و خاموش نموده و دستگاههای تصفیه و یا دما را کنترل کرد.

  • سیستم های ارتباطی

پشتیبانی خطوط تلفنی، پیام گیر و تلفن سانترال نیز از ویژگی های این سیستم می باشد.

  • وسایل الکتریکی ساختمان

در ساختمان هوشمند امکان اطلاع یافتن از وضعیت کلیه وسایل الکتریکی ساختمان و کنترل آن ها وجود دارد.

  • سیستم آبیاری

در یک ساختمان هوشمند می توان آبیاری گیاهان موجود در حیاط و یا داخل ساختمان را به طور اتوماتیک طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام داد.

چگونگی هوشمند سازی خانه

برای هوشمند سازی یک ساختمان مراحل مختلفی باید طی گردد که از آماده سازی زیر ساخت های مختلف تا خرید تجهیزات مورد نیاز می باشد.

  • آماده سازی زیرساخت هوشمند سازی ساختمان

به طور کلی منظور از آماده سازی زیرساخت هوشمند سازی ساختمان، ارائه بستر ارتباطی و نحوه اتصال تجهیزات مختلف به منظور هوشمند سازی ساختمان با یکدیگر است. در واقع در زمینه بستر ارتباطی می توان هوشمند سازی ساختمان را به دو گروه تجهیزات با ارتباط سیمی و تجهیزات
بی سیم تقسیم نمود که هرکدام از این گروه ها نیز به نو به خود به زیر گروه های دیگری تقسیم می شوند. تجهیزات بی سیم برای برقراری ارتباط می توانند از تکنولوژی های ارتباطی مختلفی استفاده کرده که از قبیل ارتباط رادیوی RF، ارتباط بلوتوث و ارتباط وای فای اشاره نمود. ارتباط سیمی نیز انواع مختلفی دارد.

  • انتخاب شرکت تولیدکننده تجهیزات

انتخاب شرکت تولیدکننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان می تواند بر انتخاب زیر ساخت ارتباطی شما نیز اثرگذار باشد. برخی از شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات هوشمند سازی با سیم و برخی از شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات بی سیم فعالیت می کنند و طبیعتاً برخی از شرکتها نیز هر دو نوع تجهیزات با سیم و بی سیم را تولید می کنند.

  • نحوه استفاده از ساختمان هوشمند

پس از انجام مراحل بالا و هوشمند سازی ساختمان سپس زمان استفاده از سیستم هوشمند است. استفاده از سیستم خانه هوشمند بسیار راحت می باشد زیرا با استفاده از این نوع سیستم ها برای انجام فعالیت های کنترلی کافی است یک بار صفحه تلفن همراه خود را لمس کنید.

مزایای هوشمند سازی ساختمان ها

مزایای بیشماری برای هوشمند سازی یک خانه وجود دارد که این موارد شامل :

  1. افزایش سطح رفاه و آسایش در کنار لوکس سازی فضا و ارائه یک ظاهر جذاب برای تجهیزات
  2. برخورداری از یک سیستم روشنایی هوشمند در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی برق
  3. برخورداری از سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند
  4. برخورداری از سیستم پرده های برقی هوشمند
  5. مجهز شدن ساختمان به سیستم احضار آسانسور به همراه سیستم امنیتی هوشمند
  6. سیستم نظارتی و آیفون هوشمند
  7. کنترل سیستم ها توسط تلفن همراه و تاچ پنل
  8. کنترل تجهیزات خارج از منزل و افزایش امنیت

حال بهترین تولیدکننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان را برای شما عزیزان معرفی می نماییم. امید است مفید واقع گردد.

جهت آشنایی بیشتر با  ۱۰ تا از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان با ما همراه باشید.

بهترین 10تایی ها - شماره 1 | ساختمونی نیوز

هوشمند سازان چیره

بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان | ساختمونی نیوز

شرکت دانش بنیان هوشمند سازان چیره در سال ۱۳۹۶، توانست ده محصول هوشمند را به بازار عرضه نماید. این شرکت با طراحی انواع سیستم های هوشمند ساختمان، یکی از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان می باشد.

در سال ۱۳۹۸ پکیج محصولات هوشمند در ورژن Intermediate که شامل ۱۰ محصول هوشمند بود در پروژه های جدید این شرکت نصب گردید و نرم افزار مرکزی خود را ۱۳ بار در ۱۳ Sub version ارتقا داده و پس از stable شدن نرم افزار آن را در تمام پروژه های قبلی به روزرسانی نمود. در سال ۱۳۹۹ پس از ارتقاء دوباره محصولات، پلتفرم جامع نرم افزاری خانه هوشمند را طراحی کرد و ضمن عرضه گجت هوشمند و پیشرفته جدید پروسه طراحی پیچیده و جدید به سیستم اضافه گردید.

آدرس: تهران – شهرک غرب – بلوار دادمان – کوچه ثقفی

تلفن تماس: ۰۲۱۲۶۳۵۰۷۸۷


بهترین 10تایی ها - شماره 2 | ساختمونی نیوز

خانه هوشمند کوییک لینک (QUEECLINK)

بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان | ساختمونی نیوز

شرکت بین المللی کوییک لینک از سال ۲۰۱۰ آغاز به فعالیت کرده است. این شرکت طراح، تولید کننده و مجری تجهیزات خانه هوشمند با برند تجاری کوییک لینک می باشد، که ۴ سال بحث R&D و به روزرسانی سیستم به طول انجامیده و ۶ سال است که تحت عنوان برند کوییک لینک وارد بازار کار شده است و از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در کشور شروع نموده است.

از مزایای این شرکت شامل اتوماسیون، هوش مصنوعی، امنیت، ایمنی، نظارت لحظه ای، کاربر پسند بودن، کنترل از راه دور توسط برنامه های تلفن همراه یا QBOX است. شرکت بین المللی کوییک لینک نیز از بهترین تولیدکننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در کشور می باشد.

آدرس: تهران – بلوار نلسون ماندلا – کوچه عاطفی غربی

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۰۴۷۲۲۱


بهترین 10تایی ها - شماره 3 | ساختمونی نیوز

شرکت شهر هوشمند گیلسا

بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان | ساختمونی نیوز

شرکت شهر هوشمند گیلسا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز نمود. فعالیت این شرکت در زمینه سیستم های حفاظت الکترونیک هوشمند می باشد. این شرکت نیز را باید یکی از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان نامید.

این شرکت به عنوان شرکت سیستم هوشمند با ساختاری دانش بنیان مطرح است که مجوزهای لازم را در طراحی و تولید انواع سیستم های هوشمند ساختمان را اخذ کرده است. همچنین در زمینه بانک هوشمند، هوشمند سازی مانیتورینگ و حفاظت الکترونیک نیز مشغول به فعالیت می باشد.

آدرس:  تهران – الهیه

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۱۴۱۵۴۸


بهترین 10تایی ها - شماره 4 | ساختمونی نیوز

هلدینگ آلفا

خانه هوشمند آلفا، فعالیت خود را در تولید و طراحی انواع سیستم های هوشمند ساختمان، از سال ۱۳۸۸ آغاز نموده است.

این شرکت دارای دو استاندارد بین المللی ISO9001 و ISO 10004 می باشد. این شرکت همانند دیگر شرکتهای معرفی گردیده، یکی از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان می باشد.

آدرس: گیلان – رشت – میدان لاکانی

تلفن تماس: ۰۳۱۳۴۳۲۳


بهترین 10تایی ها - شماره 5 | ساختمونی نیوز

فناوران فرا موج علم و صنعت

بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان | ساختمونی نیوز

شرکت مهندسی فراموج علم و صنعت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز نمود. فعالیت های این شرکت در زمینه تولید انواع سیستم های هوشمند ساختمان می باشد. این شرکت را نیز باید یکی دیگر از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان عنوان کرد.

آدرس: تهران – میدان رسالت – خیابان هنگام – کوچه ضیایی

تلفن تماس: ۰۲۱۷۷۸۹۸۵۹۲


بهترین 10تایی ها - شماره 6 | ساختمونی نیوز

الکترونیک پویا روژین اکسیر

شرکت دانش بنیان الکترونیک پویا روژین اکسیر نیز از دیگر بهترین تولیدکننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در کشور می باشد. این شرکت فعالیت خود را  در زمینه تولید انواع سیستم های هوشمند ساختمان از سال ۱۳۸۹ آغاز نموده است. این شرکت نیز جزء یکی از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان می باشد.

آدرس: تهران – میدان رسالت – خیابان هنگام – پلاک ۱۵۸

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۲۴۱۱۱۳


بهترین 10تایی ها - شماره 7 | ساختمونی نیوز

شرکت آرام رمز گستران

شرکت آرام رمز گستران در سال ۱۳۸۶ تاسیس گردید. فعالیت این شرکت در زمینه  طراحی و تولید انواع سیستم های هوشمند ساختمان می باشد.

شرکت آرام رمز گستران در زمینه مشاوره، طراحی و تولید سیستم های  کنترلی و امنیتی، سیستم jnهای حضور و غیاب، کنترل تردد، مدیریت هوشمند اتاق سرور، نرم افزار های پردازش تصویر و تشخیص چهره درحال فعالیت است. این شرکت نیز از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در ایران می باشد.

آدرس: تهران – جنت آباد مرکزی – نبش خیابان شجاعی غربی

تلفن تماس: ۰۲۱۴۴۲۶۷۷۳۱


بهترین 10تایی ها - شماره 8 | ساختمونی نیوز

شرکت هوش روان (هیناوا)

شرکت هوش روان نیز، شرکت سیستم هوشمند است که توانسته است به تولید انواع سیستم‌های هوشمند ساختمان پرداخته و گامی موثر در خودکفایی کشور در این حوزه بردارد. این شرکت، اکنون قادر است تا برای هوشمند سازی خانه های قدیمی و جدید، طراحی های نوآورانه و پیشرفته ای را ارائه کند. این شرکت نیز از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان می‌باشد.

آدرس: تهران، شهرک غرب – بلوار دریا – خیابان سعدی – کوچه صفا

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۵۶۲۱۸۶


بهترین 10تایی ها - شماره 9 | ساختمونی نیوز

شرکت هوشکاوان فناوری نوین آیریک

هوشکاوان فناوری نوین آیریک نیز یکی دیگر از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان می باشد.

شرکت هوش‌کاوان فناوری نوین آیریک (هفنا) در زمینه‌های مختلف هوشمند‌ سازی، اینترنت اشیا، اتوماسیون، کاهش و بهبود مصرف انرژی و ارائه راهکارهای رباتیکی به فعالیت می‌پردازد.

از مزایای سیستم خانه هوشمند IRIC نسبت به برندهای خارجی، قابلیت شخصی سازی متناسب با خواسته سفارش دهندگان می باشد که در نمونه‌های خارجی یا شدنی نیست، یا از نظر زمان و هزینه به صرفه نمی باشد.

از مواردی که می‌توان به شخصی‌سازی یا سفارشی‌ سازی بیان کرد عبارتند؛ تغییرات ظاهری، مثل انواع فریم‌های استیل، چرم، چوب، نقش نگاری شده و تغییر رنگ‌بندی یا تصویر آیکون‌ها هنگام سفارش.

آدرس: مشهد – بلوار وکیل‌آباد – بین وکیل‌آباد ۱۸ و ۲۰

تلفن تماس: ۰۵۱۳۸۹۱۴۹۷۶


بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان | ساختمونی نیوز

شرکت زهد سیستم لیان

لوگوی بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان | ساختمونی نیوز

شرکت زهد سیستم لیان نیز فعالیت خود را به عنوان شرکت سیستم هوشمند در سال ۱۳۹۲ شروع نمود. این شرکت با به روز رسانی های مناسب، محصولات خود را بهینه نمود و توانست با استقرار در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر تولید انواع سیستم های هوشمند ساختمان را در برنامه کار خود قرار داده و آن را با بهترین کیفیت به بازار ارائه کند و به یکی از بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در ایران تبدیل شود.

آدرس: بوشهر – خیابان امام خمینی – خیابان فردوسی – پارک علم و فناوری خلیج فارس

تلفن تماس: ۰۹۱۷۳۷۲۶۸۲۳


 پیشنهاد ما به شما سروران گرامی

هدف ما در این نگارش این است که به بررسی سیستم های هوشمند پرداخته و المان های لازم برای هوشمند سازی مکان را ارائه کردیم.
در همین راستا همچنین باید بیان نمود که هزینه هوشمند سازی ساختمان متناسب با نوع و قابلیت مورد نیاز متفاوت بوده و مسلماً برای افزایش قابلیت های یک ساختمان نیاز به هزینه بیشتری نیز می باشد.
به یاد داشته باشید که گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات در کنار ضمانت تأمین محصولات در هنگام خرابی از جمله نکات با اهمیت در تأمین این نوع از سیستم ها در خانه بوده که باید به آن توجه کرد.

چنانچه یکی از این شرکت ها را برای بررسی سیستم های هوشمند محل اداری یا تجاری را انتخاب کردید، در مورد آن تحقیقات جامع و بررسی های بیشتری را به عمل آورید تا انتخابی ایده آل و عالی داشته باشید.

امید آن داریم با بررسی بهترین تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان فوق بهترین انتخاب را داشته باشید.

با تشکر از توجه و همراهی شما
تحریریه ساختمونی نیوز

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا